• Embarazada

BIM Juni 2023

Hittade ingen BIM-lista för juni så här kommer en.

10/6 - Embarazada, 3:e barnet, 11e försöket.

• Svar på tråden BIM Juni 2023
  • lalalovee
    Mmajors skrev 2023-06-07 15:00:59 följande:

har inte vart så aktiv, men har läst alla inlägg, ni är så fina mot varandra Glad

Hade bim igår, kom svagt svagt rosa på pappret i morse så jag antog att det var kört. Tog ett test nu när jag kom hem frn jobbet ?bara för att få det överstökat?. Men jag tycker bannemig jag anar ett svagt streck?? Förvånad Ska testa igen om ettpar dagar få se om det är kvar då, men jag blev så förvånad att jag kände att jag måste dela med mig till nån Skrattande

Inte så svagt 🙂 ser och vågar mig på ett grattis 
  • lalalovee

ANSN skrev 2023-06-03 16:30:53 följande:

Lalalovee ser inget streck :/ är du på bim nu? 

Missade ditt svar. Jag är på bim+ 2 idag och ingen mens i sikte, bara molvärk.. med dottern plussade jag inte förens 1 vecka efter missad mens kanske är så denna gång också.

• Kawa81

STORT!! GRATTIS!! till alla plus 🙏❤️
    Trots att jag ente är så aktiv sen plusset 2/5 läser jag ofta här inne å hoppas varje gång få läsa om fler plus.. ❤️

• oshark
    My871 skrev 2023-06-06 23:06:27 följande:
    TackHjärta
    jag tycker NC sätter ut det en dag för sent för mig varje gång. Dom sätter det alltid när första högre tempen varit. Visst är ägglossningen dagen före tempen stiger? Jag skrev till dom och ifrågasatte detta, men jag fick inget svar direkt. Konstigt. 
    tempade du när du hade ditt MA? Fortsatte tempen vara hög då? 
    Nej, det var en oplanerad graviditet så jag varken tempade eller ÄL-testade. Men när jag blev gravid igen nu efter MA:t började tempen dala (sjönk med nästan 0,3 grader från en dag till en annan) efter ÄL+14 så då bestämde jag mig för att sluta tempa för det bara gav bara ångest. På läkarbesök i v 8+5 såg allt perfekt ut och nu väntar jag otåligt på KUB där jag hoppas på ett lika bra svar. 
  • My871
    Alvedon83 skrev 2023-06-07 09:58:23 följande:
    Ja men precis, maken gav det fina tipset "tänk inte så mycket på det" haha som om det gårDrömmer

Ja, jag har regelbunden cykel så äl är nästan alltid på samma dag.
    Haha dom är skojiga dom dära männen. Hur kan dom inte förstå hur mycket ens tankar tas upp av det här med barnverkstaden. det är ju som ett extra heltidsjobb. Haha 
  • My871
    Alvedon83 skrev 2023-06-07 09:58:23 följande:
    Ja men precis, maken gav det fina tipset "tänk inte så mycket på det" haha som om det gårDrömmer

Ja, jag har regelbunden cykel så äl är nästan alltid på samma dag.
    Glömde skriva om din ägglossning också. Vad skönt att den nästan alltid är på samma dag. Då behöver du ju testa för den direkt. Det blir ju lite mindre stress och planering iaf.
  • My871
    oshark skrev 2023-06-07 18:28:22 följande:
    Nej, det var en oplanerad graviditet så jag varken tempade eller ÄL-testade. Men när jag blev gravid igen nu efter MA:t började tempen dala (sjönk med nästan 0,3 grader från en dag till en annan) efter ÄL+14 så då bestämde jag mig för att sluta tempa för det bara gav bara ångest. På läkarbesök i v 8+5 såg allt perfekt ut och nu väntar jag otåligt på KUB där jag hoppas på ett lika bra svar. 
    Jag slutade faktiskt tempa. jag kände precis som du att det blir nog en större stress om man gör det. Blir det missfall så blir det ju det iaf. Spännande med kub! Allting blir ju så mer verkligt när man har fått vara på u-ljudet!
  • Bakpotatis

Inte jättelovande kurva kanske, börjar ställa in mig på mens om några dagar. Är dock på äl+9 och har inga spottings vilket jag brukar få dagarna innan mens (lutealfas på 12 dagar typ) och har mått illa, känt mig yr och varit känslig för lukter senaste dagarna. Är väl antagligen bara jag som känner efter alldeles för noggrant 
  • Mammanhär

Hej. Hoppar gärna in här. Är på bim-5 haft massa symptom vita tjocka trådiga flytningar sedan äl. Jätte ömma bröstvårtor. Som idag inte alls är så ömma. lite stickningar/kliande i brösten på bim-9-7 testade dock negativt med cb ultra tidigt på bim-7. Kände verkligen att jag är gravid. Idag känner jag inte alls likadant. 
    Men håller hoppar uppe. 
    Igårkväll efter middagen så ställde jag mig upp å hade super ont i mitten av ryggen kändes tungt på nåt vis? Aldrig kännt likande innan. Inte u der mina tidigare graviditeter heller.
    Går på toaletten hela tiden. Bara igår när vi bar och år å fikade hos svärföräldrarna var jag å kissade 3ggr på 2,5 timme? Känner mig svullen speciellt mer mor kvällen. Fick även som ett hugg/ilande och lite molande värk till å från för ett par dagar sedan både långt ner i magen och i lendryggen.

• Vågen22

Hej! 
    hoppar in här.
    Grattis till alla plus! 

Jag vet Inte exakt när ägglossning var men jag fick blinkande smiley 25/5 och tänker att ägglossning borde ske runt 28/5. 

jag testade tidigt redan i söndags och tyckte mig se en skugga. Jag hade haft molvärk av och till under veckan och även en sytrådstunn strimma blod på pappret i söndags. Då tänkte jag att jag är gravid, men sen dess har det inte blivit tydligare :( 

idag ser tidigt test ut såhär. Jag kan se en skugga och om det va första dagen jag testade skulle jag blivit glad men visst borde det blivit tydligare om jag nu är gravid? Antar att det inte blev nåt denna gång. 

Svar på tråden BIM Juni 2023