• Anonym (Sticka)

Trivs inte i Sverige

Vill flytta men har inte kapacitet. Det är nationen jag tycker illa om inte folket i allmänhet. Men jag känner mig inte trygg här vill bara lämna landet och starta nytt liv. Hela mitt liv har raserats vill helt enkelt flytta till ett bättre land för att kunna starta ett nytt liv och må bra. Jag tycker inte om vintern i Sverige den är grå, mörk kall och deprimerande mitt dåliga mående har försämrats med vintern. Jag önskar att jag tyckte om landet jag bor i men gör inte det. Vet inget positivt med Sverige. 

• Svar på tråden Trivs inte i Sverige
  • Anonym (X)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 19:46:01 följande:

X, det vet jag inte om det tillgodoser det men det innebär inte att man måste tycka om Sverige

Men du tror ju andra länder är bättre. Förklara då på villet sätt, mer än att du haft en rolig semester där.
  • Anonym (Xexx)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 20:03:25 följande:

Bla_h jag har försökt tycka om Sverige men det var lättare sagt än gjort. ännu olustigare är det ju att låtsas gilla Sverige. Känns som att man blir dumstämplad för man inte tycker om Sverige som att Sverige är heligt

Nja. Du blir snarare dumstämplad för att du uttrycker dig väldigt tvärsäkert om något som du uppenbarligen vet väldigt lite om. 
  • Anonym (Sticka)

Bla_h Jag känner bara så. Man Kan ju inte älska allt ingen människa tycker om allting här i världen

jag rör på mig men jag vet inte vad jag ska skriva i en sån dagbok för jag vet inte vad jag ska vara tacksam för 

• theotherone
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 19:07:45 följande:

Svar till Theotherone

Jag smutskastar inte Sverige tycker bara inte om Sverige och man kan inte älska allt och allting. 

Fast smutskastar är precis vad du gör när du påstår negativa saker om Sverige som inte stämmer. Och då får du vara beredd på att få mothugg.
  • Anonym (Sticka)

xexx, Kanske framöver kan tänka att det bara är så att jag inte gillar Sverige. Jag känner bara inte till något bra om Sverige. snarare jag personligen har inga positiva erfarenheter av Sverige. men framöver ska jag hålla mig till att det är min åsikt 

• Anonym (Sticka)

X, det  är varmare, bättre väder där, godare mat jag har inte så höga krav på att det ska vara bra 

• Anonym (Sticka)

L, mina kompisar säger när jag är med hur mycket de älskar Sverige då känner jag att jag har rätt och säga vad jag tycker och tänker. 

• Anonym (Sticka)

Theotherone, vad har jag sagt som inte stämmer?

• Anonym (Sticka)

L, på vilket sätt är mitt tänkande svart på vitt?

• Anonym (Xexx)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 20:20:34 följande:

xexx, Kanske framöver kan tänka att det bara är så att jag inte gillar Sverige. Jag känner bara inte till något bra om Sverige. snarare jag personligen har inga positiva erfarenheter av Sverige. men framöver ska jag hålla mig till att det är min åsikt 

Vad glad jag blir att du skriver så! 

Du har väldigt begränsade erfarenheter av Sverige, tror jag att du ska komma ihåg. 

Jag tror att det gäller lite allt möjligt här i livet, just det där att man behöver se vad som ligger hos en själv och vad som ligger hos andra, vad man kan påverka och inte påverka. 

Jag förstår att det är svårt att flytta när varken hälsan/måendet eller ekonomim är vad man önskar. Konsten är väl att acceptera. Man måste inte gilla det. Jag har en förvärvad kronisk kroppsskada som hindrar mig från att utöva ett av mina favoritintressen. Jag gillar inte det. Men jag har lärt mig att acceptera det och på så vis kan jag fokusera på annat. Vet inte om det är applicerbart på din livssituation. 

Svar på tråden Trivs inte i Sverige