• Anonym (O)

är man otrogen så älskar man inte sin partner

Håller ni med om det? Om inte? varför? Om ja, berätta gärna varför.
    Jag anser inte att man älskar personen om man väljer att vara otrogen. Har man redan den bästa som man älskar och är kär i så finns det väl ingen anledning att vara otrogen eller?

• Svar på tråden är man otrogen så älskar man inte sin partner
  • Anonym (Mannen)

Är man otrogen om ens partner ger sin tillåtelse till en utomäktenskaplig sexpartner? Otrohet för mig handlar om sex och inte kärlek, jag har aldrig varit otrogen men tanken kring att ha en älskarinna finns hos mig hela tiden. Varför? Jo för min hustru har inget sexbrhov och de ända gångerna vi har sex så är det för min skull, och det sker alldeles för sällan för mitt behov, jag går runt ständigt sexuellt frusterad, att runka hjälper inte, den en dag gången jag känner mig tillfredställd är efter jag haft sex med min fru, då klarar jag mig några dagar innan det börjar rycka i baguetten igen, men oftast får jag gå veckovis utan sex, 2023 har vi legat en gång och så har hon gett mig en avsugning en gång. Det är allt.

Jag tror jag skulle vara en bättre make, pappa och version av mig själv om jag hade ett sexliv jag var nöjd med.

Vi har pratat om att jag ska ha en älskarinna, men jag vill inte, för jag vill ju ligga med min fru i första hand.

• Mimosa86

Jag tror inte otrohet alls har att göra med att man inte älskar sin partner längre. Kanske i vissa fall där en person pga av barn, pengar och sociala omständigheter är fast med sin partner. Men jag tror övervägande del handlar om spänning.

en väninna som var otrogen älskar sin man men kände vid 40 att livet enbart gick ut på jobba, ta hand om barn, äta och sova. Hon fick panik över den grå vardagen och fick kick och lust av otroheten. Hon slutade
     träffa killen (tack och lov) och hennes make förlät henne.. men för henne handlade det inte om hennes man utan om henne själv. ålderskris förmodligen.

jag har just nu en granne (gift med barn) som svansar efter mig. Tror inte det beror på att han inte älskar
     frun, han är nog bara lite uttråkad och detta ger honom en kick (jag besvarar såklart INTE hans inviter).

• Anonym (Lars)
    Anonym (O) skrev 2023-02-28 00:08:10 följande:
    är man otrogen så älskar man inte sin partner

Håller ni med om det? Om inte? varför? Om ja, berätta gärna varför.
    Jag anser inte att man älskar personen om man väljer att vara otrogen. Har man redan den bästa som man älskar och är kär i så finns det väl ingen anledning att vara otrogen eller?

Om man inte ligger med sin man, älskar man inte honom längre?

För i min värld har jag svårt att se hur man faktiskt inte vill knulla den man älskar, men min fru vill inte det. Så jag träffar en kvinna som vill njuta och få mig att må bra. Jag älskar min fru men att inte ligga är en vänskapsrelation för mig. Jag älskar henne som en god vän.
  • Freddie K

Folk har olika värderingar och perspektiv på saker och ting och det får de ju ha. För mig så finns inte otrohet på kartan. Jag tycker att det är ett enormt svek mot den man är tillsammans med, oavsett vad anledningarna kan vara!

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Ui)

Ja, jag anser att man älskar sin partner, men man kan inte få allt av alla. Jag har världens snällaste goaste man men han är väldigt dålig på att ge bekräftelse, närhet och uppskattning. Han bara är så och det upptäckte jag ganska tidigt. Nästan noll spänning. 
    Jag har dock aldrig varit otrogen, än. 

• Anonym (M)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-02-28 08:39:46 följande:
    Om otrohet är ett bevis på att man inte älskar sin partner kan man fråga sig varför man är i ett förhållande över huvud taget?

Det kanske är rätt så vanligt att man går in i ett förhållande med utgångspunkten  "Får man inte den man älskar, får man älska den man får"  

Jag tror att det är så att om man inte känner sig älskad i ett förhållande är det en orsak till otrohet. Gäller både män och kvinnor
    Men jag menade att man kan älska flera men välja att inte vara otrogen
  • Jim84

Tycker den typen av kategoriska omdömen är ganska meningslösa. Det kan finnas ett sådant samband, precis som det också inte kan finnas.

Lika ogiltigt för mig som att omvänt hävda att ?älskar man inte sin partner så är man otrogen?.

• Anonym (jasså)
    Jim84 skrev 2023-03-02 12:34:37 följande:

Tycker den typen av kategoriska omdömen är ganska meningslösa. Det kan finnas ett sådant samband, precis som det också inte kan finnas.

Lika ogiltigt för mig som att omvänt hävda att ?älskar man inte sin partner så är man otrogen?.

Jasså? Jag tycker det är ganska naturligt att dra slutsatsen att man inte har speciellt höga tankar om människor man medvetet sårar och förnedrar. Jag vet inte hur du funkar men i min värld så brukar man väl behandla människor man älskar väl?
  • Anonym (jasså)
    Anonym (Ui) skrev 2023-02-28 17:12:10 följande:

Ja, jag anser att man älskar sin partner, men man kan inte få allt av alla. Jag har världens snällaste goaste man men han är väldigt dålig på att ge bekräftelse, närhet och uppskattning. Han bara är så och det upptäckte jag ganska tidigt. Nästan noll spänning. 
    Jag har dock aldrig varit otrogen, än. 

Ok, så mao när saker inte blir som man önskat sig så kan man absolut inte lösa det på ett civilicerat sätt, man måste bara bete sig som en skithög?

Är inte det ett ganska barnslig sätt att resonera? Vuxna människor borde väl kunna bete sig vettigt ÄVEN när det inte blir som man vill?
  • Anonym (jasså)
    Anonym (Lars) skrev 2023-02-28 11:20:04 följande:
    Om man inte ligger med sin man, älskar man inte honom längre?

För i min värld har jag svårt att se hur man faktiskt inte vill knulla den man älskar, men min fru vill inte det. Så jag träffar en kvinna som vill njuta och få mig att må bra. Jag älskar min fru men att inte ligga är en vänskapsrelation för mig. Jag älskar henne som en god vän.
    Varför valde du att vara otrogen istället för att skilja det?
    Och på vilket sätte menar du att det är din frus fel att du hellre valde otrohet än en skilsmässa?
Svar på tråden är man otrogen så älskar man inte sin partner