• Anonym (NN)

Sola topless

Vad känner du som man inför att din partner solar topless, skulle du inte bry dig, blir du glad eller kanske rent utav förbannad?

• Svar på tråden Sola topless
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Sonne) skrev 2023-04-07 10:31:39 följande:
    Vi som haft åsikter kring hur kvinnor har behövt gå klädda i muslimska länder. Ge det 20år så är vi där. Då kommer männen att sucka av åtrå när dom ser en vrist.

Det får man inte hoppas 

• Anonym (Jessica)
    Postman skrev 2023-04-07 10:32:22 följande:
    Ja precis, det har jag funderat på med. Varför har det svängt över och blivit än mer prytt nuförtiden. Det har svängt i andra frågor med, känns som vi går bakåt i utvecklingen i stället för framåt. 
    Det är ju faktiskt ändå lite intressant. Men 80-talet verkar ju ha varit lite väl också med vissa saker.
  • Anonym (Gift man)

Ni kvinnor i denna tråd som så bestämt säger att jag har fel ang mitt påstående om att jag likställer min hustrus vilja att sola toppless med att då solar jag snorren. Ni är alltså helt likgiltiga till att en man kommer fram och istället för att t.ex lägga sin hand på din axel och tilltala dig, så kan man gå fram och lägga en hand på ett av dina bröst och börja göra ett samtal med dig... Eller knät som nån jämförde med... Det är helt ok eller?

• Anonym (Nej)

Nej har värsta hängbrösten efter att ha ammat tre barn 

• Anonym (hose)

Jag blir förbannad och sprutat henne med kallt vatten från vattenslangen.

• EnAnonumius
    Postman skrev 2023-04-07 10:32:22 följande:
    Ja precis, det har jag funderat på med. Varför har det svängt över och blivit än mer prytt nuförtiden. Det har svängt i andra frågor med, känns som vi går bakåt i utvecklingen i stället för framåt. 
    Vi får hoppas att det vänder, så att vi går framåt igen..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Jessica) skrev 2023-04-07 10:41:14 följande:
    Anonym (Sonne) skrev 2023-04-07 10:31:39 följande:

Det får man inte hoppas 

Ja du... Du hjälper ju till med att få den utvecklingen.. Alla dina svar har gått ut på samma. "Det är opassande för kvinnan att vara topless".

Du dyker ju på 90% av de som svara med samma innehåll i dina inlägg. Du formulera ju det bara annorlunda, men innehållet är den samma.

Ja du har rätt att få ha din åsikt. Kom ihåg andra får också ha sin åsikt på lika villkor som dig.
  • Anonym (Jessica)
    EnAnonumius skrev 2023-04-07 12:52:41 följande:
    Ja du... Du hjälper ju till med att få den utvecklingen.. Alla dina svar har gått ut på samma. "Det är opassande för kvinnan att vara topless".

Du dyker ju på 90% av de som svara med samma innehåll i dina inlägg. Du formulera ju det bara annorlunda, men innehållet är den samma.

Ja du har rätt att få ha din åsikt. Kom ihåg andra får också ha sin åsikt på lika villkor som dig.
    Men snälla det är skillnad att gå med bikini och naken. Ja, alla får tycka olika. Men jag blev påhoppad direkt här.
  • Anonym (Patrik)
    Anonym (Jessica) skrev 2023-04-07 10:39:06 följande:
    Nej det var jag inte. Men även om det var så då betyder det inte att det är okej för alla längre. Gå du till ditt nudistbad om du vill. Så kan ni killar glo på varann och tjejer med. Varsågod. Ha så kul
    Ska inte killarna också då ha överdel?

Deras bröst borde absolut vara lika privata som tjejers?

Många män har ju värsta chipstuttarna - såna vill väl helst ingen se?!?
  • EnAnonumius
    Anonym (Gift man) skrev 2023-04-07 11:06:05 följande:

Ni kvinnor i denna tråd som så bestämt säger att jag har fel ang mitt påstående om att jag likställer min hustrus vilja att sola toppless med att då solar jag snorren. Ni är alltså helt likgiltiga till att en man kommer fram och istället för att t.ex lägga sin hand på din axel och tilltala dig, så kan man gå fram och lägga en hand på ett av dina bröst och börja göra ett samtal med dig... Eller knät som nån jämförde med... Det är helt ok eller?

Okey.

Ja då är du näck om du slänger av dig badbrallorna och solar din snopp.

Skillnaden är att din fru blottar inte sitt könsorgan (fittan), medan du blottar ju ditt könsorgan kuken. 

Sedan så är inte brösten (mjölmaskinerna, manens kramkuddar) ett könsorgan heller. Så där fallerar också din jämförelse.

Så bara för att man dissar din icke hållbara jämförlse med anatomin, så skall du sitta och trycka åsikter i folk och hålla dessa åsikter för sanna genom din "rävsaxfråga" med att man skulle var okey med att bli klämd på brösten för den saken skull.
    Nej det behövs det inte alls vara okey att en man gör så. Det ena måste inte utesluta/innesluta det andra per se. Så spola ditt svartvita tänkande och utgå från att folk tänker lika svartvitt som dig.

Svar på tråden Sola topless