• korpsvartaemma

Bf februari 2024

Fick bästa morsdag presenten och plussade på morsdag. Fler som nyligen plussar, enligt appar har jag bf 3feb. 

Nojar dock för mf då jag hade det i januari (fick mf i vecka 9). 

• Svar på tråden Bf februari 2024
  • Tigu

Jag plussade oxå på morsdag. Tog ett digitalt som sa gravid 2-3 veckor. Enligt appen är jag beräknad 24/1 men känns som de kommer flyttas fram.. 

• Asivoll

Grattis alla!!!!!!! Jag ska också ha barn, vårt första bf 3e februari. Plussade förra veckan och det känns såå overkligt, vi har försökt länge och stod i kö till IVF när det plötsligt hände. hade då börjat med levaxin- oklart hur stor påverkan det hade dock. Jag är så orolig för mf,  ni erfarna mammor, hur står man ut med ovissheten? 

• BounceBambi
    Asivoll skrev 2023-06-02 20:27:53 följande:

Grattis alla!!!!!!! Jag ska också ha barn, vårt första bf 3e februari. Plussade förra veckan och det känns såå overkligt, vi har försökt länge och stod i kö till IVF när det plötsligt hände. hade då börjat med levaxin- oklart hur stor påverkan det hade dock. Jag är så orolig för mf,  ni erfarna mammor, hur står man ut med ovissheten? 

Åh stort stort grattis till dig. Det är svårt men det flesta graviditeter är ju inte missfall och för mig känns det viktigt att glädjas åt att vänta barn och inte missfall. Skulle det hända blir man ju lika ledsen oavsett om man oroat sig eller inte och det finns inget man själv kan göra för att förhindra det. Tycker det hjälper att vara sysselsatt med annat för att få tiden och tankarna att gå. 
  • lucylovis

Hej hej! Jag har också plussat och bf borde va 7de eller 8de Februari. Blir andra barnet, min son fyller 2 i Juli. Känns så spännande fast att jag gjort det förut haha.

• hallonbaten
    Det slutade i missfall för mig tyvärr så jag hoppar ur tråden. Önskar stort lycka till till er andra!
  • Wahjes

Plussade i sön på bim -5 och är test galen pga tidiga kemiska grav och planerad ivf till efter sommaren. vågar inte tro att detta kommer bli något än och vill gärna se så sträcken blir starkare. blir dom inte de känns det lättare

att mentalt ställa in sig på att mensen kommer snart. Enda tecken på grav är väääldigt ömma bröst annars inga symptom men de fick jag först i v7 med vår son så de vet jag är för tidigt.

skulle ni säga att min stegring ser normal ut? 

lägger med en bild på mins tester: 
    översta är bim -5
    test 2: bim-4
    test 3: bim -4
    test 4: bim -3

• AJMB

Nu skriver jag av mig lite här!

Vecka 4+2 idag enligt NC och jag är helt utan symptom, kanske att jag är lite extra hungrig och att brösten svullnat aningens men det kan också vara inbillning. Är såklart väldigt tacksam över att slippa illamående och sånt, men går fortfarande runt och funderar på om jag verkligen är gravid😅 Känner mig ju som vanligt! Har testat varje dag senaste veckan och allt är väldigt positivt men kan inte sluta tänka såhär ändå. Blir galen på mig själv! Har första möte med BM nästa vecka och ska diskutera tidigt ultraljud för att kanske kunna slappna av lite 🙃🙃 

Funderar också på om NC har helt fel gällande datum, för redan på BIM-4 fick jag tydligt positivt oavsett vilken tid på dygnet jag testade och oavsett om jag hållit mig eller kissat bara någon timme tidigare. Antingen är jag väl mer gravid än jag tror eller så är det ett helt gäng ungar där inne 😂 

Mycket text och jag vill nog som sagt egentligen mest skriva av mig, har inte berättat för någon annan än min sambo ännu så har ingen annan att älta sånt här med! Han är såklart lugn som en filbunke och hade varit helt ok med att lita enbart på det första testet jag tog. 

• Meddelande borttaget
  • My871

Ska vi göra ett bf inlägg som fylls på efter hand för att lättare lära känna varandra? Jag börjar så får vi se om någon vill haka påGlad

My871 35 år, femte barnet, bf 17/2 

Svar på tråden Bf februari 2024