Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Giggi) skrev 2025-09-01 13:31:21 följande:
    Really? Du kan inte förstå?

Jo, det förstår du nog visst och det är problemet.

Public Service är idag så oblygt och öppet vinklat åt vänster att högra sidan av Sverige håller på att sluta bry sig om PS och  när PS inte har med 50% av folket att göra så finns det ingen anledning att de 50% ska finansiera det heller.

PS sitter i skiten ordentligt och behöver förändra sig för att överleva i längden.

Jag gillar SVT. Jag tittar varje vecka på SVT-program från SVT play. Det finns många kvalitetsprogram, kvalitetsfilmer och en hel del bra deckarserier från BBC. Det blir torftig om SVT läggs ner och jag bara får titta på Netflix och Max. Dessa kanaler är bra på sitt sätt men jag skulle sakna SVT/BBCs utbud, som ofta håller hög kvalitet. 

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Giggi) skrev 2025-09-01 13:31:21 följande:
    Really? Du kan inte förstå?

Jo, det förstår du nog visst och det är problemet.

Public Service är idag så oblygt och öppet vinklat åt vänster att högra sidan av Sverige håller på att sluta bry sig om PS och  när PS inte har med 50% av folket att göra så finns det ingen anledning att de 50% ska finansiera det heller.

PS sitter i skiten ordentligt och behöver förändra sig för att överleva i längden.
    Jag håller inte med om att det är alltid så vänstervinklat, ibland känns SVT journalisterna som mer Moderatvinklade. Men däremot är SVT negativa till just SD .
  • TvillingmammaVästgöte

Sverige utan SVT vore en fasa. Då blir det som i USA där demokrater tittar på CNN och Republikaner på Fox News, 

Just därför måste SVT försöka bättra sig och vara opartiska. 

Det är trist att Sverige verkar bli lika polariserat som USA. 

• TvillingmammaVästgöte

Den bästa och mest opartiska svenska tidningen anser jag är Dagens Industri.

Tex kan man idag i DI läsa om Magdalena Anderssons linjetal och vad Magdalena säger är S linje inför valåret. De bästa reportagen  om vad S vill presenteras i DI. Tex.

• TvillingmammaVästgöte
    KillBill skrev 2025-09-06 11:24:10 följande:

När jag läser ditt inlägg undrar jag om du verkligen reflekterat över vilka effekter det har haft att Sverige haft en högermajoritet i riksdagen nästan oavbrutet sedan hösten 2006.

Detta innebär att Socialdemokraterna, även under perioden 2015?2022 när de formellt satt i regeringsställning, i praktiken inte kunde bedriva sin egen politik fullt ut. För att få igenom sina förslag var de tvungna att ständigt förhandla och kompromissa med partier till höger i riksdagen, vilket kraftigt begränsade deras politiska handlingsutrymme.

Det är just därför Sverige ser ut som det gör i dag. Snart två decennier med högermajoritet i riksdagen har satt tydliga och långvariga spår i samhällsutvecklingen.

Det är viktigt att förstå skillnaden mellan vem som formellt sitter i regeringen och vem som faktiskt har makten att påverka politiken i riksdagen.

Varför valde då S att regera om de inte hade makten att påverka politiken?
  • TvillingmammaVästgöte

Löjligt drev nu mot Jessica. 

KillBill skrev 2025-09-10 21:11:27 följande:

Kommer Ulf Kristersson agera mot det antisociala dominansbeteende som delar av hans regeringsunderlag uppvisar?

• TvillingmammaVästgöte
    KillBill skrev 2025-09-11 18:19:30 följande:

Förstår du inte hur allvarligt det är att företrädare för regeringsunderlaget filmar ungdomar med mobilkamera, klipp som sedan sprids i högerextrema medier för att piska upp hat och misstänkliggöranden?

Att dessutom se SD:s Stegrud filma en SJ-anställd, vars bild sedan används för att offentligt hånas, är direkt ovärdigt en folkvald politiker. Det här är inte ledarskap, det är vuxna som ägnar sig åt digital mobbing.

Lägg därtill att Stegrud är tillsammans med en person med kopplingar till våldsbejakande nazism. Det är inte bara olämpligt,  det är djupt oroande.

Ulf Kristersson måste kliva ur sandlådan och ta ansvar. Det är hög tid att markera mot det här beteendet och visa att han håller rent på sin sida av politiken. 

Här kan man ta del av alla detaljer: 

expo.se/granskning/har-deltar-jessica-stegrud-sd-i-hogerextremistens-konfrontation/ 

Citat:

"När en SJ-anställd kvinna som arbetat ombord på tåget passerar bryter hon in och försöker få Alinia och Stegrud att sluta följa efter de två tonåringarna. Då riktar Alinia sin ilska mot henne istället, samtidigt som Jessica Stegrud filmar skeendet.

