• korpsvartaemma

Bf februari 2024

Fick bästa morsdag presenten och plussade på morsdag. Fler som nyligen plussar, enligt appar har jag bf 3feb. 

Nojar dock för mf då jag hade det i januari (fick mf i vecka 9). 

• Svar på tråden Bf februari 2024
  • Elliot1
    My871 skrev 2023-06-13 20:59:22 följande:

Svarade ett långt meddelande igår som försvann på vägen. suck. Så vi försöker igen :) 
    min yngsta kommer också hinna fylla fem med två månader innan hon blir storasyster om allt går som det ska. Det är ändå lite roligt att dom kan längta efter syskonet på ett helt annat sätt och sen kunna vara mer delaktiga när bebisen väl kommit ut. 

man ska nog inte fundera alltför mycket på olika åldrar tror jg inte. När dom väl är ute så kommer det kännas helt perfekt och naturligt:) 
    det tog sig på andra försöket. vi har haft väldigt lätt peppar peppar för att bli gravida hittills. Två på första försöket, en på andra försöket och så en som bra blev en glad överraskning :)
    hur länge försökte ni denna gången? Usch vilken hemsk historia ni har. Det måste vara väldigt blandade känslor från er nu. Oro och glädje om vartannat. Har du någon magisk vecka som du vill komma över för att minska din oro? 
    vad skönt att du får må bra hittills. hoppas det håller i sig! Jag har ömma, spända bröst, ömma bröstvårtor och lite dovt illamående från och till. Man känner verkligen i kroppen att den jobbar med något extra just nu tycker jag :) 

Svarar på båda dina inlägg samtidigt 😊 

Jag kan absolut förstå att resten ger en viss trygghet, jag tror kanske mer att jag är för feg? Som sagt, är nog hellre lyckligt ovetandes 🙃 

Jag har inte frågat men jag har svårt att tro att jag får ett tidigt ultraljud. Jag har bokat ett provat ultraljud den 26/6 istället 😊 Magiska veckor vet jag inte, jag har alltid tänkt att om jag får se hjärtslag vecka 7-8 någon gång så ska det nog gå vägen, men vid vårt MA så hade vi sett hjärtat slå och fostret visade sig hade slutat växa en vecka senare. Nu är mitt första delmål att komma till KUB tror jag, om allt ser bra ut då kommer jag förhoppningsvis kunna pusta ut lite. Du då, har du några såna milstolpar? 

Tack för pepp, jag försöker att inte tänka så mycket på
    åldern. Det är bara det att det blev inte som vi tänkt oss 🙃 Men det finns ju många fördelar med lite längre tid mellan syskonen, tror att vår grabb kommer bli en fantastisk storebror som nog gärna hjälper till! Dessutom
    är de ju mycket mer självgående när de är lite äldre, vilket ju är väldigt skönt när man har en liten! 

• Mmajors

vågar mig på att skriva in mig i listan nu! v5+1 enligt app, gravid 2-3v enligt digitalt test mitt på dagen idag.
    har inte några särskilda symtom, ömma bröst som kommer och går  Nervöst, roligt och oroligt 🙂

BounceBambi 30 år, andra barnet, BF 4/2

Elliot1, 34 år, andra barnet, BF 7/2 

AJMB 28 år, första barnet, BF 11/2

Mmajors 34år, 1 barnet. 13/2

hallonglass91,32 år, andra barnet BF 14/2 (ungefär)

wahjes, 28år, andra barnet, BF 14/2

My871 35 år, femte barnet, bf 17/2

Asivoll 35 år, första barnet bf 3/2

• Elliot1
    Mmajors skrev 2023-06-14 13:35:02 följande:

vågar mig på att skriva in mig i listan nu! v5+1 enligt app, gravid 2-3v enligt digitalt test mitt på dagen idag.
    har inte några särskilda symtom, ömma bröst som kommer och går  Nervöst, roligt och oroligt 🙂

Hej och Grattis 🥳 

Kul att det trillar in fler, gruppen är ganska liten och inte jätteaktiv än.

Spännande med första barnet! 

• Morris13

Är i vecka 4+5 nu och har BF den 18/2. Första barnet😊  Känns skönt med denna grupp då det nu i början blir lite ensamt innan man delat det med sina anhöriga liksom.

