• Moa22

Osäker på vem som är pappan

Jag har råkat sätta mig i en sits som jag inte är stolt över. Jag vågar verkligen inte berätta att jag har vart otrogen för är rädd att min sambo kastar ut mig med huvudet före samt att det är med min väns kille som jag har klevet några ggr med. Nu är Jag gravid och det försent för abort, problemet är att jag inte vet vem pappan är. Denna sitsen är äcklig men jag kan inte ens berätta för min väns kille att jag är gravid för är rädd att han berättar. 

det är väl så att bebisen oftast liknar pappan i början? Om det är så så hoppas jag att det är min sambo som är pappan, jag älskar honom och han ser verkligen fram emot att bli pappa. Jag är så nervös så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Jag kanske aldrig behöva berätta att har vart otrogen?

• Svar på tråden Osäker på vem som är pappan
  • Anonym (iskall)

Vad alla verkar upprörda av att TS har varit otrogen..

Wake up australia....Ni kan gå in och kolla i flera olika trådar här på FL om hur många det är som har eller har haft älskare eller älskarinnor...eller varit otrogna någon gång..

Hur många som helst finns det som är, har varit eller kommer vara otrogna, men det kanske är därför ni är så himla upprörda...För att eran egen man/fru/sambo är, har varit eller kommer vara otrogen, ha ha..

Ja, men det kommer dom flesta av er aldrig någonsin ens få reda på iaf!
    Inte ens om er partner ljuger er rakt upp i facet, så kommer ni inte veta det..

Så ligger det till i den verkliga världen, utanför eran "skyddade verkstad" ..

Man blir ALDRIG påkommen, OM man inte VILL bli påkommen! 
    Inte ens om man är gravid..

TS sambo kommer säkert skriva sig som pappa! Och då kommer dom aldrig ta något DNA prov...

Sen alla löjliga scenarier ni räknat upp som KAN hända..Låter ju bara patetiska.
    Som "tänk om ditt barn blir tillsammans med sitt halvsyskon"-då blir det incest?? (om den andra råkade vara pappan) 
    Ja den sannolikheten är ju jättestor...eller hur!?

• Anonym (Suck)
    Anonym (iskall) skrev 2023-11-23 17:58:08 följande:

Vad alla verkar upprörda av att TS har varit otrogen..

Wake up australia....Ni kan gå in och kolla i flera olika trådar här på FL om hur många det är som har eller har haft älskare eller älskarinnor...eller varit otrogna någon gång..

Hur många som helst finns det som är, har varit eller kommer vara otrogna, men det kanske är därför ni är så himla upprörda...För att eran egen man/fru/sambo är, har varit eller kommer vara otrogen, ha ha..

Ja, men det kommer dom flesta av er aldrig någonsin ens få reda på iaf!
    Inte ens om er partner ljuger er rakt upp i facet, så kommer ni inte veta det..

Så ligger det till i den verkliga världen, utanför eran "skyddade verkstad" ..

Man blir ALDRIG påkommen, OM man inte VILL bli påkommen! 
    Inte ens om man är gravid..

TS sambo kommer säkert skriva sig som pappa! Och då kommer dom aldrig ta något DNA prov...

Sen alla löjliga scenarier ni räknat upp som KAN hända..Låter ju bara patetiska.
    Som "tänk om ditt barn blir tillsammans med sitt halvsyskon"-då blir det incest?? (om den andra råkade vara pappan) 
    Ja den sannolikheten är ju jättestor...eller hur!?

Vilken tråd läser du? De flesta är upprörda för att TS aldrig kommer ta reda på pappan och vara ärlig. Otroheten i sig är något annat.

Och DNAprov kan ju barnet ta. och scensriot att barnet liknar sin pappa är ju väldigt vanligt.

Och jo. Man blir påkommen. För ingen är perfekt att dölja saker. Och det krävs väldigt lite för att missa något en gång.
  • Anonym (iskall)
    Anonym (Suck) skrev 2023-11-23 18:57:09 följande:
    Vilken tråd läser du? De flesta är upprörda för att TS aldrig kommer ta reda på pappan och vara ärlig. Otroheten i sig är något annat.

Och DNAprov kan ju barnet ta. och scensriot att barnet liknar sin pappa är ju väldigt vanligt.

Och jo. Man blir påkommen. För ingen är perfekt att dölja saker. Och det krävs väldigt lite för att missa något en gång.
    Ja det vet jag väl, lite svårt att missa att alla är upprörda pga baaaaarnet...

Stackars baaaarnet..Nej det är inget synd om barnet, så länge TS och hennes man tar hand om den...Finns värre saker i livet som barn får uppleva varje dag runtom i världen..
    Eller har ni missat allt som pågår, som tex childtrafficking i världen...
    Dom barnen skulle nog tycka att det var ren lyx att bo i Sverige i en vanlig fam, kanske eller så skulle dom hellre vilja bli påsatta varje dag hmm..vad tror du?

Nej MAN blir inte påkommen, någon gång...Men DU kanske skulle bli det, det vet ju inte jag hur jäkla slarvig du är..Det har jag ingen aning om.
    Är man otrogen och inte vill att det ska komma fram, så är man inte slarvig helt enkelt, inte så svårt...

TS har inte blivit påkommen hitills, andra jag känner har inte heller blivit påkommna och jag själv har aldrig blivit påkommen trots att jag legat med olika män flera ggr. och kommer fortsätta att göra det, för det är ingen som ska bestämma vad jag får göra eller inte göra...

Allra minst min man...Och ja han får självklart också ligga med andra, om han nu skulle vilja det..
  • Anonym (Gbg)
    Anonym (iskall) skrev 2023-11-23 19:43:38 följande:
    Ja det vet jag väl, lite svårt att missa att alla är upprörda pga baaaaarnet...

