• Laura90

BIM mars 2023

Det gick inte i februari heller så startar en ny tråd....... :( 

4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet

• Svar på tråden BIM mars 2023
  • Lulu1987

Enligt Fertility Friend hade jag troligen ÄL den 10e. Har sen dess känt en skum känsla i livmodern, en blandning mellan kissnödig känsla, pirrande, ilningar, nästan som elektriska stötar ibland.

Vanligtvis brukar jag få molvärk men nu är det allt ovan. Så fort jag rör mig så känns det i livmodern och när jag kissat känns det som en sugande känsla. 

Hoppas det betyder att det blir ett plus denna gång (enda gången jag varit gravid innan, vart jag konstant kissnödig typ BIM+5). 🙂

Nån som känner igen känslan och sedan plussat? 

• Foodie92

Håller med syskonförsök, man kan drabbas av en känsla av hopplöshet men de e ändå viktigt att komma tillbaka och hitta positiviteten 😊 jag försöker så gott jag kan vara positiv. Exempelvis en fertilitetsutredning ger känslan av att något sker och att man komma lite framåt

• Foodie92

Spännande Lulu ! Kan inte ge någon insikt förutom heja rop haha. Ska du testa nått innan BIM eller väntar du tills efter?

• Laura90
    Syskonförsök skrev 2023-03-15 17:19:10 följande:

Jag ska verkligen inte ge sken av att allt är solsken och solskenshistorier och de är okej att må skit, de är en jobbig period och nej en vet aldrig om och hur och när det eventuellt går. Däremot så tror jag ett uns av positivitet kan hjälpa i den eviga väntan så därför försökte jag lyfta lite. ❤️ Sen läste jag faktiskt att så mycket som 20-30% av alla par får oftast kämpa för något av de barn de skaffar så de är ganska vanligt att få vänta en god stund någon gång! Lite tröst och känsla av att verkligen inte vara ensamma. Jag har såklart under de elva månader vi försökt undrat om vi ens kan få ett barn till. De är allt som kan ha hänt och en vet aldrig. 🤷🏼?♀️ 

Ja jag tolkade bara ditt svar som positivt och försökte skicka lite pepp tillbaka <3 förhoppningsvis går det för oss alla förr eller senare! Vi får hålla tålamodet uppe tillsammans
  • Maja14

Kram till alla er! 💛

Själv känns det som om jag håller andan idag. BIM idag, äl+12, ingen mens (än) och tempen är fortfarande hög. Negativt test. Peppar peppar ta i trä. 

• t123

Ni är starka som försökt länge!! Jag har haft oförskämt lätt att bli gravid, det har gått på första eller andra försöket med våra tre barn. Men nu med fyran som först blev oplanerat i höstas men slutade i ett MA i vecka 12, är det tydligen krångligare. Gravid blir jag (varje cykel sen dess, iofs ?bara? två men ändå) men sen går det åt skogen efter några dagar/någon vecka. Så plötsligt har jag fått känna på hur det är att oroa sig för att nåt är knasigt i kroppen, och lite stress över att vi inte vill ha så långt mellan trean och fyran som det blir nu oavsett. Vi får se om det vill fastna ordentligt nu tredje gången gillt! Annars ska jag nog fråga min barnmorska om hon har någon idé om vad det kan vara som inte funkar!

• Lulu1987
    Foodie92 skrev 2023-03-15 18:27:48 följande:

Spännande Lulu ! Kan inte ge någon insikt förutom heja rop haha. Ska du testa nått innan BIM eller väntar du tills efter?

Haha tack! 🙂

Jag velar fram och tillbaka, mensen brukar komma så fort jag planerat att ta ett test morgonen efter, eller så blir mensen sen och man får minus på testet. 

Om fler symtom dyker upp vågar jag mig nog på att testa tidigt, om tempen också håller sig fortsatt hög. 
  • Anonym (Blueberry)

Då var det över för den här gången. ÄL+10 Inte gravid på Clearblues testa ultratidigt digitala (10 mlU/ml). 

Jag visste väl egentligen det. Trots stickningar och pirr i livmodern har jag inte haft några symtom. Men det hade jag inte med den lilla som blev ett MA heller. Då tempade jag inte, men med första barnet gjorde jag det och då hade jag en så sjukt tydlig implantationsdipp, vilket jag inte haft nu. 

Grattis alla som plussat, håller tummarna för er som inte haft BIM än och hoppas vi slipper ses i apriltråden.

• Syskonförsök

Usch, vet känslan ❤️ kram! håller tummarna för april och en januari bebis istället ❤️

Anonym (Blueberry) skrev 2023-03-16 06:29:53 följande:

Då var det över för den här gången. ÄL+10 Inte gravid på Clearblues testa ultratidigt digitala (10 mlU/ml). 

Jag visste väl egentligen det. Trots stickningar och pirr i livmodern har jag inte haft några symtom. Men det hade jag inte med den lilla som blev ett MA heller. Då tempade jag inte, men med första barnet gjorde jag det och då hade jag en så sjukt tydlig implantationsdipp, vilket jag inte haft nu. 

Grattis alla som plussat, håller tummarna för er som inte haft BIM än och hoppas vi slipper ses i apriltråden.

• Anonym (Blueberry)
    Syskonförsök skrev 2023-03-16 07:23:39 följande:

Usch, vet känslan ❤️ kram! håller tummarna för april och en januari bebis istället ❤️

❤️ tack

Om det blir en april-BIM-bebis blir det med största säkerhet en decemberbebis. Det blev det förra gången, slutet av december 😅 
Svar på tråden BIM mars 2023