Quincey skrev 2024-01-23 08:41:32 följande:
Lycka till idag! Starkt av dig att köra på direkt efter jobbet. Hur har du mått annars med långa protokollet jämfört med korta?
Jag vet inte, känner mig ändå lite blåst att de låter en välja en klinik som de sedan säger inte bedriver vård utifrån vetenskap 😒
Har fått väääldigt lång cykel sedan plocket i oktober. Tog dessutom melatonin i 3 veckor vilket jag tror förskjutit ägglossningen, cd 23 nu. Så väntar på äl nu sen mens så vi kan köra igång.
Ja intressant med dosen, du får ju ut fler ägg än jag med lägre dos. Ska definitivt insistera på att de inte plockar i förtid nästa gång. Ingen poäng att ta hög dos om man ändå plockar ut dem tidigt. Frågade cvl om långa protokollet med han sa direkt nej och typ att det inte behövs. Blir nu också nojig att de såg vilken klinik vi gick till innan och typ inte tar vår historik på allvar nu 😅
Ja man var lite seg, men gick bra och sen går man in i andra andningen och var igång hela dagen.
Förstår det!! Vilken besvikelse.

Men de trodde ju helt klart att de gjorde det och att de blev lurade innan de fick bevis på motsatsen.
Kämpigt med så onödigt långa cykler

Hoppas den kommer i balans snart igen!
Va märkligt angående att neka långa protokollet om du nu får ut färre ägg på högre dos, när man skulle kunna öka antalet med ökad känslighet med långt protokoll. Haft kontakt med någon annan klinik angående långt protokoll? Förundras fortfarande över hur stor skillnad det är från klinik till klinik hur de vill behandla.. Och nu när man går privat så får man också lite tillbaka att Ja du känner ju din kropp bäst och vad som kan tänkas fungera bäst. Nej egentligen inte vill jag typ säga då, för jag har inte fått lära mig vetenskapen bakom alla deras beslut! Så känns bra kämpigt emellanåt att ta beslut. Så baserat på andra bedömningar så är den plan vi valt hos Sellmer inte alls vad andra valt, men den vi tror på. Danmark och Sverige har iallafall hittills två helt olika syn på vår problematik. Men ett 3-pack i Danmark landar på drygt 105 000 istället för 80 000 i Sverige. Men hade varit skönt att stanna i Danmark med deras inställning. Vi ser hur allt utvecklar sig!