• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    MarieJonsson skrev 2024-06-10 10:48:46 följande:

Jag har riktiga mensvärk-känningar idag, på ruvardag 5. Har försökt hålla mig optimistisk men nu är det så svårt. 

Mår verkligen dåligt av den här väntan! 

Ja det är en pina att ruva ❤️ Brukar du ha mensvärk? Finns så mycket som kan vara orsaken så skulle inte ge upp ännu 🤞

• MarieJonsson
    EFW skrev 2024-06-10 11:43:18 följande:

Ja det är en pina att ruva ❤️ Brukar du ha mensvärk? Finns så mycket som kan vara orsaken så skulle inte ge upp ännu 🤞

Just innan mensen kommer och när den kommer är jag försonad från värk, men jag brukar alltid ha molande värk precis som jag har nu 5-7 dagar innan. Magen kommer också igång från att ha varit trög sedan ägglossning. Lite speciellt kanske, men har lärt känna min kropp väl efter alla år av försök och det här brukar vara min signal att mensen sen kommer om en knapp vecka.

Tajmingen på datum stämmer överens med det också. Så just i det här ögonblicket känns det ungefär likadant som att jag har fått negativt på ett graviditetstest. Men jag vet såklart att chansen fortfarande finns och jag försöker hålla modet uppe! 

• EFW
    MarieJonsson skrev 2024-06-10 12:26:55 följande:

Just innan mensen kommer och när den kommer är jag försonad från värk, men jag brukar alltid ha molande värk precis som jag har nu 5-7 dagar innan. Magen kommer också igång från att ha varit trög sedan ägglossning. Lite speciellt kanske, men har lärt känna min kropp väl efter alla år av försök och det här brukar vara min signal att mensen sen kommer om en knapp vecka.

Tajmingen på datum stämmer överens med det också. Så just i det här ögonblicket känns det ungefär likadant som att jag har fått negativt på ett graviditetstest. Men jag vet såklart att chansen fortfarande finns och jag försöker hålla modet uppe! 

Jag förstår, så trist. ❤️
    Det där med magen känner jag igen, fast för mig brukar det vara 3-4 dagar innan mensen. 

Men sedan vet man inte alls hur kroppen reagerar på en graviditet så ändå klokt att inte tappa hoppet helt. 
  • LinneaWookie

Jag blev så inspirerad av dig EFW och kunde inte hålla mig längre. Har känt mig sjukt hungrig (mer än vanligt) och var lite smått illamående igår vilket jag aldrig är vanligtvis....Och.....!!!!!

HjärtaJag kan inte tro det!!!!!!!

• MarieJonsson
    LinneaWookie skrev 2024-06-10 17:20:49 följande:

Jag blev så inspirerad av dig EFW och kunde inte hålla mig längre. Har känt mig sjukt hungrig (mer än vanligt) och var lite smått illamående igår vilket jag aldrig är vanligtvis....Och.....!!!!!

GRATTIS!!!!! Blir så rörd och glad. 

Och vet ni vad. Jag kom hem som ett totalt vrak idag, så ledsen. Vi skulle ju vänta att testa till onsdag, men jag kände ?det kan oavsett inte kännas värre än det gör nu även med ett negativt test? så jag testade ändå i smyg! Och nedan ser ni resultatet!!!!

Tog först RFSU testa tidigt som jag fick bryta upp då jag trodde plastskärmen spelade mig ett spratt, och tog sedan det digitala för att jag verkligen inte kunde tro att det var sant!!

Det är såklart tidigt ännu, och nu håller jag bara tummarna för att värken idag var antingen bara magen som är dålig, eller positiv graviditetsvärk som spelade mig ett spratt och inte början på mens/tidigt missfall. Alltid ska man ha något att oroa sig för!

Men tre plus på en dag hörni - synd att vi inte får fira med champagne!!!!

• LinneaWookie
    MarieJonsson skrev 2024-06-10 17:52:18 följande:

Och vet ni vad. Jag kom hem som ett totalt vrak idag, så ledsen. Vi skulle ju vänta att testa till onsdag, men jag kände ?det kan oavsett inte kännas värre än det gör nu även med ett negativt test? så jag testade ändå i smyg! Och nedan ser ni resultatet!!!!

Tog först RFSU testa tidigt som jag fick bryta upp då jag trodde plastskärmen spelade mig ett spratt, och tog sedan det digitala för att jag verkligen inte kunde tro att det var sant!!

Det är såklart tidigt ännu, och nu håller jag bara tummarna för att värken idag var antingen bara magen som är dålig, eller positiv graviditetsvärk som spelade mig ett spratt och inte början på mens/tidigt missfall. Alltid ska man ha något att oroa sig för!

MEN HERREGUUUUD GRATTIS!!! 3 på en och samma dag är ju helt makalöst!!!!SoligHjärta
  • Louieee

Men alltså wow!!! Grattis alla ni som plussat 😍 
    Jag har inte skrivit här på ett tag men har följt alla 🥰 förra veckan fick jag se ett litet tickande hjärta 🧡 så overkligt och fantastiskt 🙌

• EFW
    LinneaWookie skrev 2024-06-10 17:20:49 följande:

Du ser inte i syne 😍 Grattis!!! ❤️
    MarieJonsson skrev 2024-06-10 17:52:18 följande:

Grattis! ❤️ Min mage värker också till och från och det ska ju vara helt normalt. 

Men alltså tjejer vilken pluss trio 🥰😍

• EFW
    Louieee skrev 2024-06-10 18:15:40 följande:

Men alltså wow!!! Grattis alla ni som plussat 😍 
    Jag har inte skrivit här på ett tag men har följt alla 🥰 förra veckan fick jag se ett litet tickande hjärta 🧡 så overkligt och fantastiskt 🙌

Tack! ❤️
    Ser fram emot just det 😍
Svar på tråden IVF/ICSI 2024