Anonym (Pizza) skrev 2025-06-16 22:38:17 följande:
Du är alltid så nedlåtande i dina svar, och tror dig ha rätt att läxa upp alla. Men varför vågar du inte diskutera på Flashback i samma ton? Tusen ursäkter.

Och du har fortfarande inte svarat på frågan.
Allt som står i ovanstående inlägg förklarar varför vi svenskar INTE vill att skolor och högpresterande elever ska offras för att ta över bördan med elever från utsatta områden. Det gör att många byter skola för att komma ifrån detta. Det är inte vårat ansvar! Vi vill inte få in stökiga elever som hotar både elever och lärare. Det finns något som heter föräldraansvar. Varför har de misslyckats så katastrofalt när man jämför med svenska föräldrar? Varför ska deras problem läggas på samhället, skolor, lärare och andra elever? Vi har inte bett om detta.
Flashback? Jag skriver aldrig där. Finns det någon du tror är jag? 
Jag har svarat på frågan och vad är det som är nedlåtande i mitt svar? Förstår du inte att jag tycker att det är märkligt att du ifrågasätter om jag förstår problematiken med skolsegregationen, när det är just det jag skriver om gång på gång.
KillBill skrev 2025-06-16 22:06:52 följande:
Har du verkligen läst något av det jag har skrivit? Jag har säkert publicerat ett dussin inlägg om vikten av att bryta skolsegregationen.
Precis som Vi Lärare lyfter fram, skapar segregationen i våra mest utsatta områden en ohållbar situation. I klassrum där nästan ingen talar svenska blir undervisningen nästintill omöjlig, både för elever och lärare.
Om vi inte bryter segregationen kommer situationen aldrig att förbättras. Varken arbetsmiljön för lärarna eller elevernas möjligheter att lyckas.
Så vad är ditt förslag? Hur vill du lösa det här?