• Moa22

Osäker på vem som är pappan

Jag har råkat sätta mig i en sits som jag inte är stolt över. Jag vågar verkligen inte berätta att jag har vart otrogen för är rädd att min sambo kastar ut mig med huvudet före samt att det är med min väns kille som jag har klevet några ggr med. Nu är Jag gravid och det försent för abort, problemet är att jag inte vet vem pappan är. Denna sitsen är äcklig men jag kan inte ens berätta för min väns kille att jag är gravid för är rädd att han berättar. 

det är väl så att bebisen oftast liknar pappan i början? Om det är så så hoppas jag att det är min sambo som är pappan, jag älskar honom och han ser verkligen fram emot att bli pappa. Jag är så nervös så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Jag kanske aldrig behöva berätta att har vart otrogen?

• Svar på tråden Osäker på vem som är pappan
  • Anonym (Okej…)
    Moa22 skrev 2023-11-22 22:06:01 följande:
    Min sambo ska vara pappa oavsett hur det blir

Ok för att förtydliga för dig TS:

Om ni inte är gifta, så KOMMER sanningen komma fram oavsett. familjerätten tar DNA-test för att bestämma vem som är biologiska fadern. Så dina planer på att hemlighålla detta kommer inte att lyckas tyvärr. Din enda chans är att föregå familjerätten i det fall det är så att din sambo faktiskt är pappan i annat fall så kommer sanningen komma fram vare sig du vill det eller inte. 

om din sambo inte är pappan så har alla inblandade och i synnerhet barnet, rätt att få veta om sanningen. 

• Anonym (Gbg)

Denna tråd är nog bland de värsta jag läst någonsin i hela världshistorien. 

• Moa22
    Anonym (J2) skrev 2023-11-22 22:40:47 följande:
    Synden/synderna lär straffa sig själv du åker ut, kanske hamnar på gatan och blir hemlös. Du har verkligen ingen framtid
    Hamna på gatan gör jag inte, har råd att skaffa eget isåfall
  • Anonym (Okej…)
    Anonym (iskall) skrev 2023-11-22 21:56:11 följande:
    Neeej, det har jag inte missat...För hela tråden är ju full av extremt löjliga ex på varför barnet MÅSTE få veta vem som är "blodsfadern"..

Men dom ex som ni drar upp kommer ju inträffa lika lite som att det kommer komma en tsunami i Sverige..

Jag förstår inte varför ni tror att barnet skulle må så mycket bättre av att veta om den "andra" mannen skulle visa sig vara pappa?

Barnet kommer inte märka något överhuvudtaget OM nu pappan i fam inte skulle vara den riktiga pappan..och därmed skulle barnet inte må dåligt..

Väck inte den varg som sover...Är ett ordspråk som stämmer jäkligt väl..
    Och varför skapa mer problem än man behöver..BARA för att man vill spela duktig?
    Herregud. Förstår inte att det ens finns såhär naiva människor i den här tråden?

TS har inget val!!! sanningen kommer att komma fram!! den som är bio pappan kommer att faställas av staten! Det är lagstadgat. Alla barn i Sverige som inte föds inom äktenskapet DNA-testas! Inget kommer att kunna vara hemligt mer än några månader till. 

jösses Amalia. vet ni ingenting om hur saker fungerar?
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2023-11-22 22:13:53 följande:
    Och då startade du tråden ... varför?
    Det undrar många. Allt var rätt, hon är bra på alla sätt och riskerar inte att hamna på gatan.
    Hela tråden är enbart slöseri.
  • Anonym
    Moa22 skrev 2023-11-22 22:03:34 följande:
    Jag älskar visst honom. Varför skulle jag känna mig hemsk?
    Precis, du har ju inte gjort något fel?! Det är ju snarare din sambo som gör fel när han inte gör andra på smällen!
  • Anonym
    Moa22 skrev 2023-11-22 21:03:36 följande:
    Men varför ska jag straffas för? känns Som folk njuter om jag straffas. Som sagt jag vill inte höra dom sårande orden från mina kära
    Jag har frågat flera gånger nu VARFÖR du ska slippa konsekvenser och ditt enda svar är att du "VILL slippa"?!?

Igen då:
    Varför ska du inte drabbas?
  • Anonym
    Anonym (iskall) skrev 2023-11-22 21:56:11 följande:
    Väck inte den varg som sover...Är ett ordspråk som stämmer jäkligt väl..
    Och varför skapa mer problem än man behöver..BARA för att man vill spela duktig?
    Öh ... Nej?
    "Väck inte den varg som sover" är ett ordspråk som du just hittade på själv. Det som är vedertaget och används av alla andra handlar om en björn. Hur står det till med allmänbildningen?

Men du kanske är gös och inte har så många fingertoppar?

• Anonym (Okej…)

TS förutsatt att detta är en riktig tråd så har jag bara följande att säga till dig: 

du har fått alla goda råd du kan få vad gäller att ta ett DNA- test innan en potentiell katastrof inträffar (som du uttrycker det). Hoppas att det är din sambo som är pappan. 

utöver detta vill jag säga till dig: du skriver att du kommer bli en bra mamma. Det är möjligt att du kommer bli en kärlekskull mamma. Men utöver det är det viktigt som förälder att kunna reflektera över sitt eget beteende, ta konsekvenser av sina handlingar, kunna bygga tillit i sina relationer, och inte ljuga för sin barn om så här viktiga saker. Samt försöka vara en bra förebild för sina barn. Där tror jag du har lite att jobba på. Med tiden hoppas jag att du mognar. 

Lycka till! 

ps. Alla kan göra misstag, men det viktiga är hur man reder ut dem. 

• Anonym

Så alltså sammanfattningsvis:

TS har rätt att kalla andra trådstartare för äckliga. Alla får tycka vad de vill och vissa får tycka att TS är äcklig. Samtidigt är hon inte äcklig och man har inte rätt att skriva att hon är det. Samtidigt känner hon sig äcklig. Hon är dock inte äcklig och man får inte skriva så. Man får dock skriva så om man tycker så. TS får skriva så.

Tråden är onödig då TS, trots att hon känner sig äcklig, inte känner sig äcklig. Hon har inte gjort något fel i sina fel. Anledningen till att hon inte ska behöva ta några konsekvenser är att hon inte vill. Det hade dock inte gjort något eftersom hon då ändå bara flyttar iväg själv.

TS är inte lössläppt och har inga problem att behålla trosorna på. Dock har det hänt att hon blir gravid för att hon vissa dagar "behövde ha lite extra skönt". Hon har aldrig haft ett troget förhållande och tror inte att hon kommer att fortsätta nu heller. Fel eller lössläppthet ligger trots detta inte för henne.

På det hela taget giftasmaterial.

Såhär är det, lilla snärta:
    Lyckas du i ditt lilla oskyldiga upptåg så lurar du alltså på din sambo ett helt liv (med familj) på falska premisser. Du tar ifrån honom valet att leva sitt eget liv som han vill. När sanningen kommer fram, kommer han att känna sig fråntagen detta val och lurad på hela livet, och om du har otur så kommer han att känna att han själv hade valt annorlunda om han fick och att livet är förstört.

Detta för att du inte bara kunde bara lämna honom och flytta (som ju inte var några problem?) och springa och öppna fittan hos någon annan - Dvs det som du har allra lättast för och gör oftast.
    Alltså - För att du inte ska behöva utöva din hobby en enda gång, ska du sabba ett liv?

Det är ju bara att springa till en annan kille precis som vanligt? Varför ska din stackars sambo betala för att du är en gående könsöppning?

Svar på tråden Osäker på vem som är pappan