Bf februari 2024
Fick bästa morsdag presenten och plussade på morsdag. Fler som nyligen plussar, enligt appar har jag bf 3feb.
Nojar dock för mf då jag hade det i januari (fick mf i vecka 9).
Fick bästa morsdag presenten och plussade på morsdag. Fler som nyligen plussar, enligt appar har jag bf 3feb.
Nojar dock för mf då jag hade det i januari (fick mf i vecka 9).
TW blödning
.
.
.
.
.
.
.
.
Jag fick som hugg nere i livmodern igår flera gånger under kvällen, inte smärtsamt men jag kände att det kändes konstigt och att något kändes fel. Idag för ca 1 timma sedan så började jag blöda, inte mycket men ändå flera torkningar av färskt blod. Så jag tror det tyvärr är ett tidigt missfall. I mars 2021 hade jag ett MA i vecka 12 och om det här nu blir ett missfall så känns det ändå mycket lättare för att kroppen ändå agerar liksom. Lite skönt också att jag fick en förvarning igår så jag kunde vara lite inställd.
Hoppas såklart der inte är ett missfall, men min förra graviditet blödde jag inte en droppe. För er som haft missfall där ni blött (inte MA) blev det uppenbart att det var ett missfall eller fick ni det konstaterat hos BM?
Hoppas det går bra för er andra!!💗💗💗
Vid mitt första missfall (vecka 6+3) kommer jag ihåg att jag fick ett rejält hugg i magen när jag reste på mig, sådär jag dubbelvek mig. Några timmar senare började jag blöda. Det var min första graviditet och jag visste inte att missfall var så vanligt så jag åkte direkt till gyn och gjorde ett VUL (betalade själv) som konstaterade att det var ett missfall. Men hade jag väntat några timmar hade jag nog ändå gissat det själv då det blödde som en kraftig mens.
Jag vet inte om det där hugget hängde ihop med missfallet eller om det var en slump, men jag vet att jag tänkt på det efteråt iallafall. Att det kanske fanns ett samband. Vid mitt MA och mitt andra tidiga missfall så minns jag inte om jag kände något liknande 🤔 Har ett svagt minne av att jag tänkte att det högg till även då, men är långt ifrån säker på att det faktiskt var så.
Håller såklart alla tummar att det inte är ett missfall för dig 💕💕 Vilken vecka är du i? Minns inte vad alla skrivit.. 🙃
Tack fina ni! ❤️❤️
Känns så bra att höra lite hur ni upplevde era förra missfall.
@korpsvartaemma Jobbigt kan jag tänka mig när de inte trodde det var ett missfall men det sen visade sig vara det.
@elliot1 Intressant! Det var verkligen som hugg jag också upplevde. Som du säger vet jag inte heller om jag upplevt det förut, men det känns ändå som att något inte står rätt till nu. Ska inte ge upp tanken på att det kan gå bra ännu, men ställer in mig på det värsta.
När de gjorde ultraljudet i vecka 7, hur kunde de se att det var ett missfall? Vad såg man? Bra att du gjorde så och fick det konstaterat fort ändå. Jag är nog i vecka 5 eller 6. Har inte fått tillbaka min mens och min dotter är 1 så har ingen referenspunkt men fick gravid 2-3 på digitalt test i onsdags. ❤️
Åkte faktiskt till gynakuten tillslut för min smärta är i nedre delen av magen och då sa hon på 1177 att jag borde åka in för att säkerställa om det är utonhavandeskap. Väl där gjorde en barnmorska en bedömning att eftersom jag hade ont och att det inte var åt sidorna utan mer centralt där nere så borde det vara ett missfall och att jag skulle ställa in mig på det. Vänta om det kommer mer blödning och sen ta ett graviditetstest om 3 veckor ( !!! ) och se om der är positivt 😅 Känns ju så sjukt långt bort!
Jag ska se om jag kan få tid på min barnmorskemottagning innan det gått 3 veckor.❤️👍 Såklart kanske det blöder mer och då blir det nog mer självklart, men just nu har jag bara ont och det har inte blött något mer så du känns det så oklart.
Håller tummarna för dig @hallonglass 91 ❤️
Nu En vecka efter första testet så stod det nu 2-3 på veckoindikatorn. Jag är på 4+3, så det borde väl stämma. Gahhh varför kan man inte bara få slappna av. Dumma MA som förstörde så mycket
Tack fina ni! ❤️❤️
Känns så bra att höra lite hur ni upplevde era förra missfall.
