• Moa22

Osäker på vem som är pappan

Jag har råkat sätta mig i en sits som jag inte är stolt över. Jag vågar verkligen inte berätta att jag har vart otrogen för är rädd att min sambo kastar ut mig med huvudet före samt att det är med min väns kille som jag har klevet några ggr med. Nu är Jag gravid och det försent för abort, problemet är att jag inte vet vem pappan är. Denna sitsen är äcklig men jag kan inte ens berätta för min väns kille att jag är gravid för är rädd att han berättar. 

det är väl så att bebisen oftast liknar pappan i början? Om det är så så hoppas jag att det är min sambo som är pappan, jag älskar honom och han ser verkligen fram emot att bli pappa. Jag är så nervös så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Jag kanske aldrig behöva berätta att har vart otrogen?

• Svar på tråden Osäker på vem som är pappan
  • Tow2Mater
    Anonym (Okej?) skrev 2023-11-22 23:41:34 följande:
    Herregud. Förstår inte att det ens finns såhär naiva människor i den här tråden?

TS har inget val!!! sanningen kommer att komma fram!! den som är bio pappan kommer att faställas av staten! Det är lagstadgat. Alla barn i Sverige som inte föds inom äktenskapet DNA-testas! Inget kommer att kunna vara hemligt mer än några månader till. 

jösses Amalia. vet ni ingenting om hur saker fungerar?
    Det sker väl inget DNA test om mannen skriver på faderskapet och inget annat kommer upp. Det är bara om mannen inte bekräftar faderskapet kan det bli aktuellt med en faderskapsutredning.

Men detta är ju ett bra exempel på att DNA tester borde vara obligatoriska vid alla födslar.
  • Anonym (iskall)
    Herregud. Förstår inte att det ens finns såhär naiva människor i den här tråden?

TS har inget val!!! sanningen kommer att komma fram!! den som är bio pappan kommer att faställas av staten! Det är lagstadgat. Alla barn i Sverige som inte föds inom äktenskapet DNA-testas! Inget kommer att kunna vara hemligt mer än några månader till. 

Pratar du om PKU tester, eller vad för tester?

Vid PKU-Tester kollar dom efter sjukdomar...inte vem som är pappan!

Sen om man "vet hur saker och ting fungerar" mycket bättre än alla andra människor på denna planet som du säger dig göra och dessutom har så viktig information...Varför länkar du inte till en sida som backar upp ditt påstående åt TS i så fall?

Vad jag vet så kollar dom inte efter vem som är pappan på vanligt pku-test eller något random test, utan vill man göra ett faderskaps test då måste man söka dispans (eller vad det heter) för det hos familjerätten!
  • Moa22
    Anonym (Carinata) skrev 2023-11-22 23:03:54 följande:

Det rödvins handlingar och ditt sätt att resonera som gör att jag inte ett dugg empati för dig. Du har passerat alla gränser. Du firtsötter att försöka rättfärdiga ditt beteende. Du tror att du kan ljuga dig ur det hela. Hur naiv kan du vara. Du var något allvarligt fel som alltid haft behov av att vara otrogen. Det måste du söka hjälp för. Annars kommer du aldrig kunna ha ett hälsosamt förhållande. Dessutom planerar du att fortsätta vara otrogen. För du behöver ett bra knull. Varför är du tillsammans med din sambo om du inte blir bra knullad då? Fattar du inte hur störd du är? 

Så kontentan av vad du vill är att leva ihop med din sambo. Få ett barn med två potentiella fäder. Vad du säger iaf. Ger mig fan på att en tredje kandidat snart dyker upp. Försöker undanhålla sanningen. Fortsätta att sneknulla. Skaffa fler barn. Är det då du ser din framtid? Sedan har du mage att säga att du älskar din sambo. Du har ingen aning om hur man älskar en annan person. Du älskar bara dig själv. Man skadar inte någon man älskar. Fatta det någongång. 

Rödvins handlingar? vad pratar du om? Jag blir bra knullad av min sambo men eftersom jag har ett jobb där jag reser lite sånär det bra att ha möjligheter ibland 

Jag är inget sådant äckel som du tror, jag strular bara med en i taget utöver sambon. Men jag älskar min sambo
  • Moa22
    Anonym (Okej?) skrev 2023-11-22 23:23:04 följande:

Ok för att förtydliga för dig TS:

Om ni inte är gifta, så KOMMER sanningen komma fram oavsett. familjerätten tar DNA-test för att bestämma vem som är biologiska fadern. Så dina planer på att hemlighålla detta kommer inte att lyckas tyvärr. Din enda chans är att föregå familjerätten i det fall det är så att din sambo faktiskt är pappan i annat fall så kommer sanningen komma fram vare sig du vill det eller inte. 

om din sambo inte är pappan så har alla inblandade och i synnerhet barnet, rätt att få veta om sanningen. 

gifta sig innan jag föder? Då kommer jag undan
  • Moa22
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-22 23:25:23 följande:

Denna tråd är nog bland de värsta jag läst någonsin i hela världshistorien. 

På vilket sätt?
  • Moa22

Gifter mig snabbt?
  • Moa22
    Anonym skrev 2023-11-23 00:11:12 följande:
    Precis, du har ju inte gjort något fel?! Det är ju snarare din sambo som gör fel när han inte gör andra på smällen!
    Ursäkta? Jag är en en gris
  • Moa22
    Anonym skrev 2023-11-23 00:12:46 följande:
    Jag har frågat flera gånger nu VARFÖR du ska slippa konsekvenser och ditt enda svar är att du "VILL slippa"?!?

Igen då:
    Varför ska du inte drabbas?
    För att jag inte vill behandlad som ett svinn och känna mig som ett äckel. jag hatar att bli straffad 
  • Anonym (Carinata)
    Moa22 skrev 2023-11-23 00:42:30 följande:
    Rödvins handlingar? vad pratar du om? Jag blir bra knullad av min sambo men eftersom jag har ett jobb där jag reser lite sånär det bra att ha möjligheter ibland 

Jag är inget sådant äckel som du tror, jag strular bara med en i taget utöver sambon. Men jag älskar min sambo

Autokorrekt. Det är dina handlingar och ditt sätt att resonera på. 

Vad bra att du bara strular med en i taget. Det hade ju varit förfärligt om det var fler. Detta är grov ironi! Återigen det är hur du beter dig som är äckligt. Du älskar inte din sambo! Då skulle du inte drömma om att vara notoriskt otrogen. Du verkar inte fatta ett dugg av vad de flesta skriver här. Ingen eftertanke eller reflektion? Hur ser din moraliska kompass ut? Vad är ok att göra och inte? Var går din gräns om du ens har någon. 

• Anonym (Suck)
    Moa22 skrev 2023-11-23 00:42:30 följande:

Ah. Det VAR en trolltråd.
Svar på tråden Osäker på vem som är pappan