• Anonym (O)

är man otrogen så älskar man inte sin partner

Håller ni med om det? Om inte? varför? Om ja, berätta gärna varför.
    Jag anser inte att man älskar personen om man väljer att vara otrogen. Har man redan den bästa som man älskar och är kär i så finns det väl ingen anledning att vara otrogen eller?

• Svar på tråden är man otrogen så älskar man inte sin partner
  • Anonym (jasså)
    Anonym (M) skrev 2023-03-03 16:55:23 följande:
    Du utgick ju ifrån det i ditt inlägg.
    I mitt inlägg som utgick ifrån ditt fanns två alternativ

Älskar och är otrogen
    Älskar inte och är otrogen

Hur vet du att den första älskar dig när personen i handlingar visar motsatsen?
  • Xenia
    Freddie K skrev 2023-03-03 15:47:19 följande:
    Jag kanske läste in det fel nu, men menar du att om båda inte tycker att otrohet är något att bråka om så är det rätt att vara otrogen, så länge som båda är ok med det? Dum fråga kanske, men.
    Ja, om både tycker att det de har ihop annars (barnen, vardagen, huset, gemensamma vänner m m) och "egentligen" älskar varandra, så överser man med otrohet. Men är det så att en tycker att det är en "dealbreaker" går det ju inte.

Var ju en som tyckte att vi överdriver otrohetens betydelse i en debattartikel. Varför ska man inte unna sig en stormande passion, den är ju tillfällig? 

Jag håller inte med men folk är väldigt olika.
  • Anonym (M)
    Anonym (jasså) skrev 2023-03-03 17:22:36 följande:
    I mitt inlägg som utgick ifrån ditt fanns två alternativ

Älskar och är otrogen
    Älskar inte och är otrogen

Hur vet du att den första älskar dig när personen i handlingar visar motsatsen?
    Det vet jag inte men det var inte poängen.

Det jag kommenterade var att du skrev att det spelar ingen roll om den otrogne älskar en för man kan ändå inte lita på den. Men om man kan lita var inte frågan för tråden så därför spelar det roll om personen älskar en eller inte. För att det var frågan
  • Anonym (jasså)
    Freddie K skrev 2023-03-03 16:17:59 följande:
    Jag har fått höra att en gång otrogen, alltid otrogen. Det stämmer in på vissa i alla fall och har man varit otrogen så kan man ju inte ta tillbaka det.
    Finns till och med en studie som visar att det stämmer hyfsat bra eftersom hjärnan vänjer sig vid att ljuga, en person som varit otrogen tidigare var 3.5 ggr mer benägna att vara det igen. 

Så en gång otrogen alltid otrogen stämmer kanske inte alltid men har en viss sanning i sig... man kanske ska göra det till en gång otrogen, 3 5 ggr mer benägen än andra att göra om det Flört
  • Anonym (jasså)
    Anonym (M) skrev 2023-03-03 17:43:04 följande:
    Det vet jag inte men det var inte poängen.

Det jag kommenterade var att du skrev att det spelar ingen roll om den otrogne älskar en för man kan ändå inte lita på den. Men om man kan lita var inte frågan för tråden så därför spelar det roll om personen älskar en eller inte. För att det var frågan
    Fast den här frågan har ju inte med tillit att göra utan med kärlek... 

Hur vet du att din otrogne partner älskar dig när personen i handlingar visar raka motsatsen?
  • Carolatom07

Istället för att gå bakom ryggen och  vara otrogen så lämnar man. Ibland undrar jag om vissa är otrogna för att det ger en kittlande känsla av att man kan bli upptäckt. Jag lutar åt att en del är lite sadister och inte har något emot att se sin partner, som de inte längre älskar, lida psykiskt och känslomässigt.

Sedan inser jag att det är lätt hänt att man faller för någon annan. Det finns ju hobbycharmörer som gillar att vara tuppen i hönsgården s.a.s. och de kan köra hela registret bara för att testa hur bra de lyckas få omkull kvinnor och män.

• Anonym (inebriated)

Jag är extrovert. Läs 10/10 på en skala. Enda gången jag har blivit bedömd som något annat av andra personer (gruppövningar på jobbet) var när jag enligt mig själv var skapligt deprimerad. Då skattade kollegorna mig som 9/10 extrovert, glad och social.

Är jag nykter är det rätt enkelt och då är man inte otrogen.

Är jag lite berusad och full-i-fan, ja då kan vad som helst hända och därför brukar jag inte blir det mer än väldigt sällan och med verkligen goda vänner som är gifta sen många år.

Har jag då varit otrogen? Ja det har jag, för jag blev dödligt kär i min nuvarande man och var i en relation som var döende. Vi hade olika livsmål, han var skyldig mig pengar, han hade ingen aning om hur han skulle få ihop studier eller jobb och det är för mig verkligen osexigt. Vi hade inte haft sex då på ett par månader heller.

Utan mig hade han blivit bostadslös för han hade inte haft råd att bo kvar i lgh vi delade, och han hade även missat viktiga tentor om jag hade gjort slut just då, så jag hade ett par månader med överlappande relationer medan jag fixade ett rum till honom att flytta ut till. Jag försökte verkligen att inte sabba hans liv utöver att jag lämnade honom.

Sen har jag varit trogen i 20+ år, vi har det bra och jag har inga klagomål på vårt liv eller sexliv heller.

Och i år blev jag totalt galen av klimakteriet, har fantasier om minst tre kollegor på jobbet och är riktigt nära att fråga någon av dem om de får för lite hemma och vill smaka på annat. Den största faktorn som stoppar mig är risken att de tappar respekten för mig, det skulle svida hårt. Min partner verkar nöjd framför datorn och har slutat bry sig om sitt utseende, vilket stör mig. Men jag kan ändå tänka bort det när vi har sex så det är inte avgörande, mitt ex hade mycket mer övervikt.

Vem vet, snart har jag kanske sex med vem som helst bara för att testa något nytt. Eller så bara biter jag ihop. Jag vet inte ens vem jag är längre med alla dessa hormoner.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (M)
    Anonym (jasså) skrev 2023-03-03 17:47:42 följande:
    Fast den här frågan har ju inte med tillit att göra utan med kärlek... 

Hur vet du att din otrogne partner älskar dig när personen i handlingar visar raka motsatsen?

Det vet jag inte, men du skrev ju att även om den otrogne älskar en så spelar det ingen roll.

Så om frågan inte har med tillits att göra, varför skrev du då såhär:

i båda fallen är ju personen inte trogen och går inte att lita på så vad spelar det då för roll?

• Anonym (inebriated)

Jag älskar män och är en nyfiken person, och det är mitt problem just nu.
    Hade kunnat betala bara för att veta vad en del av dem fantiserar om.

Svar på tråden är man otrogen så älskar man inte sin partner