• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-07-03 06:37:11 följande:
    Ååå grattis ❤️ Jag håller tummarna så hårt nu 😍
    Tack fina du🙏❤️❤️❤️
  • LinneaWookie
    EFW skrev 2024-07-01 12:51:32 följande:

Jag har också på fredag och även EB90 😍
    Gud så spännande 🥰

Ja det kan ju komma senare också, men hoppas på positiva besked på fredag och tror det blir enklare att slappna av efter ul.😅

Jag går på semester på fredag också och när man kommer tillbaka till jobbet är det ju dags för kub och sedan är ju den jobbigaste perioden över. ❤️

Vi eller jag har bara berättat för två vänner som vet att vi gör ivf men ingen annan vet nått ännu. Har ni berättat för vänner och familj? 

Vi har berättat för mina föräldrar (eftersom de vet om hela IVF-grejen förstås och min mamma frågade nyligen hur det går😅. Även för 2 st vänner som också vetat om hela processen.
  • theremustbeabetterway
    J000ssan skrev 2024-07-02 16:03:05 följande:

Åh idag fick vi tillbaka ett embryo🙏🍀🍀🍀min sambo tyckte det liknande en måne så nu har vi döpt den till det! Nu ska jag försöka verkligen koppla av och inte stressa för mkt! Testdag 14/7!❤️❤️❤️❤️

Håller alla tummar för er denna gång!!! 🤞🤞🤞🤞
  • amiilee
    EB90 skrev 2024-07-03 08:32:10 följande:
    Fy vad tråkigt för er att det inte gick den här gången ❤️😔

På vilket sätt var spermaprovet avvikande? Om ni fick veta det förstås. Tänker också att det låter lite konstigt att de inte vill göra FET med de andra embryona om de ändå var tillräckligt fina för att frysas. Sen såklart bra att de är noggranna, men så fruktansvärt att vänta och gå ovetandes och undra så länge 💔 

Håller tummarna att provet visar bättre nästa gång och att ni kan köra på med era frusna små🙏 min sambo fick ett avvikande prov under utredning och ännu sämre prov sen vid ÄP. Verkar kunna variera ganska kraftigt. 

I första provet i samband med utredning hösten 2023 var det helt normalt. I provet vid äggplock kom det inga spermier. Han lämnade ett till prov samma dag ett par timmar senare och då var det nedsatt rörlighet och nedsatt antal (oligoastenospermie). Blev ändå 7 av 8 befruktade med ICSI. Tycker också det känns som ett konstigt resonemang 💔 

Har din partner fått göra någon mer utredning med tanke på att hans prov var avvikande? Eller har de bara accepterat att det är så och så gör ni ICSI? 

• J000ssan
    theremustbeabetterway skrev 2024-07-03 21:47:56 följande:
    Håller alla tummar för er denna gång!!! 🤞🤞🤞🤞
    Tack fina du!!🙏❤️❤️
  • LinneaWookie
    J000ssan skrev 2024-07-02 16:03:05 följande:

Åh idag fick vi tillbaka ett embryo🙏🍀🍀🍀min sambo tyckte det liknande en måne så nu har vi döpt den till det! Nu ska jag försöka verkligen koppla av och inte stressa för mkt! Testdag 14/7!❤️❤️❤️❤️

Grattis, håller alla tummar för er och lilla månen😍😍
  • Babyddust

Ny här! Ivf och äggplock nummer 2, ET 28/6! Ruvar nu.. väldigt nojig över symptom; lätt stramande känsla över livmoder, ömma bröst har helt avtagit.. ingen mens änsålänge. Plussade på mitt första äggplock i höstas(MA), o hade då jätteömma bröst?

• Babyddust
    Babyddust skrev 2024-07-04 20:27:40 följande:

Ny här! Ivf och äggplock nummer 2, ET 28/6! Ruvar nu.. väldigt nojig över symptom; lätt stramande känsla över livmoder, ömma bröst har helt avtagit.. ingen mens änsålänge. Plussade på mitt första äggplock i höstas(MA), o hade då jätteömma bröst?

Blev oklart frågetecken där..🙂??️

vilka ruvarsymptom har ni andra? 
  • LinneaWookie

Håller tummarna hårt och innerligt för oss som har UL imorgon.....EFW och EB90 jag tänker på er😍☺️☺️
    Nu är det lite nervöst måste jag säga.....Heja oss och de små liven!!!!🌈

• EFW
    LinneaWookie skrev 2024-07-04 23:28:17 följande:

Håller tummarna hårt och innerligt för oss som har UL imorgon.....EFW och EB90 jag tänker på er😍☺️☺️
    Nu är det lite nervöst måste jag säga.....Heja oss och de små liven!!!!🌈

Tack snälla och detsamma!! 😍
    Jag är också nervös, har haft några färgade flytningar i veckan bland annat i går. (Ljust beige) Kan vara för att jag var på toa några timmar innan och behövde verkligen ta i, men kan ju också vara något annat. Hoppas hoppas allt är bra med Pyret ❤️ 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024