Anonym (i) skrev 2025-02-22 23:33:47 följande:
Varför skulle det vara barn med på en fyllefest? Om de är med så ligger de och sover när en eventuell helikopter drar igång.
Du tycker att jag borde anmäla pojken som gjorde en helikopter på badplatsen som ett skämt?
Fast du hade kanske inte tyckt att det hade varit så roligt om det var ditt barn som blivit anmäld för att han lattjat lite?
Men herregud människa! Fattar du inte att blottning är blottning? Oavsett om det sker på en fest eller om det är en fulgubbe som blottar sig i en park? Det är samma beteende, samma handling - en gris som oombett blottar sin fula mask inför andra.
Och vem fan har pratat om pojkar?? Är det någon över 18 som blottar sig så ja - då handlar det om en vuxen man och ett lagbrott, straffbart dessutom.
Om jag haft ett barn i skolåldern och över som gjort på det sättet så hade jag skämts ögonen ur mig, känt mig misslyckad som förälder och talat allvar med honom.
Utegångsförbud, indragning av veckopeng, vad som än krävdes för att få honom att förstå allvaret i det hela. Ett barn som inte förstår gränser måste lära sig i tid. Om man inte vill att barnet växer upp och blir till en källarrunkande blottare då förstås.