• korpsvartaemma

Nu har illamåendet slagit på stort, mår illa hela dagarna och spyr en massa, hatar illamåendet mu men vill ju ha det för sist hade jag inte det och då fick jag mf så lite psykiskt. 6+6 idag

• Momof4soon

momof4soon 30 , 4 barnet bf 3/29

Finns det någon fbgrupp för oss?
  • My871
    Elliot1 skrev 2023-06-14 07:46:52 följande:

Svarar på båda dina inlägg samtidigt 😊 

Jag kan absolut förstå att resten ger en viss trygghet, jag tror kanske mer att jag är för feg? Som sagt, är nog hellre lyckligt ovetandes 🙃 

Jag har inte frågat men jag har svårt att tro att jag får ett tidigt ultraljud. Jag har bokat ett provat ultraljud den 26/6 istället 😊 Magiska veckor vet jag inte, jag har alltid tänkt att om jag får se hjärtslag vecka 7-8 någon gång så ska det nog gå vägen, men vid vårt MA så hade vi sett hjärtat slå och fostret visade sig hade slutat växa en vecka senare. Nu är mitt första delmål att komma till KUB tror jag, om allt ser bra ut då kommer jag förhoppningsvis kunna pusta ut lite. Du då, har du några såna milstolpar? 

Tack för pepp, jag försöker att inte tänka så mycket på
    åldern. Det är bara det att det blev inte som vi tänkt oss 🙃 Men det finns ju många fördelar med lite längre tid mellan syskonen, tror att vår grabb kommer bli en fantastisk storebror som nog gärna hjälper till! Dessutom
    är de ju mycket mer självgående när de är lite äldre, vilket ju är väldigt skönt när man har en liten! 

man slipper ju ha två blöjbarn samtidigt Flört

Jag ska ta ett digitalt till på tisdag eller onsdag för att se så det står 3+ och sen ska jag försöka njuta Av graviditeten istället. så gott som det går iaf Flört
    jag har haft en dipp i helgen och trott att det varit kört. under Fredagen och lördagen ömmade brösten inte lika mycket längre och jag kände hugg och värk i magen. Jag var säker på att det var blödning på väg. 

idag ömmar brösten och bröstvårtorna igen men magen fortsätter att värka. Känns som mensvärkmolande ungefär så det är inte katastrofon. så dumt att man blir orolig när man faktiskt vet att det är normalt i graviditeten också. Nu längtar man efter illamående samtidigt som man inte gör det. Det blir mer verkligt då men också mer jobbigt ju Glad

hur går det för dig och symtom? du ligger ju före mig i graviditeten Glad

• My871

5+1, brösten och bröstvårtorna ömmar och magen värker. Hur går det för er andra här inne Glad

• Krattan123

Åh så roligt att hitta den tråd! 

Jag plussade i början på förra veckan, första barnet. En spännande resa som väntar! 
    Hur tänker ni andra kring att berätta för dom närmsta? 
    Vi tänkte nog berätta till midsommar då folk ändå anar när man inte väljer att dricka..  Fast bara berätta för närmsta familj och vänner än så länge. 
    Om något skulle hända tänker jag att det är skönt att ha några att prata med🤔

Hur har ni som haft barn innan tänkt? 

Skriver in mig också i listan:

momof4soon 30 , 4 barnet bf 3/29

Krattan123 33år, första barnet bf 16/2

• Elliot1
    My871 skrev 2023-06-18 21:54:15 följande:

man slipper ju ha två blöjbarn samtidigt Flört

Jag ska ta ett digitalt till på tisdag eller onsdag för att se så det står 3+ och sen ska jag försöka njuta Av graviditeten istället. så gott som det går iaf Flört
    jag har haft en dipp i helgen och trott att det varit kört. under Fredagen och lördagen ömmade brösten inte lika mycket längre och jag kände hugg och värk i magen. Jag var säker på att det var blödning på väg. 

idag ömmar brösten och bröstvårtorna igen men magen fortsätter att värka. Känns som mensvärkmolande ungefär så det är inte katastrofon. så dumt att man blir orolig när man faktiskt vet att det är normalt i graviditeten också. Nu längtar man efter illamående samtidigt som man inte gör det. Det blir mer verkligt då men också mer jobbigt ju Glad

hur går det för dig och symtom? du ligger ju före mig i graviditeten Glad

Ja det är ju helt klart en fördel 😉 

Jag förstår, jag ville också ta ett för att få 3+ men jag struntade faktiskt i det! 

Usch, jobbigt med såna dippar. Första gången mina bröst kändes lite mindre så fick jag också katastroftankar verkligen, gick på toa hela tiden för jag var så säker på att det skulle vara blod. Sen har jag märkt att symtomen verkligen kommer och går och att jag inte kan få panik så fort något känns lite annorlunda. Men det är lättare sagt än gjort såklart! 
    Molvärk är ju något som kan vara positivt också! Försök tänka att det växer där inne 😊 

Jag har fortsatt ganska milda symtom, är framförallt bröstvårtorna som ömmar och jag har ett väldigt väldigt dovt illamående som visar sig lite så och då. Annars inget speciellt. 6+4 idag, tiden tickar på även om det går långsamt. 

Hur känns det för dig idag då? 

Svar på tråden Bf februari 2024