? Lägg ner det där nu, inte provocera, säger kvinnan i klippet.

? Lägg dig inte i det här, svarar Nick Alinia.

När den SJ-anställda kvinnan lämnar platsen följer Jessica Stegrud henne med kameran och fokuserar på kvinnans ansikte.

I sin publicering av händelsen hånar Alinia sedan den SJ-anställda kvinnan, kallar henne för "tant" och säger att hon har ?noll auktoritet? att säga åt honom ?vad han ska göra och inte"

Ungdomar? Hur unga?
    Idag mördar till och med trettonåringar så jag skulle inte säga att man kan vara säker på att ungdomar är oskyldiga bara för att de är unga. Vi skall ju nu till och med sänka straffbarhetsåldern till 13 år.
  • TvillingmammaVästgöte

Om minsta association med någon som kan beskyllas antisemitism är grund för att sparkas ut ur riksdagen, då lär halva V och S behöva sparkas.  

KillBill skrev 2025-09-11 18:24:58 följande:

Sverigedemokraten Stegrud drar sig inte ens från att sprida innehåll från antisemiter och vit-makt influensers...

Det är dags för Ulf Kristersson att kliva upp nu..

expo.se/granskning/sd-toppen-jessica-stegrud-sprider-sveriges-storsta-vit-makt-influencer/

- - -

• TvillingmammaVästgöte

Hur gamla är de ungdomar som sa att Alinia skulle ta livet av sig?
    SVT och övriga media benämner dem som  tonåringar. 
    Enligt en uppgift skall de vara 19 år.
    Då är man en vuxen man. 

Intressant formulering, om de nu är 19 år. 
    När en nittonårig flicka våldtas så står sällan i SVT och övriga media att en tonåring våldtagits. Är offret 19 år så står det  nästan alltid att det är en kvinna som våldtagits, möjligtvis ung kvinna. 

Att benämna dessa två män som tonåringar syftar att göra dem mer oskyldia och ställa Alinia i sämre dager. Det är alltså ett drev mot främst Stegerud. OM man använder uttrycket tonåring, brukar man skriva övre tonåren. Tonåring ger intrycket att det är pojkar 13-16 år. 

Jag har inga sympatier för Stegerud. Jag hade inte ens hört talas om henne innan hon skrev sitt tweet om kanonens debattörer. 
    Men kan inte SVT uppfylla sitt uppdrag och rapportera på ett opartiskt sätt?
    SVT skall inte ta parti för någon , de skall rapportera på ett sakligt och opartiskt. Annars förlorar de all kredibilitet. Vilket är en farlig väg , vi kan få ett land som är lika polariserat som USA. 

KillBill skrev 2025-09-11 18:19:30 följande:

Förstår du inte hur allvarligt det är att företrädare för regeringsunderlaget filmar ungdomar med mobilkamera, klipp som sedan sprids i högerextrema medier för att piska upp hat och misstänkliggöranden?

Att dessutom se SD:s Stegrud filma en SJ-anställd, vars bild sedan används för att offentligt hånas, är direkt ovärdigt en folkvald politiker. Det här är inte ledarskap, det är vuxna som ägnar sig åt digital mobbing.

Lägg därtill att Stegrud är tillsammans med en person med kopplingar till våldsbejakande nazism. Det är inte bara olämpligt,  det är djupt oroande.

Ulf Kristersson måste kliva ur sandlådan och ta ansvar. Det är hög tid att markera mot det här beteendet och visa att han håller rent på sin sida av politiken. 

Här kan man ta del av alla detaljer: 

expo.se/granskning/har-deltar-jessica-stegrud-sd-i-hogerextremistens-konfrontation/ 

Citat:

"När en SJ-anställd kvinna som arbetat ombord på tåget passerar bryter hon in och försöker få Alinia och Stegrud att sluta följa efter de två tonåringarna. Då riktar Alinia sin ilska mot henne istället, samtidigt som Jessica Stegrud filmar skeendet.

? Lägg ner det där nu, inte provocera, säger kvinnan i klippet.

? Lägg dig inte i det här, svarar Nick Alinia.

När den SJ-anställda kvinnan lämnar platsen följer Jessica Stegrud henne med kameran och fokuserar på kvinnans ansikte.

I sin publicering av händelsen hånar Alinia sedan den SJ-anställda kvinnan, kallar henne för "tant" och säger att hon har ?noll auktoritet? att säga åt honom ?vad han ska göra och inte"

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026