@korpsvartaemma Jobbigt kan jag tänka mig när de inte trodde det var ett missfall men det sen visade sig vara det.
@elliot1 Intressant! Det var verkligen som hugg jag också upplevde. Som du säger vet jag inte heller om jag upplevt det förut, men det känns ändå som att något inte står rätt till nu. Ska inte ge upp tanken på att det kan gå bra ännu, men ställer in mig på det värsta.
När de gjorde ultraljudet i vecka 7, hur kunde de se att det var ett missfall? Vad såg man? Bra att du gjorde så och fick det konstaterat fort ändå. Jag är nog i vecka 5 eller 6. Har inte fått tillbaka min mens och min dotter är 1 så har ingen referenspunkt men fick gravid 2-3 på digitalt test i onsdags. ❤️
Åkte faktiskt till gynakuten tillslut för min smärta är i nedre delen av magen och då sa hon på 1177 att jag borde åka in för att säkerställa om det är utonhavandeskap. Väl där gjorde en barnmorska en bedömning att eftersom jag hade ont och att det inte var åt sidorna utan mer centralt där nere så borde det vara ett missfall och att jag skulle ställa in mig på det. Vänta om det kommer mer blödning och sen ta ett graviditetstest om 3 veckor ( !!! ) och se om der är positivt 😅 Känns ju så sjukt långt bort!
Jag ska se om jag kan få tid på min barnmorskemottagning innan det gått 3 veckor.❤️👍 Såklart kanske det blöder mer och då blir det nog mer självklart, men just nu har jag bara ont och det har inte blött något mer så du känns det så oklart.
Jag vet inte vad han såg, men jag antar att hans erfarna ögon såg direkt att det inte var något där. Misstänker att han såg att det var tomt i livmodern liksom och att jag höll på att blöda ut allt 😏
Hur har det gått för dig? 💕
Nu En vecka efter första testet så stod det nu 2-3 på veckoindikatorn. Jag är på 4+3, så det borde väl stämma. Gahhh varför kan man inte bara få slappna av. Dumma MA som förstörde så mycket
Försök sluta testa. Jag vet ju precis hur det är att vara gravid efter ett eller flera missfall/MA och det är tortyr 😔
Men jag försöker tänka att hur mycket jag än testar kommer det inte förändra något. Jag hade bestämt
mig för att ta ett till test för att se om jag fick 3+ men jag struntade i det faktiskt. Slutade tempa samma dag jag plussade också.
Som sagt, jag förstår till 100% hur du känner och jag är själv ett nervvrak varje dag typ. Men försöker intala
mig själv dagligen att hur mycket jag än oroar mig, testar, funderar osv så kommer det inte att påverka utgången. Vi väntar ju inte missfall men om det nu skulle hända så händer det ju oavsett hur mycket man oroar sig.
Mitt mantra just nu är PUPO = Pregnant Until Proven Other 💕
PUPO!!!! Bästa jag hört, anammar det❤️ @Elliot1
Hur mår ni allihopa? Jag är i vecka 7 nu enl appen och tycker molvärken har minskat, är trött och började känna mig illamående från igår. Lite yrslig men allt känns so far hanterbart! Min syrra mådde kalasdåligt i v 7 under sina graviditeter så jag har ställt in mig på det.
Nu jinxade jag väl ordentligt och ligger med huvudet i toaletten imorgon 😂.
Hur är era symptom?
PUPO!!!! Bästa jag hört, anammar det❤️ @Elliot1
Hur mår ni allihopa? Jag är i vecka 7 nu enl appen och tycker molvärken har minskat, är trött och började känna mig illamående från igår. Lite yrslig men allt känns so far hanterbart! Min syrra mådde kalasdåligt i v 7 under sina graviditeter så jag har ställt in mig på det.
Nu jinxade jag väl ordentligt och ligger med huvudet i toaletten imorgon 😂.
Hur är era symptom?
Jag är i vecka 7+6 idag. Började må illa igår, känns som en klump i halsen. I övrigt har jag otroligt ömma bröst och möjligtvis något tröttare än vanligt 😂 Molvärken har gett sig lite, hade nog mest molvärk vecka 4-6 och sen är det mer diffus molvärk som kommer och går nu.
Är i vecka 5+2 nu och mår än så länge precis som vanligt, eventuellt lite yrslig. Är tacksam över att slippa jobbiga symptom men det känns konstigt att jag inte märker något alls? Odlar ändå en person inne i magen!! 😅 Någon annan som inte känner sig annorlunda alls?