• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    LMSM skrev 2024-06-26 12:42:43 följande:
    Precis fått besked från Cvl att ingen av de tre embryon de odlade vidare kunde frysas! igen. 6e plocket och fortfarand ingen till frysen ingen femdagars allts. Börjar verkligen tro att jag faktiskt inte KAN få barn. Att det är  ngt med DNA med kromosomerna, ska ringa cvl nu och kolla när det finns möjlighet att göra kromosomtest med dom. De skickar iväg utomlands då. Orkar inte ta mig igenom ett sjunde försök om jag inte vet att det verkligen finns en möjlighet ens. 

Massa styrkekramar till er! ❤️ Det låter helt klart som att man skulle kunna utreda det där vidare. Kan ju vara både ägg eller spermie som har nån DNA avvikelse. 

Vad är alternativet annars, äggdonation? 

• EFW
    Ivfgotthisfromnow skrev 2024-06-26 20:03:06 följande:
    Ja jag ska nog ta första testet imorgon då 🙊 
    men förbereda mig på Att det blir fler tester ❤️
    tack!
    Håller tummarna för dig! ❤️
  • LMSM
    EFW skrev 2024-06-27 06:41:28 följande:

Massa styrkekramar till er! ❤️ Det låter helt klart som att man skulle kunna utreda det där vidare. Kan ju vara både ägg eller spermie som har nån DNA avvikelse. 

Vad är alternativet annars, äggdonation? 

tack Hjärta
    Ja jag hoppas innerligt att jag bara har färre bra ägg men att det ändå finns en chans bara man orkar fortsätta kämpa men säger de att det inte kommer gå på grund av att ngt är fel med kromosomerna eller så så måste det ju bli donation. Det kommer dock vara förkrossande och jag känner egentligen inte att jag vill det men in the end of the Day kommer jag nog ändra mig och känna att det viktigaste är att vi får ett gemensamt barn även om det inte är mina gener. Jag ska dock inte ljuga, det känns väldigt väldigt tungt om det skulle bli så. just nu, Jag är väldigt väldigt rädd för hur det skulle kännas. Kommer man tänka på att det? kommer man älska på samma sätt? jag är så jäkla rädd för allt det här och jag förstår att det låter hemskt. 
  • AliciaNN
    LMSM skrev 2024-06-27 09:59:18 följande:
    tack Hjärta
    Ja jag hoppas innerligt att jag bara har färre bra ägg men att det ändå finns en chans bara man orkar fortsätta kämpa men säger de att det inte kommer gå på grund av att ngt är fel med kromosomerna eller så så måste det ju bli donation. Det kommer dock vara förkrossande och jag känner egentligen inte att jag vill det men in the end of the Day kommer jag nog ändra mig och känna att det viktigaste är att vi får ett gemensamt barn även om det inte är mina gener. Jag ska dock inte ljuga, det känns väldigt väldigt tungt om det skulle bli så. just nu, Jag är väldigt väldigt rädd för hur det skulle kännas. Kommer man tänka på att det? kommer man älska på samma sätt? jag är så jäkla rädd för allt det här och jag förstår att det låter hemskt. 

usch då, jag förstår dina frågor, du är helt berättigad att ha dem! Det är inte bara att gå vidare till äggdonation, du måste givetvis få fundera på det. men det kanske känns lättare när du vet om det finns kromosomproblem? Då har du svart på vitt om du har en chans själv eller om det är äggdonation som är lösningen. Och förhoppningsvis kommer vilket val du än gör komma naturligt till dig då! Glad 

• AliciaNN

Nu har jag planen klar inför nästa ivf-resa. Jag ska få både menopur och Rekivelle nästa gång, för att förhoppningsvis få ut lite fler ägg än 10 st och på så vis också få fler embryon att sätta in än 1 st. Men det låter som om det är lite större risk för överstimulering med Rekivelle eller om Hon menade att det är större risk för att hon nu ökar dosen lite. Så det betyder att det troligen även nästa gång blir allt till frysen och vänta två månader på återföring. då är vi inne i oktober Cool det känns så långt borta men inget att göra åt haha. Jag är rädd att bli överstimulerad men jag vill väldigt gärna få fler embryon än ett så vi kör antar jag. kan ju alltid hoppas att man både får fler bra ägg OCH att man inte inte blir överstimulerad Flört

Någon som har erfarenhet av Rekivelle? Det var första gången jag hörde om det idag.

