• Laura90

BIM mars 2023

Det gick inte i februari heller så startar en ny tråd....... :( 

4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet

• Svar på tråden BIM mars 2023
  • Lulu1987

Det stack till i vänster sida 2 ggr imorse och jag har kissat 12.00, 12.15 och 12.30, somnade 22 igår (är nattuggla och brukar va vaken till 00 vanligtvis), varit helt urlakad. Igår och förrgår.

Hoppas hoppas detta betyder att det är ett frö i magen. 🥰

• Foodie92

Hahaha ja man har en tendens att överanalysera haha

Spännande med stickningar hoppas de e nått 😊

Men temp är så konstig denna cykel, även om man inte ska läsa in I tempen så mycket så hoppas jag att den håller sig hög. Min temp har alltid haft en nedåt trend efter äl+8.

• Elisabeth83
    t123 skrev 2023-03-16 08:40:47 följande:

Vi var ju ett gäng som hade ägglossning för ca en vecka sen, hur känner ni nu? Jag är på ÄL+6 (eller 7 men räknar på 6 som FF också satt ut), så det är ju tidigt än att känna det ena eller det andra! Har lite diffus värk i svanken och är lite frusen av mig. Ska resa bort i helgen vilket känns så skönt, så blir dagarna mindre långa! Kommer vara ÄL+10 (ev 11 då) på måndag och då kanske jag ska göra ett test 😁

Jag är på ÄL +5 känner mig precis som jag brukar just nu så inget hoppfullt än.
  • t123
    Elisabeth83 skrev 2023-03-16 13:57:52 följande:
    Jag är på ÄL +5 känner mig precis som jag brukar just nu så inget hoppfullt än.
    Nej det är väl lite tidigt för oss båda att känna nåt än tänker jag, oftast har jag fått känningar kring ÄL+8-10 tidigare graviditeter! 😊
  • Syskonförsök

Vad har du känt då som är mest särskiljande från övriga cykler? ;)

t123 skrev 2023-03-16 14:18:19 följande:
    Nej det är väl lite tidigt för oss båda att känna nåt än tänker jag, oftast har jag fått känningar kring ÄL+8-10 tidigare graviditeter! 😊
  • Elisabeth83

Med min yngsta som var en liten hoppsan så minns jag att jag en dag efter att ha åkt bil en liten kort tur, blev riktigt illamående och nästan kräktes. Det var innan bim. Närmare bim började bröstvårtorna göra så himla ont och det var då jag började ana ugglor i mossen. Minns också att jag vaknade på natten och var kissnödig något jag aldrig behöver göra annat än när jag varit gravid. 

• Elisabeth83

Kollade tillbaka lite i gamla inlägg och inser att jag har samma bim då för 7 år sedan med dottern som jag har nu. Då plussade jag först 8 april (men superstarkt och var som sagt över bim).

• t123
    Syskonförsök skrev 2023-03-16 16:34:35 följande:

Vad har du känt då som är mest särskiljande från övriga cykler? ;)

Jag brukar ha en annan slags mensvärk då, särskilt i svanken! Mensvärk i magen brukar jag snarare ha som tecken på att blödning är på väg! Sen är det ju mycket tempen jag går på förstås eftersom jag tempar dagligen 😊 Annars mest någon slags känsla i kroppen tror jag! Men det är väääldigt svårt att veta trots att jag har varit gravid ett antal gånger nu (med tre fullgångna graviditeter också), man känner ju efter så mycket att det är svårt att veta vad som är vad! 😅
  • Syskonförsök

Spännande! 

när jag väntade dottern och plussade med henne snart tre år sedan så minns jag bara ?sticket? vi snackade om högre upp och minns att jag såg på tempen efter det att det tog sig innan jag testade och plussade när jag testade första gången fyra dagar innan bim. Mina symtom i övrigt kom efter jag plussat. Runt bim ömma bröstvårtor och illamåendet började en vecka efter och höll i till vecka 25 så jag spydde morgon till kväll varje dag ;) 
    hur jag såg på tempen var implatationsdipp i samband med ?sticket? och efter det betydande ökning som höll i och de var högre temp än jag någonsin haft förut minns jag :)

Svar på tråden BIM mars 2023