• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • nattuw
    KillBill skrev 2026-03-29 11:07:12 följande:

Påstår du att ingen misstänkte att Ryssland skulle gå in i Ukraina med marktrupper i februari 2022?

Det var många som såg det och varnade för vad som skulle kunna hända och det var ännu fler som förnekade vad de såg.
  • nattuw
    KillBill skrev 2026-03-29 11:17:29 följande:

Nu försöker du blanda bort korten.

Jag blandar inte och jag kupera inte korten.
  • nattuw
    KillBill skrev 2026-03-30 22:17:28 följande:
    Det är regeringen som ansvarar över myndigheterna. Därför faller detta tillbaka på regeringen.
    Vill du ha ministerstyre? Tycker du att någon från regeringen skall ta myndigheterna i örat?
  • nattuw
    KillBill skrev 2026-03-30 22:56:59 följande:
    Om regeringen har gett myndigheterna i uppdrag att sammarbeta och detta inte det sker så kan inte regeringen bara sitta och rulla tummarna.
    De får väl säga upp en GD eller två?
    Och skulle det hända skulle du spamma forumet med inlägg om hur fel det var.
  • klyban
    nattuw skrev 2026-03-31 21:28:47 följande:
    Vill du ha ministerstyre? Tycker du att någon från regeringen skall ta myndigheterna i örat?

ROLF, det är inte ens vad som sägs eller nära.

Vad som sägs är att regeringen har ansvar över myndigheter.
    Sen kommer det du glömmer av(Antar medvetet.) och det är att även regering och riksdagen står under lagar som även de måste följa.

Och som i detta fallet så förstår inte tidö-regeringen att man måste följa lagar och pga att de tycker de ska göra annat.

Enda sättet är ändra lagarna, men såklart då exponeras deras politik istället.(Vad nu den är...)

Varför är lagarna så oviktiga för dig och förstå att myndigheter står under dessa, så även riksdagen och regeringen.
    Ansvaret som regeringen har det är att följa lagar.
    Men även byta ut GD om den inte följer lagar, eller hittar på personliga dumheter eller är för otrevlig mot personalen som bara gör sitt jobb.

Och så vidare, men sluta om att låsas om att lagar inte styr myndigheter i det dagliga.
    Och att om det ministerstyrs som regeringen säger med att de motarbetar regeringen, för de arbetar under lagar och får de dåliga vägledning så berättar det att vägledningen regeringen kan göra är samma som att motarbeta är att berätta just lagar ger hinder för vägledningen.

Fascinerande att inte denna koppling klickar ens när vi vet om att myndigheter är en jobbig byråkrati och om man inte är inom lagen för oss privatpersoner eller företag om det är en sådan myndighet.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban

Det är rätt intressant och se hur andra partier nu gör åttor på sig att vara SD bästa vänner 

Och jag ser redan nu framför mig i hur de kommer bli mer som en sekt och hur de synkront kommer säga exakt samma saker i varje parti och hur SD står med taktpinnen och piskar in alla i ledet oavsett vad det handlar om.

För vi har ju KD sedan länge varit detta, L hakade på precis och nu ser vi M göra samma i inbillan det räddar deras parti.
    Och de som idag inte gillar SD, vad gör ni, röstar M ändå?
    Undrar då det är mest troligt att vara just en röst på SD nu, är era principer värda något är då frågan bakom detta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • KillBill

Jimmie Åkesson hade den högsta frånvaron i riksdagen av alla.  Det är anmärkningsvärt, särskilt eftersom tvåan på listan, Robert Hanna, har lämnat riksdagen och Azra Muranovic har varit föräldraledig. Åkesson sitter i riksdagen av en anledning och det är uselt att han inte hedrar det uppdraget. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill

En helt väntad utveckling när SD och Tidölagspartierna sänker straffbarhetsåldern till 12 år..

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Antiextremist)
    KillBill skrev 2026-04-01 18:32:08 följande:

Som sagt..

• klyban
    Anonym (Antiextremist) skrev 2026-04-02 17:04:23 följande:

Ebba Busch vill att Sverige ska kriga för USA.

www.instagram.com/reel/DTz9tWhDKdK/

Man inser att KD är mer radikaliserat än vad man kan ha trott, och jag trodde redan det var illa.
    Jag hade fel, det var värre.

Intressant tumme ned, undrar om det är för du berättar om ebba(Som kanske skulle varit hemligt ,  eller om de håller med det är hemskt.)
    Fascinerande helt klart.

Och två, vad är det med ebba och hur vi har ett land som USA som hotar Sverige på olika plan, och så har vi ebba som står och hurrar över detta nu.
    Ja, en sak måste man säga, hon har inget gillade för Sverige, undra vem hon sålt sig ut till.
    För det är rätt udda och inte som minister i en Svensk regering inte klarar av att se Sverige först, och skumt, för de brukar ju dom ropa Sverige först normalt.

Mycket fascinerande av ebba.

Anonym (Antiextremist) skrev 2026-04-01 20:06:53 följande:

Och så glad och nöjd Björn Söder ser ut och vara också.
    Ser ut som här har jag äntligen träffat någon som vet vad man ska göra med icke vita.

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026