• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Mentat
    Rataxes skrev 2026-03-23 07:57:12 följande:
    Trenden är tydlig, förtroendet för ArgaLena sjunker.
    Jag har alltid haft svårt för den frågan. Menar man "Jag har förtroende för den partiledaren eftersom jag gillar politiken den för" eller menar man "Jag anser att det är en skicklig politiker som är duktig på att föra fram och få gehör för sin politik även om jag personligen avskyr den"?

Förhoppningsvis ställs frågan på ett sådant sätt att det framgår.
  • FuckGoggleAskMe
    Mentat skrev 2026-03-23 09:32:26 följande:
    Jag har alltid haft svårt för den frågan. Menar man "Jag har förtroende för den partiledaren eftersom jag gillar politiken den för" eller menar man "Jag anser att det är en skicklig politiker som är duktig på att föra fram och få gehör för sin politik även om jag personligen avskyr den"?

Förhoppningsvis ställs frågan på ett sådant sätt att det framgår.
    Haha, samma här, ibland tycker jag en politiker är kompetent och bra på att representera sitt parti, men åsikterna är värdelösa. Förtroende för denne? Egentligen inte, men verkar vara en ärlig, rejäl person. 
  • Rataxes
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-03-23 10:04:01 följande:
    Haha, samma här, ibland tycker jag en politiker är kompetent och bra på att representera sitt parti, men åsikterna är värdelösa. Förtroende för denne? Egentligen inte, men verkar vara en ärlig, rejäl person. 

För min del finns ingen sådan partiledare på vänstra planhalvan.
    Däremot har Simona vuxit i mina ögon, 

Däremot finns vissa enskilda politiker som jag respekterar på den planhalvan. Till och med hos MP och S.

The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • klyban
    Rataxes skrev 2026-03-23 10:19:48 följande:

För min del finns ingen sådan partiledare på vänstra planhalvan.
    Däremot har Simona vuxit i mina ögon, 

Däremot finns vissa enskilda politiker som jag respekterar på den planhalvan. Till och med hos MP och S.

Stiger i dina ögon genom lägga sig platt, ja, det förstår vi att det gillar du och hur de ska ge upp sin egen politik.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nattuw
    KillBill skrev 2026-03-21 09:50:58 följande:

Hur indoktrinerade kan ni egentligen bli?

Hur mycket (S)pam tål familjeliv?
  • nattuw
    Rataxes skrev 2026-03-23 07:57:12 följande:
    Trenden är tydlig, förtroendet för ArgaLena sjunker.
    Jag hade förväntat mig att Dadgostar skulle legat högre. Dadgostar  framstår som tillräckligt obstinat för att kunna attrahera väljare som är vänster men inte tycker om Anderssons brist på rakhet.
  • klyban
    nattuw skrev 2026-03-23 19:38:58 följande:
    Hur mycket (S)pam tål familjeliv?

Tydligen så inget alls, då det blev snabbt känsligt vid indoktrinerad och diskussion avslutad.
    Men det är ett sätt och fly och just med det som du undrar hur mycket FL tål av.

DU bör lära av dig själv.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Rataxes

Kan den här kampanjarbetaren vara en bidragande orsak till det dåliga resultatet för S i Danmark?

Han får gärna kampanja för S i Sverige också.

The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • Mentat
    Rataxes skrev 2026-03-25 08:42:22 följande:

Kan den här kampanjarbetaren vara en bidragande orsak till det dåliga resultatet för S i Danmark?

Jag tvivlar på att du syftar på SVT:s reporter även om de kan ses som kampanjarbetare de också. Vem är det som intervjuas?
  • Rataxes
    Mentat skrev 2026-03-25 09:18:04 följande:
    Jag tvivlar på att du syftar på SVT:s reporter även om de kan ses som kampanjarbetare de också. Vem är det som intervjuas?
    Bojsänket Tobias Baudin
  • Mentat
    Rataxes skrev 2026-03-25 09:49:54 följande:
    Bojsänket Tobias Baudin
    Inte för att han är någon av mina favoriter, men han lär ju definitivt kampanja för (s) i Sverige. Vad har han gjort i den danska valkampanjen?
  • klyban
    Rataxes skrev 2026-03-25 08:42:22 följande:

Jaha?

Försök du lägga kraft på medborgerlig samling och att de hittar någon som inte har varit med i skandaler.

