• Moa22

Osäker på vem som är pappan

Jag har råkat sätta mig i en sits som jag inte är stolt över. Jag vågar verkligen inte berätta att jag har vart otrogen för är rädd att min sambo kastar ut mig med huvudet före samt att det är med min väns kille som jag har klevet några ggr med. Nu är Jag gravid och det försent för abort, problemet är att jag inte vet vem pappan är. Denna sitsen är äcklig men jag kan inte ens berätta för min väns kille att jag är gravid för är rädd att han berättar. 

det är väl så att bebisen oftast liknar pappan i början? Om det är så så hoppas jag att det är min sambo som är pappan, jag älskar honom och han ser verkligen fram emot att bli pappa. Jag är så nervös så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Jag kanske aldrig behöva berätta att har vart otrogen?

• Svar på tråden Osäker på vem som är pappan
  • cosinus
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-22 10:32:26 följande:
    Hon låg med dem samma dag.
    Ah, ja då är det ju onekligen rätt klurigt. Nä då måste man ju ta reda på det när ungen väl är ute.
  • Anonym (Gbg)
    cosinus skrev 2023-11-22 10:35:11 följande:
    Ah, ja då är det ju onekligen rätt klurigt. Nä då måste man ju ta reda på det när ungen väl är ute.
    Var det inte ett krav på det förr? Men det kanske har ändrats. 
  • Anonym (Mimmi)
    Moa22 skrev 2023-11-22 06:03:11 följande:

Killen som jag strulade med har ju betett sig som ett svin mot min vän och som straff ger jag hon ingen rätt att få veta om det är hans barn. Gällande min sambo så är han lyckligt ovetandes och han kommer bli den bästa pappan.

vad vet du.om min moral? 

Juste, jag har inte begått något brott i lagens mening. Men du tycker jag ska straffas? Jag är inget äckligt svin som  inte kan behålla mina trosor på. Så du tycker att jag ska straffas genom att aldrig mer ha ett förhållande? Förlåt, men vilken äcklig person du är  som verkar tycka
    att jag ska få så mycket skit. Killen jag knullade med då? 

Jag är inte ett så stort svin så jag väljer pappan till
    mitt barn pga förmögenhet. min sambo släkt är i övre 
    ?Svensson? ekonomiskt, men absolut inga miljonärer. killen jag hade sex med är en vanlig ? Svensson?

Jag  att mitt barn oavsett är amin sambos för att jag/vi älskar varandra och inget med pengar att göra.

På min sida sånär det som min sambos. Så Sluta upp med ärva mm. det äcklar mig

Vad är du för någon människa eftersom du verkar njuta när någon människa plågas som har gjort ett misstag?

Han ska straffas men inte du, för samma "brott"?
    Du är inte den skarpaste kniven i lådan du inte...

Det jag vet om din moral har jag läst mig till i det du har skrivit.
    Du "älskar" din sambo så mycket så du knullar runt med din (snart fd) väns kille?
    Du är en kass vän och en usel sambo.
  • Anonym (XXX)

Så här skulle jag göra: 

Säg ingenting till någon nu. Sköt om dig under graviditeten, det är viktigast. Föd barnet och ta sedan ett privat DNA-test. Det finns labb, bland annat i USA och Nederländerna (googla!) som gör sådana test helt anonymt, man behöver inte lämna några personuppgifter alls eller styrka sin identitet på något sätt. Du kan ange adressen som Poste Restante, din jobbadress eller begära att få det i elektronisk form till din e-mail. Så är det ingen risk att din sambo ser brevet, och undrar varför du får post från ett laboratorium. 

Det står i anvisningarna hur du ska göra, det brukar vara så att man topsar barnet på insidan av kinden/gommen, och pappans DNA kan man få från t.ex. ett par hårstrån med hårsäckarna kvar, eller ett tuggummi han tuggat på, eller ett bestick han haft i munnen. Ibland vill de även ha DNA från mamman, då topsar du dig själv också i kinden.

Gör detta så fort du kan efter barnets födelse, då har du svaret 10-14 dagar senare. Om det visar sig vara din sambo som är pappan, så behöver du aldrig berätta det här för någon. Men om det är den andre mannen, så måste du ut med det! Det är inte rätt mot någon - varken din sambo, den riktiga pappan eller barnet, att det blir fel far i papperen. Och ju längre tiden går, desto värre blir det när det kommer fram. Alla kommer att känna sig bara mer svikna och lurade, ju längre tiden gått. För det kommer fram idag - förr eller senare kommer någon att skicka in ett test till ett släktforskningsföretag...

• Anonym (Gbg)

Berättar du och står för allt, ångrar dig, söker hjälp för impulsiviteten så är chansen desto större att han iallafall vill samarbeta med dig med barnet om det är hans. Att sitta här och lova att han ändå vill vara med dig kan ingen göra, det vet han bara själv.

Men en person som verkligen står för det och ångrar dig sig och som gör allt för att ändra sig, det tycker iallafall jag är bra. Det väger upp det lite. 

• Anonym (Gbg)

Om du däremot låtsas som inget har hänt så kommer du nog få många ovänner när det väl kommer fram. 

• Moa22
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-22 09:47:40 följande:

Nej du verkar bara bry dig om dig själv. Fattar inte ens vad du ska ha tråden till om du inte ens kan tänka eller fundera lite på vad folk säger. Du tar ju ändå inte in det. 

Här behöver du inte vara cool. Ingen vet ju ändå vem du är. 

Jag spelar inte cool, jag renner ju ett och annat?
  • Moa22
    Anonym (Suck) skrev 2023-11-22 10:06:48 följande:

Nej. Det kallas egoism, Moa.

För att slippa det mentalt jobbiga i att få en utskällning kanske du alltså stoppar en person från att veta att han blivit förälder och du kanske får en annan att tro han blivit biologisk far. För en del betyder det enormt mycket. Det är fegt och egoistiskt. Har du sldrig blivit utskälld i ditt liv? Man överlever. 

Plus. Tänk om det nu är vännens kille som är pappan. Han och vännen skaffar barn och det barnet blir ihop med ditt barn då era familjer umgås mkt. Tjoho incest!

Jag vill  inte höra orden i den utskällning som jag skulle komma få. Jag kanske är lite feg men kan man göra allt för att komma undan så är det ett +

Den risken är väldigt liten

• Moa22
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-22 10:27:56 följande:

Vill du vara det? 

Vad gör du åt det impulsiva beteendet då? 

Då är ju kanske det förklaringen till vad som hände. Ska du söka hjälp för det?

Om du tex hade förklarat detta för din kille Och sagt att du ska söka hjälp för beteendet så är kanske situationen lite annorlunda. Då verkar du medveten om ditt problem. Du kan ju till och med sägs i förväg att du förmodligen kommer göra om det. 

Kan du inte söka hjälp istället?

Klart jag inte vill vara det

Jag har inte gjort något åt det, vad skulle det vara?

söka hjälp för vad? Jag är inte sjuk
  • Moa22
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-22 10:28:43 följande:

Ja det låter betydligt bättre än att klämma in att alla gör misstag. 

Ja alls gör misstag. Men man stär för det. Det gör man inte med den meningen.

Ja, men det svider att säga så till honom
Svar på tråden Osäker på vem som är pappan