Björkenli skrev 2024-01-24 16:17:11 följande:
Sitter på flygplatsen i Köpenhamn nu.
Gjort inseminationen idag.
Tror det var en sjuksköterska som gjorde det. Hon hade ingen bricka med titel och presenterade sig aldrig.
Gillar inte det med bemötande här. Alla är så trevliga men jag vill att folk som behandlar mig har skyltar där det står namn och titel och att de presenterar sig med namn och titel. Jobbar själv inom vården och är alltid jättenoga med det.
Hur som helst. Bara att vänta och se nu!
Ja sen tycker jag inte de är så noga med informationen. De har inte sagt något om att jag ska äta folsyra osv. Nu vet jag ju det ändå men jag tycker de borde vara supernoga med att lämna ut sån viktig information.
Men jag hade praktik i Danmark en gång och minns att det var lite mer rätt på än i Sverige på något sätt..
Är lite orolig ang att dansa. Jag dansar lindy hop vilket är rätt stutsigt. När jag fått återföring i december frågade jag läkaren om det, som sa att man sett att människor som joggar har lite större abortfrekvens, så han tyckte inte att jag skulle dansa en skumpig dans!
Nu har jag lektion ikväll tex, och funderar på om jag ska avanmäla mig till en intensiv danskurs nästa helg (5h lektion lördag och söndag..).
Den jag träffade idag, som jag gissar är barnmorska, trodde inte det spelade någon roll. Men läkaren jag träffade förra gången var tydlig med att lindy hop borde vara som att jogga och något jag inte ska göra.
Jag har haft perioder då jag inte mått så bra till och från senaste åren och det är dansen som jag lever för i princip. Får så mycket glädje av att dansa, och den sociala aspekten av att träffa nya människor när man dansar.
Kanske jag bara kan ta det lite lugnt...?
Och abortrisken från att jogga eller skumpa kanske inte är så här tidigt heller?
Någon som vet förresten- när sker själva befruktningen efter insemination, om det nu blir en befruktning..?
Skönt att ha det gjort!
med sa faktiskt ingenting om folayra till mig heller när jag skulle börja med sprutorna på sophia men jag kan ha glömt att de sa ngt tidigare också. det är inte döviktigf heller som jag förstått utan snarare när man är gravid sen.
angående att springa och hoppa så tror jag det främst beror på att man kan snurra äggen eller ngt sånt vilket är kan vara smärtsamt och även farligt tror jag. Det är nog främsta anledningen till att man inte ska hoppa osv vid ivf . man får ju så många ägg vid stimuleringen som hänger på snå trådar har de förklarat för mig.
edter plock ska man också ta det ganska lugnt främst för man gjort ett ingrepp. Du har ju gjort insemination så borde kanske inte vara samma sak.
angående missfall eller att det är svårare att bli gravid gäller ju för hård träning. Att dansa då och då är garanterat inte farligt för missfall set skulle ju vara otroligt