Vickan31 skrev 2023-11-06 16:31:05 följande:
Jag svarar dig i den här gruppen också 😉 Glad att höra att illamåendet har släppt och att smärtan känns lindrigare åtminstone

Men det känns ju helt sjukt att det är 6 månaders väntetid till ultraljudsmottagningen! 😱 Så borde det ju inte få vara med vårdgarantin och allt? Jag vet inte alls hur det fungerar, men jag tycker också att du borde få hjälp någon annanstans med kortare väntetid om Malmö har ett halvår! Kolla gärna upp det, jag håller tummarna! Tack också för de peppande orden, jag återkommer med besked efter morgondagens UL

Går det bra med nässprayen förresten, känner du av några biverkningar av den eller så? Många kramar tillbaka!

Tack, jag är så tacksam för det

Ja verkligen, helt otroligt! Läkaren som skickade remissen förväntade sig snarare tid i kanske december men om man ringde och pratade med dom så kanske man kunde få en tid i nov. Känns inte alls möjligt nu. Glömde ringa idag, nytt försök imorgon. Tack så mycket

Ser fram att höra uppdateringen!

Ja det går bra med nässprayen! Nej inga symtom än alls trots en veckas behandling av 2 veckor totalt, så litegranna orolig såklart för om den verkligen har effekt

. Sen berättade mamma att varken hon eller mormor hade särskilt mkt känningar alls av klimakteriet, så kanske därför som jag inte upplever ngt. Sen har jag haft en förkylning gångna veckan, enligt FASS ska det inte påverka upptaget, men ibland har det runnit bak ngt i halsen eller ut genom näsan, så ngn gång har man fått ta en kompletterande spray för säkerhets skull när inte allt hamnar där det ska.. Så ska inte ha blivit för lite tänker och hoppas jag :)
Kramar!