BIM mars 2023
Det gick inte i februari heller så startar en ny tråd....... :(
4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet
Det gick inte i februari heller så startar en ny tråd....... :(
4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet
Bim -3 och jag börjar få molvärk och spänningar nere i magen vilket betyder mens i antågande 😒 Funderar på att börja tempa (har köpt termometer för att mäta bastemp) och laddat ner FF. Bör jag vänta med att tempa tills mensen dyker upp eller kan jag börja redan imorgon bitti?
Bim -3 och jag börjar få molvärk och spänningar nere i magen vilket betyder mens i antågande 😒 Funderar på att börja tempa (har köpt termometer för att mäta bastemp) och laddat ner FF. Bör jag vänta med att tempa tills mensen dyker upp eller kan jag börja redan imorgon bitti?
Med vår dotter tog det sig på försök nr 2. Nu med syskon är vi på försök nr 11.
min bror har lyckats på första försöket med förstfödde medan andra tog två år med ett missfall och en sen abort pga hjärtproblem.
nu har de efter 1,5 år försök till fått ett barn till.
Det går inte veta hur det går och kan vara olika barn till barn men för de allra flesta lyckas det förr eller senare. ❤️
Trots försök 11 nu och en tro att det skulle gått direkt även med nr 2 så har jag ändå modet uppe och VET att det till slut kommer gå. Det är bara en fråga om när det magiska ägget kommer och en matchande spermie ;)
och går det inte så finns hjälp att få! Håll ut ❤️
Med vår dotter tog det sig på försök nr 2. Nu med syskon är vi på försök nr 11.
min bror har lyckats på första försöket med förstfödde medan andra tog två år med ett missfall och en sen abort pga hjärtproblem.
nu har de efter 1,5 år försök till fått ett barn till.
Det går inte veta hur det går och kan vara olika barn till barn men för de allra flesta lyckas det förr eller senare. ❤️
Trots försök 11 nu och en tro att det skulle gått direkt även med nr 2 så har jag ändå modet uppe och VET att det till slut kommer gå. Det är bara en fråga om när det magiska ägget kommer och en matchande spermie ;)
och går det inte så finns hjälp att få! Håll ut ❤️
Jag förstår er, igår fick jag glädjande besked att ett av mina syskon är gravida. Superglad för deras skull såklart, men man blir lite extra frustrerad när de då inte funkar hos en själv. Har inga barn sen tidigare, aldrig fått missfall eller gjort abort så vet ju inte om de kommer att gå. Proven har ju visat positivt så jag försöker vara positiv 😊 men de e kämpigt och man har väl rätt att känna så, skönt som ni säger att vi iaf kan hänga här ihop. Men efter 1 år av försökande börjar man bli lite less ibland 🙈
Jag ska verkligen inte ge sken av att allt är solsken och solskenshistorier och de är okej att må skit, de är en jobbig period och nej en vet aldrig om och hur och när det eventuellt går. Däremot så tror jag ett uns av positivitet kan hjälpa i den eviga väntan så därför försökte jag lyfta lite. ❤️ Sen läste jag faktiskt att så mycket som 20-30% av alla par får oftast kämpa för något av de barn de skaffar så de är ganska vanligt att få vänta en god stund någon gång! Lite tröst och känsla av att verkligen inte vara ensamma. Jag har såklart under de elva månader vi försökt undrat om vi ens kan få ett barn till. De är allt som kan ha hänt och en vet aldrig. 🤷🏼?♀️