Bf februari 2024
Fick bästa morsdag presenten och plussade på morsdag. Fler som nyligen plussar, enligt appar har jag bf 3feb.
Nojar dock för mf då jag hade det i januari (fick mf i vecka 9).
Fick bästa morsdag presenten och plussade på morsdag. Fler som nyligen plussar, enligt appar har jag bf 3feb.
Nojar dock för mf då jag hade det i januari (fick mf i vecka 9).
TW dåliga nyheter
.
.
.
.
.
.
.
.
.
En uppdatering från mig! Bokade ett privat VUL och hon kunde inte se något alls där inne i livmodern faktsikt. Digitalt test visade 2-3 i onsdags och även i lördags, så är rätt förvånad ändå att hon inte kunde se något alls. Däremot har jag tappat graviditetssymptomerna, så blev inte förvånad att det inte var ett levande foster. Har blött lite mer sedan i söndags men det har varit väldigt lite ändå, mindre än en mens och inga klumpar eller så.
Eftersom jag inte fått min mens sa hon också att jag kan ha varit mer gravid och att när jag testade så var gravidteten redan avstannad och miskat i storlek sedan dess och försvunnit ut. Ska även få ta blodprov för att säkerställa så att HCG minskar (annars kan graviditeten sitta någon annan stanns än livmodern).
Det känns såklart jättetråkigt MEN jag tänker att nu har jag bidragit till statistiken och ni andra kan få friska graviditeter! ❤️ Hoppas det blir min tur snart igen!🙋🏼?♀️❤️
Stor kram till er! ❤️❤️❤️
Åh @hallonglass91 skickar kärlek och energi till dig❤️ tack snälla för att du så öppet delat med dig, jag är helt övertygad om att det är din tur snart igen❤️❤️ KRAM
TW dåliga nyheter
.
.
.
.
.
.
.
.
.
En uppdatering från mig! Bokade ett privat VUL och hon kunde inte se något alls där inne i livmodern faktsikt. Digitalt test visade 2-3 i onsdags och även i lördags, så är rätt förvånad ändå att hon inte kunde se något alls. Däremot har jag tappat graviditetssymptomerna, så blev inte förvånad att det inte var ett levande foster. Har blött lite mer sedan i söndags men det har varit väldigt lite ändå, mindre än en mens och inga klumpar eller så.
Eftersom jag inte fått min mens sa hon också att jag kan ha varit mer gravid och att när jag testade så var gravidteten redan avstannad och miskat i storlek sedan dess och försvunnit ut. Ska även få ta blodprov för att säkerställa så att HCG minskar (annars kan graviditeten sitta någon annan stanns än livmodern).
Det känns såklart jättetråkigt MEN jag tänker att nu har jag bidragit till statistiken och ni andra kan få friska graviditeter! ❤️ Hoppas det blir min tur snart igen!🙋🏼?♀️❤️
Tråkigt att höra 😔 Beklagar. Missfall är skit verkligen! Hoppas du återhämtar dig både fysiskt och psykiskt relativt snabbt och att ni orkar försöka igen när ni är redo! ❤️
PUPO!!!! Bästa jag hört, anammar det❤️ @Elliot1
Hur mår ni allihopa? Jag är i vecka 7 nu enl appen och tycker molvärken har minskat, är trött och började känna mig illamående från igår. Lite yrslig men allt känns so far hanterbart! Min syrra mådde kalasdåligt i v 7 under sina graviditeter så jag har ställt in mig på det.
Nu jinxade jag väl ordentligt och ligger med huvudet i toaletten imorgon 😂.
Hur är era symptom?
