• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Sanlin90

Cd 11 idag hoppas stor ökning av ältest kommande dagar !! Hoppas inositolen funkar!

• Syskonförsök

Äl+5 idag och inte känt något alls denna cykeln förrän molvärk och stickningar började denna eftermiddag och PANG så börjar hoppet 😂 Tempen har även varit högre tidigare dagar än normalt vilket fått mig att tro kan betyda bra ägg och progesteronvärden så nu har jag minsann petat upp hoppet! Att en aldrig kan leva efter att bara ta det lugnt och ta det som de kommer! 😅

• cutepenguin

Herregud vad jag överanalyserar 😂 Fick positivt ÄL-test i torsdags kväll, fortsatt positivt fredag morgon och lunch. Fredag kväll var det negativt och det var även då jag hade ÄL-känningar. Har sexat till det tisdag, torsdag, fredag, lördag och söndag (idag). Vet ju att det ska räcka, men nojjar 😂

• Janbo
    Kawa81 skrev 2023-08-13 18:18:17 följande:
    😂 förstår det å vet alltför väl hur det känns så tänkte jag kunde dela med mig av min egen erfarenhet..

Ja jag har läst om det tidigare att du fick kemisk graviditet, riktigt trist 🙏
    var me om det själv med.. svagt plus på BIM å mens kom 2 dg senare..

Ja det var helt galet å man bara wtf liksom 😂 positivt ältest på torsdagen, tempökning mot helgen men fostrets strl på ultraljudet gav en bf som när jag sen lade den in i nc flyttades äl från fredagen till tisdagen 🤣 så det ser helt galet ut i appen nu me temp å allt..

Tycker ente du ska oroa dig, iaf åtminstone försöka låta bli 😂🙈 å istället ta ältest dagarna innan appen påvisar äl, har du möjlighet så tempa men annars bara njuta av varann å framförallt se till å ta bra hand om dig själv både fysiskt men främst psykiskt då även det påverkar kroppen.. 
    Vissa av våra hormoner som främjar fertiliteten aktiveras bara när vi sover i mörker t.ex så även det ägg du har i denna månaden gav du förutsättningarna för redan för tre månader sen vilket inte många verkar känna till.
    Vill du lära dig lite mer är Vulverine en fenomenal bloggare å föreläsare om kvinnokroppen, fertilitet, hormoner, livsstil osv..

Ja jag har ett barn sen tidigare, 15 år sen 😂 så blir en liten sladdis deluxe det här.. 🤭
    Har du barn sen tidigare?
    Jag ska försöka chilla lite då 😉 Superintresset med fertilitetskunskap, jag har ju verkligen inte mycket koll. Ska kika så tack för tips 😊

Mysigt ju! Nepp, inga barn varken jag eller sambon 😊
  • Macbookpro

Hej. fick mens i torsdags, tre dagar före beräknad mens. detta betyder att jag haft 11 dagar mellan äl och mens. Om det håller i sig och är så varje månad, kan det innebära något problem? 

• babybel95

Det blev ingen mens här igår, men jag har också kollat helt fel. BIM idag tydligen om man räknar på min vanliga lutealfas på 13 dagar. Nåja ännu en dag av väntan på att tant röd ska knacka på dörren. Vill ej testa, lever på hoppet tills det inte går längre 🤪

• Anonym (SB2012)

Idag fick jag smiley (fast) med Clearblue, kontrollstrecket ser dock väldigt svagt ut? Testade att göra om med en ny sticka på en annan avläsare och fick fast smiley igen men strecken ser fortfarande märkliga ut. Gjorde ett RFSU för säkerhets skull. Tycker ni att detta ser positivt ut?? 

• Fruffe

Negativt gravtest idag (var bara för nyfiken haha) har inte bim förrän på lördag. :) hoppas hoppas 😍
  • cutepenguin

Dom ser lite märkliga ut, det håller jag med om. Jag kör på den andra sorten ÄL-test från Clearblue och såhär såg mitt positiva ut denna månad.
    Anonym (SB2012) skrev 2023-08-14 07:59:35 följande:

Idag fick jag smiley (fast) med Clearblue, kontrollstrecket ser dock väldigt svagt ut? Testade att göra om med en ny sticka på en annan avläsare och fick fast smiley igen men strecken ser fortfarande märkliga ut. Gjorde ett RFSU för säkerhets skull. Tycker ni att detta ser positivt ut?? 

Svar på tråden BIM Augusti 2023