• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    AliciaNN skrev 2024-06-23 20:16:44 följande:

Jag testade negativt idag, inte en tillstymmelse till streck, det var väntat nu eftersom jag fortsatt blöda konstant d.v.s. ha mens sen igår. Så det var cyclogesten som skjöt upp mensen helt enkelt Obestämd

Självklart är jag ledsen men vi är redo för försök nr 2 igen så fort det bara går, borde bli i augusti efter sommarstängningen (innan det hinner vi med ett par försök på egen hand förstås, vore ju en dröm om det ville ta sig på så vis) Fortsatt lycka till alla ni andra! Kämpa på och jag håller tummarna för er {#emotions_dlg.flower}

Så tråkigt ❤️ Skönt att ni landat i att fortsätta efter semestrarna. Jag håller tummarna så hårt för er!! 
  • Sola13
    theremustbeabetterway skrev 2024-06-24 05:35:59 följande:

Till er som testar negativt eller just fått missfall, jag känner så starkt med er och hoppas att nästa gång är er gång. ❤️

Idag är vår officiella testdag, ruvardag 12, och vårt test är positivt. Det är en försiktig glädje eftersom vi varit här innan utan att det kom ett barn av det. Men just idag är jag gravid.

Förstår den försiktiga glädjen och jag är själv likadan, gick in i v 13 idag men vågar fortfarande inte riktigt tro det, fått MA tidigare och vem vet vad som händer där inne eller inte. Har UL nästa vecka och hoppas med allt jag har att det ska se bra ut och att jag då kan finna ett annat lugn i det. Men. Ändå. För nu, så kan det inte se bättre ut!! Stort grattis och håller tummarna! 🥰
  • LinneaWookie

Till er som testar negativt eller just fått missfall, jag känner så starkt med er och hoppas att nästa gång är er gång. ❤️

Idag är vår officiella testdag, ruvardag 12, och vårt test är positivt. Det är en försiktig glädje eftersom vi varit här innan utan att det kom ett barn av det. Men just idag är jag gravid.

Åhhh grattisSolig! Det ser ju solklart ut! Men ja jag vet, man vågar inte ropa hej förrän i vecka 12 typ.....Håller alla tummar för erHjärta
  • LinneaWookie
    AliciaNN skrev 2024-06-23 20:16:44 följande:

Jag testade negativt idag, inte en tillstymmelse till streck, det var väntat nu eftersom jag fortsatt blöda konstant d.v.s. ha mens sen igår. Så det var cyclogesten som skjöt upp mensen helt enkelt Obestämd

Självklart är jag ledsen men vi är redo för försök nr 2 igen så fort det bara går, borde bli i augusti efter sommarstängningen (innan det hinner vi med ett par försök på egen hand förstås, vore ju en dröm om det ville ta sig på så vis) Fortsatt lycka till alla ni andra! Kämpa på och jag håller tummarna för er {#emotions_dlg.flower}

HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta
  • LMSM

jag är på Ruvardag 5 med två dagars Och upplever redan mensvärk ish. krampar till i äggstockarna ibland på båda sidor känns inte allts bra.
    är det ngn annan som haft så?

• J000ssan

grattis fina du! Nu är det er tur🍀🍀❤️❤️❤️❤️❤️
  • J000ssan

Idag var vi på kontroll inför FET! Allt såg toppen ut och imorgon tar jag ovitrelle🙏insättning nästa tisdag! fick också veta lite om de embryon vi har kvar, 3 st 5AA OCH 1 st 4 AA! hoppas bara någon väljer att stanna🙏❤️❤️❤️

• EFW
    LMSM skrev 2024-06-24 12:13:39 följande:

jag är på Ruvardag 5 med två dagars Och upplever redan mensvärk ish. krampar till i äggstockarna ibland på båda sidor känns inte allts bra.
    är det ngn annan som haft så?

Det var mitt första tidiga symptom, fast då förstod jag ju inte det. Håller tummarna för dig ❤️
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-06-24 12:17:40 följande:

Idag var vi på kontroll inför FET! Allt såg toppen ut och imorgon tar jag ovitrelle🙏insättning nästa tisdag! fick också veta lite om de embryon vi har kvar, 3 st 5AA OCH 1 st 4 AA! hoppas bara någon väljer att stanna🙏❤️❤️❤️

Heja heja! ❤️ Skönt att allt rullar på fint!
  • LMSM
    EFW skrev 2024-06-24 12:33:40 följande:
    Det var mitt första tidiga symptom, fast då förstod jag ju inte det. Håller tummarna för dig ❤️
    Å va skönt att höra. Det känns dock lite oroväckande att det är på båda sidor långt ner som mensvärk. Hade det varit positivt hade det kanske inte varit på båda sidor? aja hoppas att det inte betyder någonting :) tack Hjärta
Svar på tråden IVF/ICSI 2024