Ja det är ett bra uttryck 😉 Jag var kaxig när jag skrev det imorse men sen har jag verkligen haft en riktig skitdag mentalt 😞💔
Jag är i vecka 5+5 och har hittills mått bra, känt mig typ som vanligt. Haft ont i bröstvårtorna och lite molvärk som kommer och går men annars har jag inte känt så mycket. Är ju så tidigt än så det är ju inte så konstigt 🙃
Men under förmiddagen idag så sköljde en våg av dålig magkänsla över mig typ. Har känt mig exakt som jag brukar göra innan mens så jag har ju såklart varit ett mentalt vrak idag 🤯 Brösten gör lite mindre ont också vilket gör saken tusen gånger värre. Men jag vet att jag hade en dag förra veckan då brösten inte heller gjorde ont och även då fick jag panik.. Som man håller på alltså 🤯
Fortsätter med mantrat PUPO och hoppas på en bättre dag imorgon ❤️
Skönt att höra att du mår bra! Fattar känslan att man typ vill må dåligt för att man då fattar att något händer där inne. Hoppas du inte jinxat utan att du får fortsätta må bra 🙏🏻❤️
Ja det är ett bra uttryck 😉 Jag var kaxig när jag skrev det imorse men sen har jag verkligen haft en riktig skitdag mentalt 😞💔
Jag är i vecka 5+5 och har hittills mått bra, känt mig typ som vanligt. Haft ont i bröstvårtorna och lite molvärk som kommer och går men annars har jag inte känt så mycket. Är ju så tidigt än så det är ju inte så konstigt 🙃
Men under förmiddagen idag så sköljde en våg av dålig magkänsla över mig typ. Har känt mig exakt som jag brukar göra innan mens så jag har ju såklart varit ett mentalt vrak idag 🤯 Brösten gör lite mindre ont också vilket gör saken tusen gånger värre. Men jag vet att jag hade en dag förra veckan då brösten inte heller gjorde ont och även då fick jag panik.. Som man håller på alltså 🤯
Fortsätter med mantrat PUPO och hoppas på en bättre dag imorgon ❤️
Skönt att höra att du mår bra! Fattar känslan att man typ vill må dåligt för att man då fattar att något händer där inne. Hoppas du inte jinxat utan att du får fortsätta må bra 🙏🏻❤️
Gud vad jag förstår vad du menar! Därför jag gillade uttrycket PUPO så mycket, för då betyder det ju att man är gravid fast man inte känner nåt. Jag behöver liksom inte tänka att jag inte är det hela tiden för det är jag tills jag säkert vet nåt annat.
Haft några sådana skitdagar som du, ringer min syster som varit gravid och fått barn varje dag för att dubbelkolla varendaste sak. När jag ville skicka en bild på mina flytningar bara för att checka att det var normalt så sa hon dock ifrån. Har tydligen tappat det helt😂 (och min kille har sagt att jag får fråga men INTE visa bilder för BM som vi träffar första gången på inskrivning nästa vecka)
Imorn är en ny dag, jag hoppas du kan unna dig något gott eller trevligt då och fira att det faktiskt är en liten ärta i magen. Det ska jag och mitt lilla blåbär göra idag. Äta nåt gott på balkongen och försöka njuta. 🌸🌸
TW blödning
.
.
.
.
.
.
.
.
Jag fick som hugg nere i livmodern igår flera gånger under kvällen, inte smärtsamt men jag kände att det kändes konstigt och att något kändes fel. Idag för ca 1 timma sedan så började jag blöda, inte mycket men ändå flera torkningar av färskt blod. Så jag tror det tyvärr är ett tidigt missfall. I mars 2021 hade jag ett MA i vecka 12 och om det här nu blir ett missfall så känns det ändå mycket lättare för att kroppen ändå agerar liksom. Lite skönt också att jag fick en förvarning igår så jag kunde vara lite inställd.
Hoppas såklart der inte är ett missfall, men min förra graviditet blödde jag inte en droppe. För er som haft missfall där ni blött (inte MA) blev det uppenbart att det var ett missfall eller fick ni det konstaterat hos BM?
Hoppas det går bra för er andra!!💗💗💗
Usch vad jobbigt för dig!
jag håller tummarna för er 
TW dåliga nyheter
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Men nej vad tråkigt! är det inte bara för tidigt för att se något då? tog du blodprov idag? vad låg hcgt på i såna fall?
usch Vad tråkigt! hoppas verkligen det blir din tur snart igen 
Försök sluta testa. Jag vet ju precis hur det är att vara gravid efter ett eller flera missfall/MA och det är tortyr 😔
Men jag försöker tänka att hur mycket jag än testar kommer det inte förändra något. Jag hade bestämt
mig för att ta ett till test för att se om jag fick 3+ men jag struntade i det faktiskt. Slutade tempa samma dag jag plussade också.
Som sagt, jag förstår till 100% hur du känner och jag är själv ett nervvrak varje dag typ. Men försöker intala
mig själv dagligen att hur mycket jag än oroar mig, testar, funderar osv så kommer det inte att påverka utgången. Vi väntar ju inte missfall men om det nu skulle hända så händer det ju oavsett hur mycket man oroar sig.