Stackars baaaarnet..Nej det är inget synd om barnet, så länge TS och hennes man tar hand om den...Finns värre saker i livet som barn får uppleva varje dag runtom i världen..
    Eller har ni missat allt som pågår, som tex childtrafficking i världen...
    Dom barnen skulle nog tycka att det var ren lyx att bo i Sverige i en vanlig fam, kanske eller så skulle dom hellre vilja bli påsatta varje dag hmm..vad tror du?

Nej MAN blir inte påkommen, någon gång...Men DU kanske skulle bli det, det vet ju inte jag hur jäkla slarvig du är..Det har jag ingen aning om.
    Är man otrogen och inte vill att det ska komma fram, så är man inte slarvig helt enkelt, inte så svårt...

TS har inte blivit påkommen hitills, andra jag känner har inte heller blivit påkommna och jag själv har aldrig blivit påkommen trots att jag legat med olika män flera ggr. och kommer fortsätta att göra det, för det är ingen som ska bestämma vad jag får göra eller inte göra...

Allra minst min man...Och ja han får självklart också ligga med andra, om han nu skulle vilja det..
    Var bara tyst istället. Massor är jätteledsna för de aldrig träffat sin riktiga förälder. Det har förstört dem totalt.
  • Moa22
    Anonym (Okej?) skrev 2023-11-23 13:56:07 följande:
    TS jag har en fråga till dig? Du går hos MVC nu. Oftast går det att spåra ganska så exakt vilket datum befruktningen skedde. har du verkligen ingen aning? eller var det rätt inpå med båda killarna. Annars kanske du kan räkna ut själv när du hade sex med vem?
    Jag har ju haft sex samma dag med båda, så svårt
  • Anonym (iskall)
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-23 19:54:50 följande:
    Var bara tyst istället. Massor är jätteledsna för de aldrig träffat sin riktiga förälder. Det har förstört dem totalt.
    Meh...Det finns ju massor av människor som är ledsna för att dom FICK träffa sina riktiga föräldrar istället..och fick sitt liv förstört..

Löjligt resonemang..Men hela tråden är ju full av just löjliga resonemang om varför TS bör säga sanningen..

Ge henne ett enda VETTIGT skäl till att ta reda på vem som är pappa istället.

Att hennes sambo blir ovetandes är inget vettigt skäl, till varför hon ens skulle riskera att säga sanningen...

Hennes sambo överlever ändå..Och kommer t.o.m må bra av att bli pappa åt ett barn som han ändå ville ha..Sen om det är hans enligt "blodet" eller inte har väl ingen betdelse.

Barn tyr sig till personer som tar hand om dom, visar kärlek, osv, och inte bara för att dom råkar ha samma blod:
  • Moa22
    Anonym (Carinata) skrev 2023-11-23 01:35:49 följande:
    Å nu drar vi genuskortet också! Lol! Ett äckligt svin är det oavsett kön. Men vill du gå den vägen så jajamen tjejer får fa mer skit. Med all rätt. Du ska söka hjälp snarast. 
    Du har otroligt stort ordförråd eftersom i varje inlägg låste du skriva äckligt svin. ?Ironi? 

varför är det med all rätt att tjejer får mer skit?
  • Moa22
    Anonym (Okej?) skrev 2023-11-23 11:02:51 följande:

Du menar gifta dig under graviditeten och sedan bara blir så att din sambo blir pappa? 
    ja det skulle kunna funka. 

Det kan nog funka. Kolla upp det. Många barn som föds inom äktenskapet har inte den pappan som de tror, så har det varit i historien och även nu. OM det inte är så att de upptäcker att barnet kom till innan ni gifte er och därför gör en faderskaps utredning i alla fall. Ring till familjerätten och kolla upp detta. 

men OAVSETT så måste DU veta vem pappan är och göra DNA-test när barnet är fött. Om han inte är pappa till barnet så KOMMER det uppdagas förr eller senare. Det kan vara en så enkel sak som att sjukvården upptäcker att ditt barn har en annorlunda blodgrupp, eller har en ögonfärg som gör att din sambo omöjligt kan vara pappan. Så förr eller senare kommer någon att fatta misstankar OM att sambon inte är den riktiga pappan. Der är också viktigt när det kommer till ärftliga sjukdomar etc. Sedan kommer det in i bilden att både barnet och pappan till barnet faktiskt har rätt att veta sanningen. Om den andra killen är pappan så är det faktiskt hans barn, och han kanske vill vara pappa till det barnet. Jag förstår att du vill skydda sig själv här, men du kan faktiskt inte välja vem som ska vara pappan till barnet. 

Exakt
  • Moa22
    Anonym (Carinata) skrev 2023-11-23 14:45:31 följande:

Du har inte ens börjat få ditt straff än. Du BETER dig som  ett äckligt svin. Du säger att du KÄNNER dig som ett äckligt svin. Jag säger inte att du ÄR men dina handlingar  är det. 

Du har för avsikt att fortsätta vara otrogen gör du behöver ha lite extra skön sex. Trevligt för din sambo. 

Fast det spelar ingen roll, du behöver trots det nämna äckligt svin. Otroligt stort ordförråd, not. Och hur vet du att jag inte har fått mitt straff? 

Ja, det är skönt att knulla

• Anonym (J2)

Lögnare och otrogna är bland det värsta en person kan göra. Sen oempatisk, självgod på det, då kan man inte bli mycket sämre. Ingen man vill ta i med tång ens.

Svar på tråden Osäker på vem som är pappan