Björkenli skrev 2024-02-09 01:01:37 följande:
Å... håller verkligen tummarna!!💛
Björkenli skrev 2024-02-09 01:20:36 följande:
@ Mathilda88
Läste ditt meddelande innan nu.
Okej jag fattar läget....
Tufft!!!
Väldigt tråkigt att ha fått tydligt besked ang äggfaktor.. verkligen 💔
Trots smärtan i det- kanske bra ändå att få besked och kunna planera för nästa steg.
Med äggdonation kan du iaf få ett barn som är 50% från mannen du älskar. 💛
Tycker du gjorde rätt som tog återföring nu.
Vet inte om du träffade Laurids nu som jag träffade, men han sa samma sak till mig. De klarar sig bäst på plats.
Håller tummarna för dig💛
Ja det är bra att veta att det är där problemet är och som du säger, lättare att veta vad man ska göra till nästa steg.
Just nu snurrar tankarna mest kring
1. Köra vidare direkt på äggdonation som nästa steg.
2.Köra någon runda med OLGA som har ett helt annat upplägg än ngn annan haft hittills med mål att optimera äggen och boosta med mer energi för att klara celldelningen.
Det hela kommer ner till ekonomi och tid. Tar jag äggdonation direkt så kan jag med riktig tur och flyt ha ett barn inom ett år, iallafall god chans inom 1,5 år. Dessutom finns det chans till syskonförsök. Ska jag köra äggdonation vill jag dessutom helst göra det genom norden, ex Danmark och inte Ryssland, för att få en nordisk/europeisk donator.
Kör jag med Olga så kommer det ju till att ta tid, mkt tid. Från beslut kommer det ta drygt 7-8 månader innan man har hunnit genomgå stimulering, äggplock, undersökningar och prover etc och till slut få första återföringen - ifall man fått ihop tillräckligt många blastocyster som kunnat pgta-testas och hitta friska. Får man inte ihop tillräckligt många blastocyster första gången så behövs fler stimuleringar tills det uppnåtts. Och mkt jobb att lösa undersökningar och tester hemma plus kostnad för långa resor. Men också ev sista chansen för egna ägg.
Så mkt tankar, så svårt att veta.