• Cinapuffen

BIM november

Hejsan! Hittade ingen november-tråd så jag fixar en. 😊 Håller tummarna för oss att november är vår månad. ❤️

1/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM november
  • Anonym (2a försöket efter missfall)

Har en fråga!

Ca 2 veckor efter missfall och skrapning. Räknas även bruna flytningar som blödning? Är typ som lite gryniga flytningar med lite brunt i (gammalt blod i guess).

Vet inte om jag ska ligga det som blödning efter missfall i NC eller om blödning endast räknas som färskt blod?
    Slutade blöda färskt blod efter 3 dagar. Idag har det känts mer som ägglossningsflytningar fast med lite brunt i då.
    Graviditetstestet visade ytterst ytterst svagt så hoppas verkligen äl är på ingång!

• Flowerpower33

Har haft ägglossning nu den 2/11 så skriver in mig på listan, bim 16/11. Blir andra försöket. Har typ haft en bra känsla inför denna ägglossning och tänker att det ska gå nu. Önsketänkade såklart, men känns som positivt mindset aldrig är fel Skrattande

1/11 - sommar2019juni, 1a barnet, 1a försöket

1/11 - Mamman, 2:a barnet, håller inte koll på försök (BIM 1 nov)

1/11 - SaMoE, 1a barnet, 3:e försöket. 
    2/11 - MissIsLiia, 4:e barnet, 8:e försöket.
    2/11 - Bär, 3e barnet, 6:e försöket efter MF.
    2/11 - Hund12345, 5:e barnet, 3:e försöket 
    3/11 - bez, 2a barnet, 1a försöket.
    3/11 - Gloover, 1a barnet, 6:e försöket. 
    3/11- Rooiboste, 2 a barnet, 6:e försöket tror jag? 
    4/11 - Tjatalagom, 1a barnet, 2a försöket
    4/11 - Riode, 1a barnet, 2a/3e försöket
    4/11 ? Embarazada, 16:e försöket
    5/11 - Kåtisroinen, tredje barnet, andra försöket.
    5/11 - Sollan907, 1a barnet, 10 försöket. 
    5/11- solstrålen31, 1a barnet, 12e försöket.
    6/11 - Madicken2023, 3e barnet, 2a försöket 
    6/11 - Ivfgottisfromnow, 2a barnet, försöker spontant efter ett ivf barn.
    7/11- Trebarnsmamma92, 4 barnet, 3:dje försöket 
    7/11 1986, 3:e barnet, 4:e försöket
    8/11 - Madicken2023, 2a försöket efter MF
    8/11 - Phie84, 3dje barnet, 4 försöket
    8/11 - Lugnoro, 1:a barnet, 1 försöket 
    8/11 - Höst2023, 1a barnet, 3e försöket 
    8/11 - Soffan8, 2a barnet, 1a försöket
    11/11 stellanova, 3e barnet, 1a försöket
    10/11 - Letostancia, 3e barnet, 2 försöket efter MA
    13/11 - Ememem, 3e barnet, 2a försöket
    13/11 - Malmötjej, 1:a barnet, försök 4 efter MF
    13/11 - Evylin, 1.a barnet, 4 försöke
    13/11 - Evelina786, 2a barnet, 4e försöket
    13/11 - fruffe, 2a barnet, 9 försöket
    15/11 - sprallig, nervös, orolig, 3e barnet, första försöket
    16/11 - flowerpower33, 2a försöket
    17/11 - äpplelina, 3e barnet, 5e försöket efter MF
    18/11 - Villblimamma98, 1a barnet, försök 6, 1a försöket efter MF
    18/11 - Blåbär97, 1a barnet, 2a försöket
    21/11 - amiilee, 1a barnet, 7e försöket
    24/11 - inezp, 1:a barnet, 3e försöket
    26/11 - Bebissugen91, 1:a barnet, 3e försöket
    26/11 - Mamman, 2:a barnet, försökt sporadiskt under året (BIM 2 i november)
    27/11 - DrömlivetiHD, 3e barnet, 2a försöket
    30/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 4e försöket
    30/11- Constanza, 4e barnet, 3e försöket
  • Ememem
    Sollan907 skrev 2023-11-04 09:10:31 följande:
    Jag fick upp hoppet lite nu!! 🥰 Yes, jag tänker att jag väntar tills i morgon. Än så länge känns det inte alls som att mensen är på G. Jag hoppas så innerligt att det håller i sig!! 

