• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    Jagälskarsommaren skrev 2024-05-29 11:18:27 följande:

Hej alla, 
    jag har nu påbörjat mitt första (förhoppningsvis enda) IVF omgången. Är på sprutdag 5 och ska ha mitt första ultraljud imorgon. Så spännande! 

Hur många dagar efter sprutstart fick ni göra ägguttag och sedan insättning? 

Hur mådde ni under medicinieringstiden? 

tacksam för allas input och svar! Och heja alla oss som kämpar! ❤️

Jag var på sprutdag 10 (cd 13) om jag inte mins fel och fick tillbaka ett tvådagars med fyra celler i samma cykel.

Blev öm efter äggplock och kände mig svullen med stora ömma bröst efteråt. Men måde helt ok ändå 😊
  • Jagälskarsommaren

Tack för era svar! 

Jag var på ultraljud imorse och läkaren tyckte jag ska komma tillbaka nästa måndag. I så fall blir det äggplock antingen onsdag eller torsdag nästa vecka! 😃 

De såg flera äggblåsor på vänster sida och något färre på höger, men allting såg bra ut. 

• BaeA

Hej, 
    Var ett tag sedan jag skrev här, gjorde min tredje återföring av en blastocyst i början av april, men tyvärr satte sig inte den heller. Sedan dess har vi funderat på vad nästa steg för oss ska vara då jag inte vill slösa min två sista embryon när jag vet att det är något som är fel. Vår läkare sa också det till mig att i min ålder (35) mer så fina blastocyster utan något avvikande hos mig eller min man så måste det vara immunförsvaret. Vilket vi också har sett indikatorer på från testar vi gjort privat.

igår gjorde jag iaf en biopsi, och proverna har skickats till ett labb utomlands som de samarbetar med. får resultatet om cirka 2 veckor, ska bli spännande och är förväntansfull för en eventuell immunplan. 

• BaeA

Hej, 
    Var ett tag sedan jag skrev här, gjorde min tredje återföring av en blastocyst i början av april, men tyvärr satte sig inte den heller. Sedan dess har vi funderat på vad nästa steg för oss ska vara då jag inte vill slösa min två sista embryon när jag vet att det är något som är fel. Vår läkare sa också det till mig att i min ålder (35) mer så fina blastocyster utan något avvikande hos mig eller min man så måste det vara immunförsvaret. Vilket vi också har sett indikatorer på från testar vi gjort privat.

igår gjorde jag iaf en biopsi, och proverna har skickats till ett labb utomlands som de samarbetar med. får resultatet om cirka 2 veckor, ska bli spännande och är förväntansfull för en eventuell immunplan. 

• LinneaWookie
    BaeA skrev 2024-05-30 16:35:17 följande:

Hej, 

Åh, vad skönt att kunna få en rimlig anledning ändå, där värdena med största sannolikhet går att förbättra. Hoppas provsvaret är i linje med era förväntningar så ni kan påbörja en behandling. Heja dig!!!❤️????🏼
  • EFW
    BaeA skrev 2024-05-30 16:35:17 följande:

Hej, 

Så bra att man numera tar just den indikationen på alvar 😍 Vilken bra läkare! Hoppas på tydliga svar nu så är ni snart igång igen ❤️
  • EFW

I dag ska jag börja med progisarna? är nog det jag tycker är tristast med allt som har med ivf en att göra 😂  Men men bara att göra så det blir gosigt där inne för lilla pyret. 
    Så behövde bara gnälla av mig lite. 😅

Lycka till i dag LinneaWookie!! 🤞❤️

• BaeA
    EFW skrev 2024-05-31 06:46:30 följande:
    Så bra att man numera tar just den indikationen på alvar 😍 Vilken bra läkare! Hoppas på tydliga svar nu så är ni snart igång igen ❤️
    Tack snälla, det är förvisso privat nu. Vet inte om det finns någon landstingsklinik som ?tror? på sådant. Hade dock önskat att de gjorde det med tanke på alla research man gjort och hur många som har problem med det.

har missat lite trådar nu när jag inte varit inne på ett tag. Vad är status för er? ❤️
  • BaeA
    LinneaWookie skrev 2024-05-30 22:53:54 följande:
    Åh, vad skönt att kunna få en rimlig anledning ändå, där värdena med största sannolikhet går att förbättra. Hoppas provsvaret är i linje med era förväntningar så ni kan påbörja en behandling. Heja dig!!!❤️????🏼
    Ja, hoppas hoppas! Varit så himla mycket olika hinder på vår resa, så man är ju lite skeptisk även om man är glad att vi är ?vidare?. läste du ska göra återföring, hoppas allt går bra och med ruvandet sen ❤️
  • LinneaWookie
    BaeA skrev 2024-05-31 12:49:02 följande:
    Ja, hoppas hoppas! Varit så himla mycket olika hinder på vår resa, så man är ju lite skeptisk även om man är glad att vi är ?vidare?. läste du ska göra återföring, hoppas allt går bra och med ruvandet sen ❤️
    Ja man kan lätt bli lite skeptisk när det varit många hinder, typ "varför skulle det här funka när inget annat gjort det" etc men man får försöka tänka (även om det är svårt) att ju fler grejer som man bockar av eller ju fler gånger det går fel så är statistiken lite mer på ens sida nästa gång.❤️

Åh vad gulligt, tack. Ja jag gjorde min återföring idag, för vad jag kan säga med 99,9% säkerhet var sista gången i livet. Vi har ju redan en son som blev till exakt så här och detta var sista embryot i den här syskonförsöks-omgången (vi hade bara 2) och det blir för dyrt att fortsätta. Så det var lite vemodigt och lite jobbigt att veta om denna inte fäster och stannar så är det liksom stopp sen. Men jag känner mig hoppfull🌸🌸☀️☺️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024