EFW skrev 2024-05-20 07:05:45 följande:
Godmorgon tjejer 😊
Som förväntat kom mensen nån dag försent (lördag) och testade negativt på testdagens i söndags. Antar att det blir en ny insättning i början på Juni.
Är det någon annan här inne som också ska börja om på en ny ruvar cykel snart?
☀️❤️☀️
Ja samma här, eller jag fick min mens 16/5 och vet att ÄL är på G nu. Den här gången känns det extra nervöst eftersom det med 99,9% säkerhet är sista gången vi försöker nu. Vi har ju ett barn och vi har nog inte råd att fortsätta. Eller snarare att det inte är rimligt ekonomiskt att betala för en hel omgång till. Vi skulle väl kanske ha råd eftersom det går att göra på avbetalning men då man helt plötsligt uppe i nästan 100.000 totalt och vi är inga höginkomsttagare direkt.
Så som svar på din fråga- JA, det är dags vilken dag som helst nu men jag är extra nojjig nu över att missa tajmingen med ÄL+återföring?? Jag har hela tiden kört tester från
billiga-tester.se och de testerna jag har säger tydligt och klart att det bara är positivt om teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. När man väl nått det så blir det ÄL inom 48h.
Inför förra återförandet så blev jag så osäker för de sa "ring så fort du får utslag på stickan så räknar vi från det", och jag frågade typ "men måste inte strecken vara lika starka" etc, och hon sa nej utan att fråga vilken typ av test/ vilket märke jag använde så jag tänkte att det kvittade.
Nu när det är sista försöket (vi har bara en liten stackare kvar i frysen, en till 2-dagars dessutom så ingen blasto) så vill man ju absolut inte att det ska slarvas med något.
Anyway vi ligger rätt så lika i tiden EFW så heja oss!