• korpsvartaemma

Bf februari 2024

Fick bästa morsdag presenten och plussade på morsdag. Fler som nyligen plussar, enligt appar har jag bf 3feb. 

Nojar dock för mf då jag hade det i januari (fick mf i vecka 9). 

• Svar på tråden Bf februari 2024
  • Elliot1

Hej! 

Nu vågar jag kanske skriva in mig här 😊 Jag har BF 7/2 med mitt andra barn. Jag har varit och är väldigt väldigt orolig då vi försökt länge och på vägen genomgått ett MA, ett tidigt missfall och en misslyckad IVF (dvs inga ägg till frysen ens). Vi fick även ett missfall innan vårt första barn kom.

Jag vill tro och hoppas att det är
    vår tur att få syskon nu, men jag är försiktigt glad än så länge och har mycket katastroftankar som kommer och går 🙃💕 Samtidigt mår man ju inte bättre av att gå och tänka på att det ska dåligt! 

Skönt att ha en tråd att skriva av sig lite i. 

Någon annan som haft ett eller flera missfall och kanske vill dela med sig av lite pepp och/eller tips för att inte oroa sig för mycket? 🙏🏻 

• Elliot1

BounceBambi 30 år, andra barnet, BF 4/2

Elliot1, 34 år, andra barnet, BF 7/2 

AJMB 28 år, första barnet, BF 11/2

hallonglass91,32 år, andra barnet BF 14/2 (ungefär)

wahjes, 28år, andra barnet, BF 14/2

My871 35 år, femte barnet, bf 17/2

Asivoll 35 år, första barnet bf 3/2

• My871
    Elliot1 skrev 2023-06-08 08:39:53 följande:

Hej! 

Nu vågar jag kanske skriva in mig här 😊 Jag har BF 7/2 med mitt andra barn. Jag har varit och är väldigt väldigt orolig då vi försökt länge och på vägen genomgått ett MA, ett tidigt missfall och en misslyckad IVF (dvs inga ägg till frysen ens). Vi fick även ett missfall innan vårt första barn kom.

vår tur att få syskon nu, men jag är försiktigt glad än så länge och har mycket katastroftankar som kommer och går 🙃💕 Samtidigt mår man ju inte bättre av att gå och tänka på att det ska dåligt! 

Någon annan som haft ett eller flera missfall och kanske vill dela med sig av lite pepp och/eller tips för att inte oroa sig för mycket? 🙏🏻 

Hej! Usch jag förstår din oro. jag hade ett MA senaste graviditeten som upptäcktes i vecka 11-12. Man undrar liksom varför det skulle funk just denna gången för. 
    men som du säger. Man ska ju njuta nu och inte oroa sig för mycket för sånt som man inte kan påverka ändå. hur långt gången är du? Jag är bara 3+5 så jg känner en del oro än.
  • Hallonglass91
    Wahjes skrev 2023-06-08 06:36:33 följande:
    Tack! Jag har jo fortsatt testa såklart hehe.. de blir tydligare streck så nu börjar jag kunna ta det lugnt med att testa lite mindre och våga hoppas. fortf tidigt och allt kan hända såklart. Men de känns som en första milstolpe.

såg att vi har prel samma BF. vad kul :) hoppas att allt går bra även för dig :) 

Skönt att det blivit starkare :)

Ja! Jättekul! Du som fortsätter att testa - har du tagit något digitalt test? tog det idag och det visade gravid 2-3. tänker om det är samma för dig? jag har ju bara mina positiva testdatum att gå på för att veta vilken vecka jag är i så är lite förvirrande. 

• Hallonglass91
    Elliot1 skrev 2023-06-08 08:39:53 följande:

Hej! 

Grattis! 💗

Jag har också ett MA i bagaget som upptäcktes i vecka 12. Blev sen gravid och har jag en 1 åring hemma. Jag är också orolig, men försöker att tänka optimistsikt! Jag försöker tänka att jag oavsett är gravid nu och det är det enda jag vet - och att det får man vara glad för nu. 💗 Svårt, men försöker verkligen!
  • Wahjes
    Hallonglass91 skrev 2023-06-08 13:11:01 följande:

Skönt att det blivit starkare :)

Ja! Jättekul! Du som fortsätter att testa - har du tagit något digitalt test? tog det idag och det visade gravid 2-3. tänker om det är samma för dig? jag har ju bara mina positiva testdatum att gå på för att veta vilken vecka jag är i så är lite förvirrande. 

Jag tog ett digitalt som visa 1-2. sen tänkte jag ta ett till digitalt typ bim+1 eller +2 för att se så de slår om till 2-3. min bim är idag. så väldigt nervös över det digitala.. 
  • cutepenguin
    Wahjes skrev 2023-06-08 14:32:47 följande:
    Jag tog ett digitalt som visa 1-2. sen tänkte jag ta ett till digitalt typ bim+1 eller +2 för att se så de slår om till 2-3. min bim är idag. så väldigt nervös över det digitala.. 
    Oroa dig inte så mycket över vad CB digital visar. Jag fick 1-2 BIM+3 (första gången jag testade). Sen tog det ytterligare till BIM+8 tills jag fick 2-3. Värt att nämna är också att jag har ÄL närmare BIM (enbart 9-11 dagar i stället för det mer ?normala? 14 dagar).

Men, häng inte upp dig för mycket på att det ska slå om! Stressa inte över det ❤️ 
  • Hallonglass91
    cutepenguin skrev 2023-06-08 14:37:10 följande:
    Oroa dig inte så mycket över vad CB digital visar. Jag fick 1-2 BIM+3 (första gången jag testade). Sen tog det ytterligare till BIM+8 tills jag fick 2-3. Värt att nämna är också att jag har ÄL närmare BIM (enbart 9-11 dagar i stället för det mer ?normala? 14 dagar).

Men, häng inte upp dig för mycket på att det ska slå om! Stressa inte över det ❤️ 
    Håller med dig! ingen idé att stressa över testen  @WAHJES ❤️ Men vart ändå nyfiken för att eventuellt veta mer vilken vecka och dag jag är i.
  • Wahjes
    Hallonglass91 skrev 2023-06-08 16:32:08 följande:
    Håller med dig! ingen idé att stressa över testen  @WAHJES ❤️ Men vart ändå nyfiken för att eventuellt veta mer vilken vecka och dag jag är i.
    Håller med er båda att man inte ska stressa över testen. De behöver inte betyda något. Är normalt inte orolig av mig men de är väl för man vill så himla gärna vill att de ska gå bra. Oavsett om man testar 1-1000ggr är de ändå inget man kan påverka. Naturen har sin gång. Men de är väl för att lugna psyket lite :) 

Men får som sagt lita på att testen jag tagit, de är nästan dubbelt så starka och nästan lika starka som kontroll linjen nu. 

tack för peppen <3
  • Wahjes
    cutepenguin skrev 2023-06-08 14:37:10 följande:

Tack för pepp❤️ jag vet att jag hade ÄL 24maj så jag var hos gyn som såg på ultraljud att det såg ut som jag precis hade haftÄl och jag fick pos ÄL test 23maj på kvällen. Så jag har 15dagar från ÄL till BIM. Men alla har ju olika mkt hormon etc så ska inte stirra mig blind på det. Ska börja ta de lugnt och vara glad över det. Mer kan jag som sagt inte påverka :) 
Svar på tråden Bf februari 2024