• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-06-03 13:01:19 följande:

EFW:

Jag tror att FL har buggat ur hos mig. I telefonen dyker inga svar upp efter mitt sista i tråden för typ 2-3 dagar sedan, och i webbläsaren dyker allt upp men jag kan inte trycka "citera". Inget händer.
    Får svara vanligt utan tagg.

Jo det går bra, men det går SÅ långsamt. Kan liksom inte visualisera att de ska gå eftersom det inte gick förra gången, och då kände jag mig liksom så hoppfull...
    Men det finns inget annat att göra än att vänta.
    Ska inte beställa tester förrän kanske 2 dagar innan BIM för jag orkar inte hålla på och smygtesta och så vet man inte om man testat för tidigt. Dock känns det nästan läskigare att testa på BIM för då vet man ju nästan att det är kört om det blir neg en gång Obestämd

Hur mår du, hur har det gått? Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Teknik? gör som den vill i bland 😂

Nej förstår att det känns segt, vi får hoppas tillsamman så gott det går. ❤️
    Bra att vänta med att beställa tester. Jag tänker samma. Har bara digitalt hemma och det är ju så himla dyrt så testar ju inte med det i första taget 😅 Men som jag känner nu så beställer jag inga stickor alls, sist fick jag spottings två dagar innan testdag så tänker nog se om jag kan hålla mig tills dess.

Jag mår bra, pyret är på plats och jag har testdag den 16/6. Rent kliniskt så var detta mitt hittills bästa återförande och även andra omständigheter runt om kring gick i smidighetens tecken och det kändes så skönt.

I övrigt har jag ganska mycket att göra denna vecka och även nästa så hoppas på att kunna slå av tankarna från ruvande lite då och då. 

Håller tummarna stenhårt för oss!!! ❤️😍

• AliciaNN
    EFW skrev 2024-06-03 16:15:22 följande:
    PrettyTiedUp skrev 2024-06-03 15:15:48 följande:
    Vill också veta! Satt in ett 3-dagars i fredags och undrar lite samma sak. Hoppas någon kan svara :) 

För mig har det varit olika, vid ET kom mensen 14 dagar efter äggplock (räknar det som äl)

Vid FET kom den 16 dagar efter äl. (Tog ovitrelle och räknade då äl två dagar senare) 

Tog cyclogest båda gångerna (morgon och kväll), mins inte när jag började med dem vid ET men vid FET har jag börjat 2 dagar efter äl Och fortsatt till testdag 😊
    Tack för svaret! Är det ungefär som det brukar vara för dig? Efter äggplocket kom min mens som tänkt om jag också räknade äl två dagar efter ovitrelle, däremot nästa cykel blev en av mina längsta utan påverkan av hormoner och annat, antagligen kroppen som behövde ställa om sig till normalläge efter alla sprutor och äggplock m.m 
    denna cykel som återföringen ska bli gjord är iallafall normal, ÄL som beräknat Glad
  • LinneaWookie
    PrettyTiedUp skrev 2024-06-03 15:15:48 följande:
    Vill också veta! Satt in ett 3-dagars i fredags och undrar lite samma sak. Hoppas någon kan svara :) 
    För mig har det varit lite olika. Ibland har mensen kommit ett 2-3 dagar efter BIM, dels kanske för att jag då slutat med Cyclogest efter flera negativa tester. Den senaste gången kom mensen samma dag som den ska, men jag hade då hunnit testa negativt redan och slutat med Cyclogest (min mens är oftast beräknad efter testdag).
    Så jag tror det kan vara väldigt olika, men har förstått det som att progesteronet i regel brukar skjuta upp mensen i någon dag eller så.
    Lycka till, vi gjorde FET på samma dag, fast min var en 2-dagarsHjärta
  • Sola13

Fick se ett fint embryo med tickande hjärta förra veckan (då v 8+2), det var helt underbart och det vackraste jag sett ❤️ har dock fortfarande bara väldigt lätta gravidsymtom vilket alltid oroar mig, känner mig fortsatt så otroligt rädd att något ska gå snett igen (fått MA tidigare) så försöker ta dag för dag, kub blir i början av juli och bara längtar dit! 

• EFW
    AliciaNN skrev 2024-06-03 16:45:37 följande:
    Tack för svaret! Är det ungefär som det brukar vara för dig? Efter äggplocket kom min mens som tänkt om jag också räknade äl två dagar efter ovitrelle, däremot nästa cykel blev en av mina längsta utan påverkan av hormoner och annat, antagligen kroppen som behövde ställa om sig till normalläge efter alla sprutor och äggplock m.m 
    denna cykel som återföringen ska bli gjord är iallafall normal, ÄL som beräknat Glad
    Ja precis, brukar få mens dag 14-15 efter äl och precis som du beskriver blev mensen försenad cykeln efter äggplock. Gick från mina normala 29 dagar till 31. Äggplocks cykeln blev endast 27 dagar 😊
  • EFW
    Sola13 skrev 2024-06-04 05:17:57 följande:

Fick se ett fint embryo med tickande hjärta förra veckan (då v 8+2), det var helt underbart och det vackraste jag sett ❤️ har dock fortfarande bara väldigt lätta gravidsymtom vilket alltid oroar mig, känner mig fortsatt så otroligt rädd att något ska gå snett igen (fått MA tidigare) så försöker ta dag för dag, kub blir i början av juli och bara längtar dit! 

Ååå vad härligt!!! ❤️ Förstår din oro, så håller tummarna att allt kommer rulla på fint även framöver. 🤞😍
  • EFW
    Sand13 skrev 2024-06-03 19:40:05 följande:

Omg! Nu är det snart dags för oss! 😍

Kul! Är alltid en sådan skön känsla när man äntligen får hjälp 😍
  • Sand13
    EFW skrev 2024-06-04 06:24:34 följande:
    Kul! Är alltid en sådan skön känsla när man äntligen får hjälp 😍
    Ja gud ja, äntligen. :)
  • Sand13

Nu ändrade dom tiden från 1/7 till 15/7. Två veckors längre väntan. Men det är ju ingenting mot att man försökt i över 1,5 år utan att lyckas...

Svar på tråden IVF/ICSI 2024