• Embarazada

BIM Juni 2023

Hittade ingen BIM-lista för juni så här kommer en.

10/6 - Embarazada, 3:e barnet, 11e försöket.

• Svar på tråden BIM Juni 2023
  • Sanlin90
    Bär skrev 2023-06-11 19:37:53 följande:
    Håller tummarna för dig med!
    Jag tror jag har beräknat fel och mensen är på ingång, har haft en rosa och två bruna flytningar idag och lätt värk då och då :(
  • Bakpotatis

Jag fattar ingenting nu. Var helt inställd på att mensen skulle komma idag efter att temperaturen gått ner och haft spottings i flera dagar och det kändes också ok. Fick kemisk graviditet förra cykeln så var nästan en lättnad att vara säker på att det inte hade funkat eftersom jag vet att jag kommer känna mig superorolig. Är på ÄL+13 idag och tog ett test bara för att vara säker på att det var negativt och fick detta. Vad tror ni? Skulle det kunna vara ett spökstreck?
  • Embarazada
    Bakpotatis skrev 2023-06-12 08:19:47 följande:
    Jag fattar ingenting nu. Var helt inställd på att mensen skulle komma idag efter att temperaturen gått ner och haft spottings i flera dagar och det kändes också ok. Fick kemisk graviditet förra cykeln så var nästan en lättnad att vara säker på att det inte hade funkat eftersom jag vet att jag kommer känna mig superorolig. Är på ÄL+13 idag och tog ett test bara för att vara säker på att det var negativt och fick detta. Vad tror ni? Skulle det kunna vara ett spökstreck?
    Helt klart positivt! {#emotions_dlg.flower}
  • Bär
    Sanlin90 skrev 2023-06-11 20:19:03 följande:
    Jag tror jag har beräknat fel och mensen är på ingång, har haft en rosa och två bruna flytningar idag och lätt värk då och då :(
    Nej vad tråkigt :(

Här hittade jag ett graviditetstest hemma från förra gången jag var i testperiod och trots att jag var bara på ÄL+9 så var jag tvungen att testa och det var såklart toknegativt.
    Så dumt att jag ens testade, för nu hann jag bli besviken TROTS att jag förra gången jag var gravid  testade super svagt med ett "Testa tidigt" på ÄL+12. Man såg knappt ens strecket den gången..
    Det här testet jag tog nu var bara ett vanlig sticka från rfsu som man ska testa med från BIM. 
    Dumma huvud som inte kan hålla sig från testa 😅
  • Bär
    Bakpotatis skrev 2023-06-12 08:19:47 följande:
    Positivt! Grattis 😃
  • Sanlin90
    Grattis Bakpotatis!!!

Bär jag vet känslan, man kan bara inte låta bli att testa det är typ fysiskt omöjligt! Jag har ingen mer blödning men mensvärk idag och tempen dippade lite så nu är jag mest förvirrad? kanske kommer igång mens under dagen.
  • Bär
    Sanlin90 skrev 2023-06-12 09:43:48 följande:
    Grattis Bakpotatis!!!

Bär jag vet känslan, man kan bara inte låta bli att testa det är typ fysiskt omöjligt! Jag har ingen mer blödning men mensvärk idag och tempen dippade lite så nu är jag mest förvirrad? kanske kommer igång mens under dagen.
    Det är ju det!! Jag försökte verkligen, men det gick inte och det är såå dumt för nu tänker jag att ser inte gick denna månad, men det är ju lite tidigt stt tänka så.
    Som tur är har jag inga fler test och dom kommer nog imorgon! Så kan inte testa mer.

Brukar du få sådana små blödningar?
  • Sanlin90
    Bär skrev 2023-06-12 09:56:27 följande:
    Det är ju det!! Jag försökte verkligen, men det gick inte och det är såå dumt för nu tänker jag att ser inte gick denna månad, men det är ju lite tidigt stt tänka så.
    Som tur är har jag inga fler test och dom kommer nog imorgon! Så kan inte testa mer.

Brukar du få sådana små blödningar?
    Håller tummarna att det är något ändå!
    nja jag har fruktansvärt oregelbunden cykel och har blödit några gånger vid skumma tillfällen nu mest efter att vi varit intima dock men nu är det nog ändå mensen, kom just lite mer brunt :(
  • Bakpotatis

Tack för alla grattis! Vågar inte hoppas på något dock, eftersom jag har haft spottings sen ÄL+9 ställer jag in mig på att det här kanske också är en kemisk graviditet. Ska fortsätta testa och se om linjerna blir mörkare denna gången, håller tummarna men vill ändå vara beredd att bli besviken igen. 

• Veeera
    Bakpotatis skrev 2023-06-12 10:13:33 följande:

Tack för alla grattis! Vågar inte hoppas på något dock, eftersom jag har haft spottings sen ÄL+9 ställer jag in mig på att det här kanske också är en kemisk graviditet. Ska fortsätta testa och se om linjerna blir mörkare denna gången, håller tummarna men vill ändå vara beredd att bli besviken igen. 

Åh håller tummarna bakpotatis!! Förstår att man inte vågar ta ut för mycket i förskott efter kemisk graviditet. Så himla svårt det där!

jag är på ÄL +14 och har BIM imorgon. Känner mig inte minsta gravid. Vet att inte alla har symptom och det var ju 11 år sedan jag var gravis sist (blev abort) men då hade jag väldigt starka känningar så förväntar mig inget den här månaden heller. 

kan inte bestämma om jag ska testa idag eller bara vänta till imorgon. Känns lindrigare med ett negativt test än att få mens på något vis? 
Svar på tråden BIM Juni 2023