• Moa22

Osäker på vem som är pappan

Jag har råkat sätta mig i en sits som jag inte är stolt över. Jag vågar verkligen inte berätta att jag har vart otrogen för är rädd att min sambo kastar ut mig med huvudet före samt att det är med min väns kille som jag har klevet några ggr med. Nu är Jag gravid och det försent för abort, problemet är att jag inte vet vem pappan är. Denna sitsen är äcklig men jag kan inte ens berätta för min väns kille att jag är gravid för är rädd att han berättar. 

det är väl så att bebisen oftast liknar pappan i början? Om det är så så hoppas jag att det är min sambo som är pappan, jag älskar honom och han ser verkligen fram emot att bli pappa. Jag är så nervös så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Jag kanske aldrig behöva berätta att har vart otrogen?

• Svar på tråden Osäker på vem som är pappan
  • Anonym
    Moa22 skrev 2023-11-22 16:17:33 följande:
    För det ska jag inte tåla vilken behandling som helst. Nej, jag hoppas inte att jag straffas heller.

Jag älskar min sambo, jag har klantat till det absolut.

Hur skulle du känna om någon kallade dig för stort äckel? Det är elakt & taskigt uttalat av dig. Du känner mig tydligen inte
    Men VARFÖR startar du en tråd när du redan vet bättre än alla andra att det du gjort gör dig till kyskheten och moralens väktare själv, att du inte ska behöva höra något om det och att ditt värde är mycket större än andras, både det ekonomiska och människovärdet?

Var det inte jävligt onödigt att slösa serverutrymme om du bara skulle skryta om att det du gjort gör dig bäst?
  • Anonym
    Moa22 skrev 2023-11-21 17:36:22 följande:
    Jag älskar honom, men jag har vart taskig. Jag kan inte berätta, vågar ej avslöja
    Igen: Varför ska du komma undan konsekvenser?
    Det är väl bättre att du drabbas ordentligt och offentligt, eller?
  • Anonym
    Anonym (iskall) skrev 2023-11-21 21:33:26 följande:
    Varför ska hon behöva ta konskvenser för? Ett misstag eller fler är ff bara misstag..

Men jag antar att ni tycker det är bättre om hon berättar allt för att "lätta sitt samvete" än att hon håller tyst...
    Vad är det för jävla ollon-IQ-antagande då?
    Ingenstans har jag skrivit att hon ska tala om någonting för någon.
    Jag skrev att hon ska ta konsekvenserna och då knappast för att det på något sätt skulle bli bättre för henne utan självklart för att hon ska plågas obeskrivligt.
  • Anonym (XXX)
    Anonym skrev 2023-11-22 17:21:53 följande:
    Igen: Varför ska du komma undan konsekvenser?
    Det är väl bättre att du drabbas ordentligt och offentligt, eller?
    Men vad är det med sådana som dig? Om man inte vill hjälpa TS så att det blir så bra för henne som möjligt, så behöver man ju inte svara alls. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym skrev 2023-11-22 17:25:09 följande:
    Jag skrev att hon ska ta konsekvenserna och då knappast för att det på något sätt skulle bli bättre för henne utan självklart för att hon ska plågas obeskrivligt.
    Du är ju sjuk. 
  • Anonym (Gbg)
    Moa22 skrev 2023-11-22 15:13:23 följande:

nej, jag kan inte hjälpa det. jag vill väl men det blir fel. 

Men kan du inte söka hjälp för det då? 
  • Anonym (Gbg)
    Anonym (XXX) skrev 2023-11-22 17:52:20 följande:
    Men vad är det med sådana som dig? Om man inte vill hjälpa TS så att det blir så bra för henne som möjligt, så behöver man ju inte svara alls. 

Men hur tycker du man ska hjälpa henne då? Anser du att det är att hjälpa om man säger åt henne att det är helt okej att vara tyst och förstöra barnets liv också som inte ens får veta vem den riktiga pappan är? 

Inte säga åt henne att söka hjälp för det impulsiva beteendet hon själv sagt hon har vilket gjorde att hon var otrogen och att hon sagt hon lär vara det igen? 

Bättre hon säker hjälp och lär sig hantera det före det drar med sig ännu mer problem 

• Anonym (Gbg)
    Moa22 skrev 2023-11-22 16:17:33 följande:
    För det ska jag inte tåla vilken behandling som helst. Nej, jag hoppas inte att jag straffas heller.

Jag älskar min sambo, jag har klantat till det absolut.

Hur skulle du känna om någon kallade dig för stort äckel? Det är elakt & taskigt uttalat av dig. Du känner mig tydligen inte
    Nja du kan inte älska honom när du säger att du kommer vara otrogen igen 
  • Anonym (Gbg)
    Moa22 skrev 2023-11-22 15:31:51 följande:
    Kommer jag få oavsett 
    Hoppas det kommer fram och att du tills dess hunnit tänkt ut vad du ska göra! Det lär komma fram! 
  • Anonym (iskall)
    Anonym skrev 2023-11-22 17:25:09 följande:
    Först och främst så har jag inget ollon..

Jo ni har skrivit att hon borde berätta allt--för barnets skull...Om barnet behöver benmärg, blod, osv...och andra löjliga ex som ändå aldrig kommer inträffa..

Det är väl ca 1% chans att dom sakerna som ni har gett som ex KAN hända..om det skulle vara "fel" pappa..

Alltså är det mycket större chans att det aldrig kommer gå så långt..

Sen förstår jag inte VARFÖR det är så viktigt för er att hon tar konsekvenserna?
    Om du tror att dom andra (sambon, osv) skulle må bättre av att veta sanningen så är du vääääldigt ung o NAIV..

Otrohet med eller utan barn som en konsekvens--behöver inte alls komma fram, någonsin..

Och det är löjligt när ni skriver att "ALLT kommer alltid fram förr eller senare"
    NEJ..Det stämmer inte att allt kommer fram förr eller senare..

Men jag antar att ni gärna VILL tro det...Ni VILL tro att ni aldrig själva gör misstag, ni VILL tro att eran partner aldrig någonsin ljugit för er eller gjort något misstag..

Men tyvärr så måste jag rasera "luftslottet" ni har byggt upp...,för eran parner/man/fru har garanterat ljugit för er--eller som TS--hållit inne med sanningen..Hur många tror ni inte att det finns som håller inne med sanningen, egentligen?  
    Alla människor, och även ni håller inne med sanningen, .pga att vi helst inte vill såra andra, vara otrevliga eller ses som otrevliga..

Dom som säger att dom aldrig gjort något misstag eller aldrig ljugit för andra..Ljuger för sig själva...
Svar på tråden Osäker på vem som är pappan