• t123

BF december 2023

Hej! Startar en tråd för oss med BF i december 2023 😀 Jag är beräknad precis i månadsskiftet november-december men har gått över tiden de andra gångerna så det är nog lika bra att ställa in sig på decemberbebis 😅

Hoppas tråden fylls på nu framöver!

• Svar på tråden BF december 2023
  • fluffycookie

Åh, ÄNTLIGEN Alan jag skriva här 🥰 beräknad sista nov men brukar ju dra ut på tiden. MF i oktober så jag är livrädd nu.

men jag är lite förvirrad kring veckor. BM trodde jag var gravid v 8, gjorde VUL som sade 4+6 så hon kunde inte se så mycket men det såg bra ut. 

är jag alltså gravid i v 5 eller 6 i morgon? Har två olika appar som säger olika saker och jag vill ju följa utvecklingen. Jag vet att läkare säger v 4 eftersom de pratar fullgången vecka men hur funkar appar? 

• t123
    fluffycookie skrev 2023-03-29 16:16:38 följande:

Åh, ÄNTLIGEN Alan jag skriva här 🥰 beräknad sista nov men brukar ju dra ut på tiden. MF i oktober så jag är livrädd nu.

men jag är lite förvirrad kring veckor. BM trodde jag var gravid v 8, gjorde VUL som sade 4+6 så hon kunde inte se så mycket men det såg bra ut. 

är jag alltså gravid i v 5 eller 6 i morgon? Har två olika appar som säger olika saker och jag vill ju följa utvecklingen. Jag vet att läkare säger v 4 eftersom de pratar fullgången vecka men hur funkar appar? 

Appar brukar skriva pågående vecka men fullgången vecka+dag inom parentes 😊 Om du är beräknad sista november-1 december borde du gå in i vecka 6 (5+0) om någon dag 🙂
  • fluffycookie

Tack t123 ♥️ kändes genast lite bättre. Var en chock att gå från v 8 hos BM till v snart 6 hos läkare. Inte haft mens sedan 28 januari och hade ÄL i feb men blev inte gravid förrän i mars. Våra kroppar är minst sagt komplicerade 😂

• t123
    fluffycookie skrev 2023-03-29 16:54:40 följande:

Tack t123 ♥️ kändes genast lite bättre. Var en chock att gå från v 8 hos BM till v snart 6 hos läkare. Inte haft mens sedan 28 januari och hade ÄL i feb men blev inte gravid förrän i mars. Våra kroppar är minst sagt komplicerade 😂

Verkligen! Särskilt efter missfall, då kan det bli lite knasigt! Hoppa gärna in i vår facebookgrupp också 😍
  • Teriz

Hur mår alla som plussat? Har vi några gemensamma symptom? 

Själv är jag ganska trött och har rikliga flytningar. Lite spända bröst 

• Swn

Mina symtom nu 4+3 är 
    växtvärk 
    ömma bröst
    trött
    gasig
    lite yrsel som kommer ibland
    svagt illamående om jag inte äter i tid
    känslig för lukter 
    lätt till tårar

• Anonymcola

Teriz:
    Mina symtom är ömma bröst, trötthet som tyvärr resulterar i att mitt tålamod ligger på 0 just nu, molvärk ibland, förstoppad, kissar oftare och vaknade med yrsel imorse men det släppte under dagen så vet inte om det är ett nytt symtom eller bara var tillfälligt:) Vilken vecka är du i?😊

• Teriz
    Swn skrev 2023-03-29 20:27:08 följande:

Mina symtom nu 4+3 är 
    växtvärk 
    ömma bröst
    trött
    gasig
    lite yrsel som kommer ibland
    svagt illamående om jag inte äter i tid
    känslig för lukter 
    lätt till tårar

Jag har oxå växtvärk / molvärk. Det glömde jag skriva haha. Nästan varje kväll är det som svag ?mensvärk? 
  • Teriz
    Anonymcola skrev 2023-03-29 20:29:16 följande:

Teriz:
    Mina symtom är ömma bröst, trötthet som tyvärr resulterar i att mitt tålamod ligger på 0 just nu, molvärk ibland, förstoppad, kissar oftare och vaknade med yrsel imorse men det släppte under dagen så vet inte om det är ett nytt symtom eller bara var tillfälligt:) Vilken vecka är du i?😊

Verkar som vi har en del liknande. Jag är i v 5 (4+1) så väldigt tidigt. Dudå? 
Svar på tråden BF december 2023