Mitt mantra just nu är PUPO = Pregnant Until Proven Other 💕
Precis som du säger så är det ju så galet dumt att hålla på såhär. Jag vet ju om det men gör det ändå som någon konstig trygghet, fast det blir lite motsatt effekt. snart är testen slut här hemma och då ska jag försöka njuta i lugn och ro.
får ni något tidigt ultraljud nu efter alla hemskheter ni varit med om?
Ja verkligen! Man har ju NOLL tålamod 😅 Vi väntade
länge med att börja försöka med syskon på grund av vår
livssituation (studier mm) och det har jag ångrat många gånger 🙈 Vår son kommer hinna fylla fem innan han (förhoppningsvis) får ett syskon nu i februari. Inte alls vad vi tänkt 🙃
Hur lång tid tog det för er att bli gravida nu när ni fick börja försöka igen?
Haha jag hänger inte heller med på vilka alla är. Vi har fått ett missfall i vecka 7, ett MA i vecka 11 och ett missfall i vecka 5. En fullgången graviditet 2018.
Jag är galet nervös nu, oroar mig konstant hela tiden typ 🤯 Vill bara att de här veckorna ska gå..
Jag mår bra! Känner mig nästintill som vanligt, har rätt ont i bröstvårtorna (kommer och går) men annars känner jag inte så mycket. Alltid varit nöjd över att jag mår
så bra som gravid men just nu vill jag inget hellre än att må lite dåligt 😂
Vad skönt att du är förbi BIM! Förstår det här med testandet, jag har varit sugen på att fortsätta testa men jag är typ för feg. Eller jag blir för stressad tror jag. Slutade tempa direkt efter plusset också. Vill hellre vara glatt omedveten 😅 Hur länge tror du att du kommer fortsätta testa?
Svarade ett långt meddelande igår som försvann på vägen. suck. Så vi försöker igen :)
min yngsta kommer också hinna fylla fem med två månader innan hon blir storasyster om allt går som det ska. Det är ändå lite roligt att dom kan längta efter syskonet på ett helt annat sätt och sen kunna vara mer delaktiga när bebisen väl kommit ut.
man ska nog inte fundera alltför mycket på olika åldrar tror jg inte. När dom väl är ute så kommer det kännas helt perfekt och naturligt:)
det tog sig på andra försöket. vi har haft väldigt lätt peppar peppar för att bli gravida hittills. Två på första försöket, en på andra försöket och så en som bra blev en glad överraskning :)
hur länge försökte ni denna gången? Usch vilken hemsk historia ni har. Det måste vara väldigt blandade känslor från er nu. Oro och glädje om vartannat. Har du någon magisk vecka som du vill komma över för att minska din oro?
vad skönt att du får må bra hittills. hoppas det håller i sig! Jag har ömma, spända bröst, ömma bröstvårtor och lite dovt illamående från och till. Man känner verkligen i kroppen att den jobbar med något extra just nu tycker jag :)
Gud vad jag förstår vad du menar! Därför jag gillade uttrycket PUPO så mycket, för då betyder det ju att man är gravid fast man inte känner nåt. Jag behöver liksom inte tänka att jag inte är det hela tiden för det är jag tills jag säkert vet nåt annat.
Haft några sådana skitdagar som du, ringer min syster som varit gravid och fått barn varje dag för att dubbelkolla varendaste sak. När jag ville skicka en bild på mina flytningar bara för att checka att det var normalt så sa hon dock ifrån. Har tydligen tappat det helt😂 (och min kille har sagt att jag får fråga men INTE visa bilder för BM som vi träffar första gången på inskrivning nästa vecka)
Imorn är en ny dag, jag hoppas du kan unna dig något gott eller trevligt då och fira att det faktiskt är en liten ärta i magen. Det ska jag och mitt lilla blåbär göra idag. Äta nåt gott på balkongen och försöka njuta. 🌸🌸
Ja precis, så länge man inte vet något annat så kan/bör man ju försöka vara glad 😊 💕
Haha men jag förstår. Men skönt att ha någon att kunna bolla med! Och BM finns ju där för att svara på alla sorters frågor, så kör på tycker jag 😃
Är detta ditt första barn? Glömt vad alla skrivit 🙃