• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-07 14:50:22 följande:
     Vi kanske kan minska invandringen ? Hur kommer det sig att vi fortfarande ger ut så många uppehållstillstånd varje månad? Vi skulle ju ha en stram invandring, säger alla. 

Fråga ditt SD om detta.

Intressant och läsa i hur du inte tar in att SD är till ingen hjälp för svenska språket nu i maktposition, och detta stör det inte ett skit inser jag också.
    Och det är där det berättar något är fel, men en skitfråga som språket, så ska man rösta på ett parti som ljuger för sina väljare och folket.

Låter väldigt konstigt i mina öron faktiskt, låter mest som du inbillar dig något, eller varit en SD väljare i decennier.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • TvillingmammaVästgöte
    klyban skrev 2025-03-07 15:14:51 följande:

Fråga ditt SD om detta.

Intressant och läsa i hur du inte tar in att SD är till ingen hjälp för svenska språket nu i maktposition, och detta stör det inte ett skit inser jag också.
    Och det är där det berättar något är fel, men en skitfråga som språket, så ska man rösta på ett parti som ljuger för sina väljare och folket.

Låter väldigt konstigt i mina öron faktiskt, låter mest som du inbillar dig något, eller varit en SD väljare i decennier.

Ja, nu är ju inte SD med i regeringen. Men att minska invandringen har ju varit deras huvudpunkt och jag vet inte varför man inte lyckats bättre. Anhöriginvandringen är ju fortsatt hög. 
  • TvillingmammaVästgöte

Jag googlade och det är så att regeringen tillsatt en utredning för att se hur man kan skärpa invandring med anknytning, utredningen skall presenteras i augusti. Så detta är något som uppmärksammats och man försöker göra något åt det. 

• klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-07 15:19:31 följande:
    Ja, nu är ju inte SD med i regeringen. Men att minska invandringen har ju varit deras huvudpunkt och jag vet inte varför man inte lyckats bättre. Anhöriginvandringen är ju fortsatt hög. 
    SD har MAKTEN som krävs, men inser du inte ens vet om detta, vilket är rätt udda.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Tyra myra

Om jag först tar vad  jag tror resultatet blir så är det som följer.

L och KD hamnar under 4% gränsen
    SD blir större än M
    Kristerson avgår.

S gör ett relativt bra val
    Miljöpartiet gör också ett bra val
    V gör ett normalt val
    C gör ett katastrofval och klarar eventuellt inte heller 4% spärren

Andersson sträcker ut en hand till M och bildar regering S+M+Miljöpartiet

Om jag skriver vad jag önskar så 

L klarar 4 % spärren
    M blir större än SD
    Kristerson sitter kvar 

S gör ett bra val tillsammans med Miljöpartiet och Centerpartiet

S bildar regering tillsammans med C och L , som stöds av V, Miljöpartiet

Alternativt S och M bildar regering 

• KillBill
    Anonym (Giggi) skrev 2025-03-07 14:28:09 följande:
    Jisses, vilket svammel. Du hänvisar till en 29 år gammal nyhet. Både Nacka Sjukhus och Löwenströmska existerar. 

Detta är aktuell information:

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Anonym (Giggi) skrev 2025-03-07 14:55:41 följande:

Gissa vem som fick rätt

(november 2023)

Jag kan inte ens se frågan har diskuterats. Vad var rätt och vad var fel? Vem hade rätt och vem hade fel? 
  • KillBill

När det gäller sjukvården i Stockholm så ökar nu innevånarnas förtroende och detta efter många års vanstyre från tiden då Moderaterna styrde Region Stockholm.

• KillBill

Till skillnad mot när M styrde sjukvården i Stockholm minskar nu antalet administratörer och mer vårdpersonal anställs.

• nattuw
    KillBill skrev 2025-03-06 21:55:08 följande:
    Du har fel.  SD och regeringspartierna kommer förlora nästa val eftersom de kapitalt har misslyckats med att bryta utanförskapet och segregationen. S  däremot gör något för att förbättra situationen. 

www.gp.se/ledare/danmark-visar-vagen-ur-integrationsproblemen.609c3acf-a296-4033-ab9a-f9ba46297f58
    Du menar att samma S parti som inte lyfte ett finger på de 8 år de satt vid makten utan istället bara lät problemen eskalera nu har hittat en mirakelmedicin som de skall försöka sälja in till nästa val.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026