• t123

BF december 2023

Hej! Startar en tråd för oss med BF i december 2023 😀 Jag är beräknad precis i månadsskiftet november-december men har gått över tiden de andra gångerna så det är nog lika bra att ställa in sig på decemberbebis 😅

Hoppas tråden fylls på nu framöver!

• Svar på tråden BF december 2023
  • Elisabeth83
    Anonymcola skrev 2023-03-23 18:46:39 följande:

Hej! 

Jag hoppar in här, har BF slutet av november men lär bli december om allt går som det ska! 

Jag har i stort sett inga symtom vilket stressar mig en del då jag min förra graviditet som sluta i MF inte heller hade särkilt mycket symtom. Känner mig mest trött och brösten ömmar då och då.. önskar man bara kunde få vara glad men istället går jag runt och oroar mig och ställer in mig på det värsta.. men hoppas detta ska gå vägen! 

Ni som har flera barn och graviditeter bakom er har era symtom skiljt sig och har ni haft lite symtom och det ändå gått bra? Med dottern hade jag massor av symtom speciellt illamående så tror jag kopplar en ?frisk? graviditet till illamående😅

Välkommen in 😊 Jag har tre barn och i lite olika symptom. Den här gången mår jag känt av graviditeten jättetidigt och det har jag inte med de andra. Med de andra kom symptomen först någon vecka efter bim. Minns dock ömma bröst med nr 3. Men inte med de andra två.
  • t123
    Elisabeth83 skrev 2023-03-24 15:12:10 följande:
    //

Bim -1 och fick gravid 2-3 utan morgonurin och inte hållit mig särskilt länge.. är inte det lite tidigt att få det?
    Vet du vilken Äl+dag du är på? Jag fick det idag på äl+14 men plussade tydligt med babyplan och digitalt 1-2 på äl+10! Tror vilken dag efter ÄL säger mer än dag innan BIM eftersom alla har olika lång tid mellan äl och BIM 😊
  • Elisabeth83
    t123 skrev 2023-03-24 16:07:00 följande:
    Vet du vilken Äl+dag du är på? Jag fick det idag på äl+14 men plussade tydligt med babyplan och digitalt 1-2 på äl+10! Tror vilken dag efter ÄL säger mer än dag innan BIM eftersom alla har olika lång tid mellan äl och BIM 😊
    Svarar dig här också 😅 Är på äl +13 om ägglossningstestet stämmer. Tog ett till CB och det var något starkare men inte mycket.
  • t123
    Elisabeth83 skrev 2023-03-24 16:13:16 följande:
    Svarar dig här också 😅 Är på äl +13 om ägglossningstestet stämmer. Tog ett till CB och det var något starkare men inte mycket.
    Härligt!! Jag tänker att det måste vara positivt att det ökar bra?! 😍 Vid de missfall jag fått har det inte gjort det! Man bör väl sluta testa snart kanske? 😅
  • Elisabeth83
    t123 skrev 2023-03-24 16:31:51 följande:
    Härligt!! Jag tänker att det måste vara positivt att det ökar bra?! 😍 Vid de missfall jag fått har det inte gjort det! Man bör väl sluta testa snart kanske? 😅

Haha ja, men man bli ju så nojig. Ska ta ett sista test imorgon på bim-dagen med morgonurin. Sen avvaktar jag några dagar och sen kanske det är dags att ringa mvc? 

• Swn
    Hej alla 😊
    jag har plussat för tredje månaden på raken. Tredje gången gillt?!
    Har en bra känsla denna gången och känner mig lugn. Enligt ÄL är BF 2/12 😍
    jag har 2 december barn sedan innan som är 14 och 8 Så detta blir vårt tredje december barn 😂❤️❤️
  • Elisabeth83
    Swn skrev 2023-03-24 18:09:12 följande:
    Hej alla 😊
    jag har plussat för tredje månaden på raken. Tredje gången gillt?!
    Har en bra känsla denna gången och känner mig lugn. Enligt ÄL är BF 2/12 😍
    jag har 2 december barn sedan innan som är 14 och 8 Så detta blir vårt tredje december barn 😂❤️❤️
    Grattis 🥰 Vad kul att du bara har decemberbarn 😅 Min yngsta skulle varit född i december men kom nästan en månad före så hon blev novemberbebis. Jag har en teori om att jag är som mest fertil på vårkanten.. kanske samma för dig 😄 Mina andra är födda januari och tidigt i mars.
  • Anonymcola

Elisabeth:
    Okej vad skönt o höra att det kan skilja sig mellan olika graviditeter:) Hoppas verkligen vi alla får Våra bebisar i november/ december!

Tänkte på dina gravtester att det kanske finns en möjlighet att det är två därinne😅 Då borde man väl utsöndra mer Hcg så de blir 2-3 redan nu? 

• Syskonförsök

Hej tjejer! Jag är inte en av er men hänger med och läser då jag följt några av er till plusset och vill titta in och se hur de går ❤️
    vill bara säga att jag vet många där det slagit om till 2-3 runt bim och de behöver inte vara två för det för de har de inte varit för dem åtminstone ;)
    Tror båda era graviditeter utvecklar sig helt normalt och så glad för er❤️❤️

Anonymcola skrev 2023-03-24 18:38:02 följande:

Elisabeth:
    Okej vad skönt o höra att det kan skilja sig mellan olika graviditeter:) Hoppas verkligen vi alla får Våra bebisar i november/ december!

Tänkte på dina gravtester att det kanske finns en möjlighet att det är två därinne😅 Då borde man väl utsöndra mer Hcg så de blir 2-3 redan nu? 

Svar på tråden BF december 2023