Hur går det för dig? Tagit nytt test idag? ❤️
    Hur har det gått?
  • Anonym (Babyfever)

Jag plussade imorse! Håller tummarna för er andra :)

• Malmötjej
    Anonym (Babyfever) skrev 2023-11-06 10:57:49 följande:

Jag plussade imorse! Håller tummarna för er andra :)

Stort grattis!

Äl+5 här så jag går och väntar och väntar... 
  • Ememem

Här hoppade tempen äntligen upp lite imorse! Känner absolut ingenting vilket är ganska skönt då kroppen spelat mig spratt flera gånger förut. Kände möjligen lite hugg i nedre magregionen igår eftermiddag/kväll men det var väldigt diffust. Är på äl+6-7 beroende på vilken app jag tittar på, FF har satt ut äl till cd 16.

Däremot hände något jäkligt märkligt. Jag vaknade imorse med en fläck stor som en femkrona på pyjamaströjan precis vid ena bröstvårtan. Såvitt jag vet har jag inte läckt sedan jag slutade amma för 5,5 år sedan. Vet att det är hormoner som styr, vet inte ens om det är möjligt att börja läcka så här tidigt även om man är omföderska och finns säkert andra förklaringar men känns så jäkla udda att det skulle hända just nu.
  • Ememem
    evelina786 skrev 2023-11-05 18:20:45 följande:

Jag har BIM 13e november men fick ett infall (hej otålig!) och gjorde ett vanligt gravtest precis 😅 

Jag vet inte om jag jagar spökstreck här nu? hjälp mig tolka innan jag gör ett testa tidigt test i nästa vecka! 

Har du tagit ett nytt test idag?
  • evelina786
    Ememem skrev 2023-11-06 11:07:37 följande:
    Har du tagit ett nytt test idag?

Nej, jag beställde igår tidiga gravtest från Graviditetskollen. Tänker att de kommer antingen imon eller onsdag, ska försöka hålla mig tills dess. Allra bästa hade varit att vänta till helgen men det är ju sååå långt tills dess, haha

När ska du testa? Såg att vi har samma bim

• EJT

Senaste dagarna har min temp successivt sjunkit, idag på ÄL+10 och nu imorse var tempen nere i botten. Brukar bli så dagen före mens. Har ju kort lutealfas så imorgon väntar mensen. Bäckensmärta precis i vanlig ordning. 

Tveksamt om det kommer bli något syskon här... 

• tjatalagom
    Ememem skrev 2023-11-06 11:06:24 följande:
    Här hoppade tempen äntligen upp lite imorse! Känner absolut ingenting vilket är ganska skönt då kroppen spelat mig spratt flera gånger förut. Kände möjligen lite hugg i nedre magregionen igår eftermiddag/kväll men det var väldigt diffust. Är på äl+6-7 beroende på vilken app jag tittar på, FF har satt ut äl till cd 16.

Däremot hände något jäkligt märkligt. Jag vaknade imorse med en fläck stor som en femkrona på pyjamaströjan precis vid ena bröstvårtan. Såvitt jag vet har jag inte läckt sedan jag slutade amma för 5,5 år sedan. Vet att det är hormoner som styr, vet inte ens om det är möjligt att börja läcka så här tidigt även om man är omföderska och finns säkert andra förklaringar men känns så jäkla udda att det skulle hända just nu.
    Vilken häftig temp och häftigt eventuellt symptom.😍 tänker du testa före bim? Nu ser ju tempen verkligen lovande ut när den var så jämn innan också! Vilken dag brukar din temp annars dippa?
Svar på tråden BIM november