• Rataxes
    Mentat skrev 2026-03-25 09:57:37 följande:
    Inte för att han är någon av mina favoriter, men han lär ju definitivt kampanja för (s) i Sverige. Vad har han gjort i den danska valkampanjen?
    Vet inte riktigt, lagt sig i. Som de socialdemokrater som var över i USA och kampanjade för Kamala Harris.
  • Anonym (Antiextremist)
    Svenska högerpolitiker som stödjer USA och Israel är inte neutrala de är medskyldiga till övergrepp som kränker internationell rätt. Genom att tolerera olaglig ockupation, folkmord, bosättningar och slakt av barn i Gaza och östra Jerusalem, krig mot Iran väljer de maktens narrativ framför rätten.

När högerpolitiker i Sverige förhandlar vapenleveranser, tystnar i FN och undviker sanktioner mot Israel, är det inte "diplomati" det är moralisk försäljning.

Nu sker samma sak med kriget mot Iran. Folkrätt är inte en symbolord, utan en regel som också ska gälla maktstaater.

Så länge svenska beslutstagare stödjer krigförande skurkstater med vapen, pengar och politiskt skydd, samtidigt som de talar om "fred" och "mänskliga rättigheter", är det inte ledarskap ,det är hyckleri med konsekvenser i form av att driva världen mot kaos.
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2026-03-25 19:17:12 följande:
    Svenska högerpolitiker som stödjer USA och Israel är inte neutrala de är medskyldiga till övergrepp som kränker internationell rätt. Genom att tolerera olaglig ockupation, folkmord, bosättningar och slakt av barn i Gaza och östra Jerusalem, krig mot Iran väljer de maktens narrativ framför rätten.

När högerpolitiker i Sverige förhandlar vapenleveranser, tystnar i FN och undviker sanktioner mot Israel, är det inte "diplomati" det är moralisk försäljning.

Nu sker samma sak med kriget mot Iran. Folkrätt är inte en symbolord, utan en regel som också ska gälla maktstaater.

Så länge svenska beslutstagare stödjer krigförande skurkstater med vapen, pengar och politiskt skydd, samtidigt som de talar om "fred" och "mänskliga rättigheter", är det inte ledarskap ,det är hyckleri med konsekvenser i form av att driva världen mot kaos.
    Som vanligt handlar ALLT om palestinierna och att hata Israel för dig, t.o.m. till 100% det svenska riksdagsvalet. 
  • FuckGoggleAskMe
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-03-25 19:39:29 följande:
    Som vanligt handlar ALLT om palestinierna och att hata Israel för dig, t.o.m. till 100% det svenska riksdagsvalet. 
    P.s. Är det ett tecken på att du inte assimilerat väl i Sverige?
  • klyban
    Rataxes skrev 2026-03-25 17:28:44 följande:
    Vet inte riktigt, lagt sig i. Som de socialdemokrater som var över i USA och kampanjade för Kamala Harris.
    Och de var?
    Komiskt nog så är M bra mycket närmare D än S.
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-03-25 19:42:46 följande:

Svara dig själv, vad var det om?

Har du inte kommit in i Sverige som medborgare?

• FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2026-03-25 20:10:32 följande:
    Och de var?
    Komiskt nog så är M bra mycket närmare D än S.
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-03-25 19:42:46 följande:

Svara dig själv, vad var det om?

Har du inte kommit in i Sverige som medborgare?

Vad menar du? Svara mig själv? 
    Om du undrar, så ja, jag är svensk medborgare, vad nu det har med saken att göra. 

• Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-03-25 19:39:29 följande:
    Nej, allt handlar inte om Israel och palestinier men faktum är att Israel idag begår folkmord och hemska krigsbrott och är ett hot mot världens fred med sin fruktansvärt hänsynslösa politik och krig.  Jag hatar inte Israel men hatar det israeliska politiker gör. Våra svenska politiker som stödjer Israel jobbar inte för sveriges bästa. Svenska högerpolitiker som stödjer USA och Israel är inte neutrala de är medskyldiga till övergrepp som kränker internationell rätt. Genom att tolerera olaglig ockupation, folkmord, bosättningar och slakt av barn i Gaza och östra Jerusalem, krig mot Iran väljer de maktens narrativ framför rätten.

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026