• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Sola13
    J000ssan skrev 2024-06-24 12:17:40 följande:

Idag var vi på kontroll inför FET! Allt såg toppen ut och imorgon tar jag ovitrelle🙏insättning nästa tisdag! fick också veta lite om de embryon vi har kvar, 3 st 5AA OCH 1 st 4 AA! hoppas bara någon väljer att stanna🙏❤️❤️❤️

åh, vilka goda nyheter, lycka till!! ❤️❤️
  • EB90
    LMSM skrev 2024-06-24 12:54:53 följande:
    Å va skönt att höra. Det känns dock lite oroväckande att det är på båda sidor långt ner som mensvärk. Hade det varit positivt hade det kanske inte varit på båda sidor? aja hoppas att det inte betyder någonting :) tack Hjärta
    Jag har haft molande/mensvärk på båda sidor (känns lite som överallt) och testade positivt.❤️ Nu har dock molandet avtagit lite och mina test blir inte starkare, så nu är jag orolig för det ist.????
  • EB90
    AliciaNN skrev 2024-06-23 20:16:44 följande:

Jag testade negativt idag, inte en tillstymmelse till streck, det var väntat nu eftersom jag fortsatt blöda konstant d.v.s. ha mens sen igår. Så det var cyclogesten som skjöt upp mensen helt enkelt Obestämd

Självklart är jag ledsen men vi är redo för försök nr 2 igen så fort det bara går, borde bli i augusti efter sommarstängningen (innan det hinner vi med ett par försök på egen hand förstås, vore ju en dröm om det ville ta sig på så vis) Fortsatt lycka till alla ni andra! Kämpa på och jag håller tummarna för er {#emotions_dlg.flower}

Så himla tråkigt AliciaNN💔 tänker på dig och håller tummarna för nästa gång 🙏❤️
  • AliciaNN
    EB90 skrev 2024-06-25 07:41:21 följande:
    Jag har haft molande/mensvärk på båda sidor (känns lite som överallt) och testade positivt.❤️ Nu har dock molandet avtagit lite och mina test blir inte starkare, så nu är jag orolig för det ist.????
    Jag håller tummarna att det inte betyder något utan att allt är som det ska! Symptom kommer och går, verkar det som 😊 men förstår oron!
  • AliciaNN
    EB90 skrev 2024-06-25 07:43:47 följande:
    Så himla tråkigt AliciaNN💔 tänker på dig och håller tummarna för nästa gång 🙏❤️

Tack!! ❤️ Jag har ringt kliniken och meddelat vårt negativa resultat och fick en tid för uppstart och planering av IVF-omgång nr två redan på torsdag! Nu kommer det självklart inte bli något förrän de öppnar igen efter sommaren men känns så bra att redan vara på väg å ha en färdig plan när augusti kommer 😊

• Ivfgotthisfromnow

Hej! 

hur tidigt har ni testat positivt? 

förra ruvningen testade jag positivt på RD 3 och det resulterade i min son. nu har jag påbörjat en ny ruvning och är på RD1. 

jag känner inte alls som jag gjorde sist och allt jag vill är att testa för att få veta 😭 

• EB90
    AliciaNN skrev 2024-06-25 12:16:08 följande:

Tack!! ❤️ Jag har ringt kliniken och meddelat vårt negativa resultat och fick en tid för uppstart och planering av IVF-omgång nr två redan på torsdag! Nu kommer det självklart inte bli något förrän de öppnar igen efter sommaren men känns så bra att redan vara på väg å ha en färdig plan när augusti kommer 😊

Åh vad skönt att ni får starta upp och planera nästa omgång direkt! 🙏❤️ skönt att ha en plan, då kan ni förhoppningsvis slappna av i sommar och sen vara redo att köra på igen🥰
  • EFW
    Ivfgotthisfromnow skrev 2024-06-25 20:09:57 följande:

Hej! 

hur tidigt har ni testat positivt? 

förra ruvningen testade jag positivt på RD 3 och det resulterade i min son. nu har jag påbörjat en ny ruvning och är på RD1. 

jag känner inte alls som jag gjorde sist och allt jag vill är att testa för att få veta 😭 

Det var tidigt 😊 Jag testade positivt ruvardag 7 med femdagars.  

Om du vill så kan du ju börja testa ruvardag tre, men bli inte ledsen om det inte visar något, då det nog är vanligare att få positivt några dagar senare 😊

Håller tummarna för dig! 
  • LMSM
    Precis fått besked från Cvl att ingen av de tre embryon de odlade vidare kunde frysas! igen. 6e plocket och fortfarand ingen till frysen ingen femdagars allts. Börjar verkligen tro att jag faktiskt inte KAN få barn. Att det är  ngt med DNA med kromosomerna, ska ringa cvl nu och kolla när det finns möjlighet att göra kromosomtest med dom. De skickar iväg utomlands då. Orkar inte ta mig igenom ett sjunde försök om jag inte vet att det verkligen finns en möjlighet ens. 
  • Ivfgotthisfromnow
    EFW skrev 2024-06-26 07:11:31 följande:
    Det var tidigt 😊 Jag testade positivt ruvardag 7 med femdagars.  

Om du vill så kan du ju börja testa ruvardag tre, men bli inte ledsen om det inte visar något, då det nog är vanligare att få positivt några dagar senare 😊

Håller tummarna för dig! 
    Ja jag ska nog ta första testet imorgon då 🙊 
    men förbereda mig på Att det blir fler tester ❤️
    tack!
Svar på tråden IVF/ICSI 2024