• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    LMSM skrev 2024-06-30 11:03:21 följande:
    Nej jag tempade inte den här gången. Ville undvika att förstå att det är kört för tidigt och undvika flera besvikelser. Nu blev det ju så ändå men men.

jag hr testdag den 5/7 men skulle ha haft mens idag tror jag, Ruvardag 11 med två dagars så jag tog test imorse som precis som väntat var negativt. så ja nu år det bekräftat att även detta sjätte plocket har misslyckats. 
    det är väldigt traumatiskt och jag märker hur dåligt jag verkligen mår med massa ångest mardrömmar osv trots att jag försöker tänka positivt att det kommer lösa sig . Det kommer vara svårt att komma över att man antagligen måste få donerade ägg. 
    min pappa gick ju bort i vintras och det känns så jäkla tungt att han inte kommer få leva vidare då. vet att det är löjligt kanske men det känns tufft och sorgligt. 

Så tråkigt! ❤️ 
    Ja det är klart att det blir mycket olika känslor. Kanske det blir bra med en liten paus nu när man ska gentesta. 

Det finns säkert en liten själ som väntar på att få bli just dit barn. Sedan vilket dna denna lilla själ väljer som hudkostym är inte lika viktigt. Det viktiga är att du blir dens mamma. 🥰

• EFW

Hur går det för er som börjar närma er det tidiga ul?
    Själv är jag nervös som sjutton 😅

Mår inte illa ännu och det känns lite märkligt då jag haft riktigt jobbigt med illamående med mina äldre barn.

Molvärk och ömma bröst kommer och går. 😊
    Hur mår ni andra? 

• theremustbeabetterway
    EFW skrev 2024-07-01 09:22:04 följande:

Mår inte illa ännu och det känns lite märkligt då jag haft riktigt jobbigt med illamående med mina äldre barn.

Hur mår ni andra? 

Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 5+3 och tidigt UL är inbokat v 8+0 så 2,5 vecka kvar. Känns otåligt men just nu känns det som att jag har tillit till embryot och att jag är gravid nu. Jag har inte så mycket symptom förutom svullna bröst och trötthet men har testat som en tok och ser fortfarande en ökning vilket get mig trygghet. 
  • LinneaWookie
    LMSM skrev 2024-06-30 11:03:21 följande:
    Nej jag tempade inte den här gången. Ville undvika att förstå att det är kört för tidigt och undvika flera besvikelser. Nu blev det ju så ändå men men.

jag hr testdag den 5/7 men skulle ha haft mens idag tror jag, Ruvardag 11 med två dagars så jag tog test imorse som precis som väntat var negativt. så ja nu år det bekräftat att även detta sjätte plocket har misslyckats. 
    det är väldigt traumatiskt och jag märker hur dåligt jag verkligen mår med massa ångest mardrömmar osv trots att jag försöker tänka positivt att det kommer lösa sig . Det kommer vara svårt att komma över att man antagligen måste få donerade ägg. 
    min pappa gick ju bort i vintras och det känns så jäkla tungt att han inte kommer få leva vidare då. vet att det är löjligt kanske men det känns tufft och sorgligt. 
    Skickar positiva vibbar❤️❤️❤️❤️Det kommer att gå bra till slut
  • EFW
    theremustbeabetterway skrev 2024-07-01 09:31:19 följande:
    Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 5+3 och tidigt UL är inbokat v 8+0 så 2,5 vecka kvar. Känns otåligt men just nu känns det som att jag har tillit till embryot och att jag är gravid nu. Jag har inte så mycket symptom förutom svullna bröst och trötthet men har testat som en tok och ser fortfarande en ökning vilket get mig trygghet. 
    Jag är 6+5 trodde jag var 6+4 men när kliniken bokade in ul sa hon då tar vi det på fredagen då du är 7+2 😂
    Vad skönt med ökning. Jag slutade testa efter testdagen men har ju symptom, bara inte dem jag hade förväntat mig 😅 
    Håller tummarna för att vi får se en frisk graviditet ❤️
  • LinneaWookie

Sjukt att man kan känna sig glad och lättad över att vara illamående. Har mått illa av och till i ungefär en vecka men i morse var det riktigt illa. Ett bra tecken!

När jag var gravid med min son kom illamåendet igång runt v9, och nu är det bara v7.Skäms

• EB90
    LMSM skrev 2024-06-30 11:08:11 följande:
    Å va roligt stort grattis!! 
    jag förstår att det är oroande hur har det gått? Hoppas innerligt att allt gått bra Hjärta

jag skulle ha haft mens idag och tog mitt första test som som väntat var negativt. Borde varit positivt det är Ruvardag 11 13 efter äggklocka så kört för min del
    Lider så mycket med dig, går inte att föreställa sig hur jobbigt det måste vara. Förstår att hela situationen är traumatisk, hoppas så innerligt att du får rätt hjälp och stöd framåt❤️ Brukar tänka att alla känslor är sanna, för man känner dem ju. Helt rimligt att känna allt du gör ❤️
  • EB90
    EFW skrev 2024-07-01 09:22:04 följande:

Hur mår ni andra? 

Jag är i 6+1, har ultraljud på fredag. Också väldigt nervös då mina tester fortfarande inte blir jättetydligt starkare (eller det varierar väldigt mycket från gång till gång, verkar vara känsligt med hur mycket jag druckit innan). Tog imorse test med veckoindikator som visade 2-3 veckor, hade gärna sett 3+ men förstått att det kan dröja och försöker att fokusera på att det iaf inte blivit mindre. Borde också nog bara sluta testa... 

Mår liiite illa, men vet inte om det är inbillning eller på riktigt 😅 annars lite molande till och från, men kanske är mest från Cyklogesten. Inga ömma bröst öht än. 

När har du UL?
  • EFW
    EB90 skrev 2024-07-01 10:52:13 följande:
    Jag är i 6+1, har ultraljud på fredag. Också väldigt nervös då mina tester fortfarande inte blir jättetydligt starkare (eller det varierar väldigt mycket från gång till gång, verkar vara känsligt med hur mycket jag druckit innan). Tog imorse test med veckoindikator som visade 2-3 veckor, hade gärna sett 3+ men förstått att det kan dröja och försöker att fokusera på att det iaf inte blivit mindre. Borde också nog bara sluta testa... 

Mår liiite illa, men vet inte om det är inbillning eller på riktigt 😅 annars lite molande till och från, men kanske är mest från Cyklogesten. Inga ömma bröst öht än. 

När har du UL?

Jag har också på fredag 😍 
    Håller tummarna att allt ser bra ut för oss då! 

Lite synd att man inte som standard mäter hcg via blodprov i Sverige. Svårt att få en rättvis bild med stickor då det inte är en kvantitativ mätmetod 😊 

• EFW
    LinneaWookie skrev 2024-07-01 10:29:46 följande:

Sjukt att man kan känna sig glad och lättad över att vara illamående. Har mått illa av och till i ungefär en vecka men i morse var det riktigt illa. Ett bra tecken!

När jag var gravid med min son kom illamåendet igång runt v9, och nu är det bara v7.Skäms

Ja illamående är ju ett väldigt tydligt symptom. 

Jag mått förfärligt med mina äldre barn, och då önskade man sig bara att få må bra. Nu när man mår bra är man istället otrolig över frånvaron av illamående 😂 Man blir aldrig nöjd ☺️ 

Vist hade du vul också snart? 😍

Svar på tråden IVF/ICSI 2024