Noelani skrev 2023-08-30 17:25:49 följande:
Hur lång tid är det tills du fyller 40?
OM de nekar er pga det så har ni rätt att söka vård någon annanstans inkl kliniker utomlands. Då söker ni ersättning från Försäkringskassan. Så länge ni uppfyller kraven för IVF (vilket ni borde eftersom remiss skickas) så måste de ersätta er.
Varför skulle ni inte få donator pga utmattningssyndrom?
Känner med dig. Själv sjukskriven för samma och blev nekad pga för nära min 40 års dag. Vi vände oss till Danmark och är nu gravida efter bara 3 månader 😍
Jag var dock 5 månader ifrån min 40 års dag samt de låg semestermånader i de månaderna.. de slipper du nu 🙏
Först och främst stort grattis till graviditeten😍
Fyller 40 nästa sommar så ca 10 månader kvar. Men som det verkar så är det lite väntetid på donator också. Ja vi uppfyller kraven för IVF och har kikat lite lätt på Danmark som plan b om vi blir nekade. Dock bor vi en bit upp i landet så skulle bli långa resor isf.
Om man behöver donator så görs utredning typ om man anses kunna ta hand om barnet och vara lämplig som förälder. Har hört om några som fått nekat pga väldigt konstiga anledningar så är väl mest nojig om att det kan inverka negativt på beslutet på nåt sätt😅