Quincey skrev 2024-01-30 18:27:40 följande:
Nej precis, uppfriskande att höra att de tänker annorlunda i Danmark. Undrar också hur de resonerar på klinikerna med babygaranti.
Har varit i kontakt med Sellmer och frågat om DFI specifikt, de sa då att de inte har utrustning för att testa detta men att det finns labb där man kan testa det. Ska nog boka in konsultation med dem och se vad de säger. Vet du om kromosomtest testas genom blodprov?
Wow många blåsor på g! Har du samma dos nu som vid försök 3 eller högre? Är planen att odla alla embryon till fem dagar eller kommer de lägga undan någon på dag 2/3? Förstår, skulle också vara otroligt tacksam om jag fick en bra blastocyst ❤️
Mkt uppfriskande! Blir glad var gång! Jag har för mig att jag läste ngt om babygaranti på danska klinikerna, minns inte om det var Sellmer, Vitanova eller vem det var just nu, men reagerade på att det i alla fall fanns fler än Olga som har det. Har dock inte själv diskuterat det med dom.
Tråkiga med Sellmer och Vitanova är att de inte har samma upplägg med 3-pack som i Sverige - här betalar man för varje försök, men med sjunkande pris per gång. Men blir då också dyrare än i Sverige när inte det tredje blir gratis.
Okej! Så kanske det kan vara! Då tar de säkert hjälp av ngn annan att fixa de proverna? Jag tror och uppfattade kromosomtestet som ett blodprov då vi båda kunde ta det.
Med tanke på att konsultation med dom är gratis så är det alltid värt att höra vad de har att säga!
Ja en hel del kan det komma bli i slutändan om det inte planar ut som under försök 3.
Mycket högre dos! Under försök 3 hade vi Menopur 150 hela vägen, nu har vi Menopur 75 + Fostimon 150 - så totalt 225! Mer än någon annan behandling. Med Gonal-F hade vi som mest 187,5 och Menopur som mest 200. Så inte konstigt med så mkt fler blåsor från start. Bara lite läskigt med långt protokoll o kombination med många blåsor, man kan inte bryta en begynnande överstimulering så som man kan med kort protokoll med annan ägglossningsspruta.
Vi kom aldrig till ett fast beslut om det, men som diskussionen var att med en split så skulle de vilja odla till dag 5 på de befruktade med donatorns sperma. Men troligen bådas just för att få ett tydligt resultat om detta konceptet med calciumjon är mer framgångsrikt eller ej. Får bara hoppas att de har tur och får befruktat de bästa äggen med bästa sperman också så det blir korrekt resultat. Det är ju det osäkra med en split.. Av den anledningen hade man kanske helst velat göra 100% donatorsperma, men samtidigt så gör vi lite andra insatser här samtidigt att man inte vill utesluta sambons helt o hållet. Och som dr sa - är donatorsperma-embryona bättre än sambons så är det ett av donatorsperma-embryo som återförs såklart.