• EFW
    LMSM skrev 2024-06-27 09:59:18 följande:
    tack Hjärta

Inhet av det du känner låter hemskt ❤️ Så klart att det uppstår känslor och tvivel när man tror att man inte kan få det man önskar.

Om ni en dag hamnar på rutan där ni väljer donerade ägg så kommer det kännas som rätt val då. Anledningen till att det inte gör det nu är för att ni inte är där ännu. Ni har ju fler steg ni måste ta på er resa först ❤️ och det kan ju lika väl bli så att ni inte kommer behöva donerade ägg. 

• LMSM
    EFW skrev 2024-06-28 06:44:00 följande:

Inhet av det du känner låter hemskt ❤️ Så klart att det uppstår känslor och tvivel när man tror att man inte kan få det man önskar.

Om ni en dag hamnar på rutan där ni väljer donerade ägg så kommer det kännas som rätt val då. Anledningen till att det inte gör det nu är för att ni inte är där ännu. Ni har ju fler steg ni måste ta på er resa först ❤️ och det kan ju lika väl bli så att ni inte kommer behöva donerade ägg. 

Ja det här är verkligen det svåraste jag gått igenom. Så mycket sorg. Jag tror den här chansen har gått också, brukar få svettningar några nätter innan mens när temperaturen sjunker och det hände i natt. Aja hoppas jag får göra det där kromosomtestet snabbt efter semestern och få svar så man vet om man ska fortsätta försöka. 

Tack för all pepp och stöd! Hjärta
  • EFW
    LMSM skrev 2024-06-28 10:29:17 följande:
    Ja det här är verkligen det svåraste jag gått igenom. Så mycket sorg. Jag tror den här chansen har gått också, brukar få svettningar några nätter innan mens när temperaturen sjunker och det hände i natt. Aja hoppas jag får göra det där kromosomtestet snabbt efter semestern och få svar så man vet om man ska fortsätta försöka. 

Tack för all pepp och stöd! Hjärta

Så tråkigt! ❤️ Tempar du också, eller tänker du att det är det som händer? 

Jag håller tummarna ändå, när är testdag? 😊

• LMSM
    EFW skrev 2024-06-30 08:14:48 följande:

Så tråkigt! ❤️ Tempar du också, eller tänker du att det är det som händer? 

Jag håller tummarna ändå, när är testdag? 😊

Nej jag tempade inte den här gången. Ville undvika att förstå att det är kört för tidigt och undvika flera besvikelser. Nu blev det ju så ändå men men.

jag hr testdag den 5/7 men skulle ha haft mens idag tror jag, Ruvardag 11 med två dagars så jag tog test imorse som precis som väntat var negativt. så ja nu år det bekräftat att även detta sjätte plocket har misslyckats. 
    det är väldigt traumatiskt och jag märker hur dåligt jag verkligen mår med massa ångest mardrömmar osv trots att jag försöker tänka positivt att det kommer lösa sig . Det kommer vara svårt att komma över att man antagligen måste få donerade ägg. 
    min pappa gick ju bort i vintras och det känns så jäkla tungt att han inte kommer få leva vidare då. vet att det är löjligt kanske men det känns tufft och sorgligt. 
  • LMSM
    EB90 skrev 2024-06-25 07:41:21 följande:
    Jag har haft molande/mensvärk på båda sidor (känns lite som överallt) och testade positivt.❤️ Nu har dock molandet avtagit lite och mina test blir inte starkare, så nu är jag orolig för det ist.????
    Å va roligt stort grattis!! 
    jag förstår att det är oroande hur har det gått? Hoppas innerligt att allt gått bra Hjärta

jag skulle ha haft mens idag och tog mitt första test som som väntat var negativt. Borde varit positivt det är Ruvardag 11 13 efter äggklocka så kört för min del
Svar på tråden IVF/ICSI 2024