• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-05-31 21:22:02 följande:
    Ja man kan lätt bli lite skeptisk när det varit många hinder, typ "varför skulle det här funka när inget annat gjort det" etc men man får försöka tänka (även om det är svårt) att ju fler grejer som man bockar av eller ju fler gånger det går fel så är statistiken lite mer på ens sida nästa gång.❤️

Åh vad gulligt, tack. Ja jag gjorde min återföring idag, för vad jag kan säga med 99,9% säkerhet var sista gången i livet. Vi har ju redan en son som blev till exakt så här och detta var sista embryot i den här syskonförsöks-omgången (vi hade bara 2) och det blir för dyrt att fortsätta. Så det var lite vemodigt och lite jobbigt att veta om denna inte fäster och stannar så är det liksom stopp sen. Men jag känner mig hoppfull🌸🌸☀️☺️
    Hejade på dig lite högre upp men taggade inte så tror du missat det ❤️ Hur går det för dig? Jag har min insättning i dag och tänkte kolla när du har ditt testdatum?

Lite skönt när man kan ruva tillsammans 😊
  • EFW
    Sand13 skrev 2024-06-03 08:56:42 följande:

Hur går det här inne? ❤

Insättning i dag, hoppas på tredje gången gilt. Bävar inför ruvningen 😅 Så jobbigt tycker jag och får mensen 1-2 dagar innan testdag men kommer passera Bim oavsett om jag är gravid eller inte och det är så påfrestande ????
  • AliciaNN

Hej alla! Jag har min första någonsin insättning av en femdagars på fredag (FET tror jag, när embryot varit fryst innan).
    Jag tar Cyclogest från och med idag. vad är era erfarenheter av när mensen kommit efter återföring om det inte tagit sig? Har den kommit senare pga tex Cyclogest eller har den kommit ungefär som beräknat?

• LinneaWookie

EFW:

Jag tror att FL har buggat ur hos mig. I telefonen dyker inga svar upp efter mitt sista i tråden för typ 2-3 dagar sedan, och i webbläsaren dyker allt upp men jag kan inte trycka "citera". Inget händer.
    Får svara vanligt utan tagg.

Jo det går bra, men det går SÅ långsamt. Kan liksom inte visualisera att de ska gå eftersom det inte gick förra gången, och då kände jag mig liksom så hoppfull...
    Men det finns inget annat att göra än att vänta.
    Ska inte beställa tester förrän kanske 2 dagar innan BIM för jag orkar inte hålla på och smygtesta och så vet man inte om man testat för tidigt. Dock känns det nästan läskigare att testa på BIM för då vet man ju nästan att det är kört om det blir neg en gång Obestämd

Hur mår du, hur har det gått? Hjärta{#emotions_dlg.flower}

• LMSM

Hej Allihopa!
    Så länge sedan jag skrev här. Har behövt en lång paus för att återhämta mig efter mitt femte misslyckade äggplock i vintras. 

Grattis till alla som plussat så glad för eran skull och till alla som fortfarande kämpar, ni är så starka! 

Jag började min 6e behandling med 300 gonal f och 75 menopour igår. Blev korta protokollet den här gången för jag orkade helt enkelt inte med långa en fjärde gång på raken. Det har ju ändå inte lyckats så tänkte det kan vara värt att testa med korta igen. Gud så dåligt jag mår av att börja igen är så otroligt rädd och orolig för ytterligare ett misslyckande den här gången. Känns inte som om man orkar mkt mer :) 

• LinneaWookie
    LMSM skrev 2024-06-03 13:58:46 följande:

Hej Allihopa!
    Så länge sedan jag skrev här. Har behövt en lång paus för att återhämta mig efter mitt femte misslyckade äggplock i vintras. 

Grattis till alla som plussat så glad för eran skull och till alla som fortfarande kämpar, ni är så starka! 

Jag började min 6e behandling med 300 gonal f och 75 menopour igår. Blev korta protokollet den här gången för jag orkade helt enkelt inte med långa en fjärde gång på raken. Det har ju ändå inte lyckats så tänkte det kan vara värt att testa med korta igen. Gud så dåligt jag mår av att börja igen är så otroligt rädd och orolig för ytterligare ett misslyckande den här gången. Känns inte som om man orkar mkt mer :) 

Tänker på dig! Klokt att ta ett break från långaHjärta
  • PrettyTiedUp
    AliciaNN skrev 2024-06-03 11:15:48 följande:

Hej alla! Jag har min första någonsin insättning av en femdagars på fredag (FET tror jag, när embryot varit fryst innan).
    Jag tar Cyclogest från och med idag. vad är era erfarenheter av när mensen kommit efter återföring om det inte tagit sig? Har den kommit senare pga tex Cyclogest eller har den kommit ungefär som beräknat?

Vill också veta! Satt in ett 3-dagars i fredags och undrar lite samma sak. Hoppas någon kan svara :) 
  • EFW
    AliciaNN skrev 2024-06-03 11:15:48 följande:

PrettyTiedUp skrev 2024-06-03 15:15:48 följande:
    Vill också veta! Satt in ett 3-dagars i fredags och undrar lite samma sak. Hoppas någon kan svara :) 

För mig har det varit olika, vid ET kom mensen 14 dagar efter äggplock (räknar det som äl)

Vid FET kom den 16 dagar efter äl. (Tog ovitrelle och räknade då äl två dagar senare) 

Tog cyclogest båda gångerna (morgon och kväll), mins inte när jag började med dem vid ET men vid FET har jag börjat 2 dagar efter äl Och fortsatt till testdag 😊
  • EFW
    LMSM skrev 2024-06-03 13:58:46 följande:

Hej Allihopa!

Välkommen tillbaka ❤️ Förstår att du är orolig, kämpigt när man har noll kontroll. Men heja er som ändå vågar prova igen! Skickar massa styrkekramar. ❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024