• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-07-05 14:54:25 följande:

Det känns så orättvist att vissa får dåliga nyheter och vissa tvärtom på samma dag, men måste väl ändå berätta hur det gick idag (fastän det känns motigt med tanke på ditt UL idag EFW😥)

Allt såg jättebra ut för oss och vi fick se det lilla hjärtat slå❤️Jag kan knappt fatta att det är sant, men storleken passade precis in på var jag borde ligga (v7+1 eller 7+2) och vi kunde inte vara mer lättade.

Klart du ska berätta 😍 Jag är så glad att allt såg fint ut för er!! Och det är inte det minsta orättvist ❤️ 
    Min tur kommer så småningo, det är jag övertygad om ☺️❤️
  • EB90
    EFW skrev 2024-07-05 10:33:49 följande:

Hej tjejer,
    Vi fick tyvärr tråkiga nyheter i dag. Fans inget foster och hinnsäcken var lika stor som i vecka 4-5. 💔 Vi är såklart besvikna och ledsna. Jag kände dock på mig då jag blödde lite i morse och haft enstaka färgade flytningar i veckan. 

Läkaren var dock inte beredd att ge mig några abortpiller utan ville att jag gör ett nytt ul i slutet av nästa vecka. Jag är dock skeptiskt till att det finns liv där inne. Hoppas på att kroppen ska sköta det själv och att få gör en sista FET (i denna ivf) efter semestern. 😊 

Nej så himla himla tråkigt att höra 💔 kan bara föreställa mig besvikelsen och tomheten 😔 skickar kramar! 

Säger som LinneaWookie att det känns så orättvist att vissa får bra besked och andra dåliga, när alla kämpar och hoppas så 💔 vi fick se ett pyttelitet hjärta slå idag, känns overkligt. Sen är vi bara i 6+5 så det var liiite för tidigt egentligen så de vill att vi gör nytt UL 15/7. 
  • LinneaWookie
    EB90 skrev 2024-07-05 15:46:11 följande:
    Nej så himla himla tråkigt att höra 💔 kan bara föreställa mig besvikelsen och tomheten 😔 skickar kramar! 

Säger som LinneaWookie att det känns så orättvist att vissa får bra besked och andra dåliga, när alla kämpar och hoppas så 💔 vi fick se ett pyttelitet hjärta slå idag, känns overkligt. Sen är vi bara i 6+5 så det var liiite för tidigt egentligen så de vill att vi gör nytt UL 15/7. 
    Ååååh stort grattis till er också ❤️❤️❤️🌸🥹Overkligt helt klart!
  • LinneaWookie

Ååååh stort grattis till er också ❤️❤️❤️🌸🥹Overkligt helt klart!
  • amiilee

Hej tjejer,
    Vi fick tyvärr tråkiga nyheter i dag. Fans inget foster och hinnsäcken var lika stor som i vecka 4-5. 💔 Vi är såklart besvikna och ledsna. Jag kände dock på mig då jag blödde lite i morse och haft enstaka färgade flytningar i veckan. 

Läkaren var dock inte beredd att ge mig några abortpiller utan ville att jag gör ett nytt ul i slutet av nästa vecka. Jag är dock skeptiskt till att det finns liv där inne. Hoppas på att kroppen ska sköta det själv och att få gör en sista FET (i denna ivf) efter semestern. 😊 

Beklagar verkligen EFW!! Herregud vad tråkigt och orättvist ❤️ 

• amiilee
    EB90 skrev 2024-07-05 15:09:13 följande:
    Låter ju verkligen som att de ändå kunde hitta bra spermier med så hög grad som befruktades!

Min sambo tog ett prov under utredning som visade lågt antal och dålig rörlighet. De sa att de eventuellt skulle testa 50/50 mellan ivf resp icsi om vi fick ut många ägg. Men sen var provet ännu sämre på dagen för plock, så då blev det icsi på samtliga, trots att vi fick 18 mogna ägg. 11 befruktades och 6 klarade sig till frysen (totalfrys). De har bara varit positiva och sagt att vi förmodligen inte behöver göra något mer plock, så har inte fått känslan av att de behöver utreda mer om denna FET inte klarar sig. 

Vi hade säkert kunnat be om mer utredning, men de var rätt odramatiska över att spermieprovet var dåligt och att det blev 100 % icsi så vi har känt oss trygga. Sen säkert annorlunda för er som haft ännu mer varierat provresultat. Vi landade ganska snabbt i att icsi är enda vägen för oss så har inte hunnit/kunnat fundera så mycket över det.

Hoppas verkligen att ni får mer info om det behöver utredas mer ❤️

Tack för att du delar! Verkar ju vara så olika hur dramatiskt det blir om de utreder eller inte. De kallade det iallafall ?gravt nedsatt? så antar att det är därför de utreder. På något sätt är jag tacksam för de är så noggranna då jag läst om folk som får tjata till sig den utredningen. Dock är det ju sällan det faktiskt visar något och det är väl det som gör det så surt att allt då ska pausas men får försöka lite på de? ❤️

• J000ssan
    Babyddust skrev 2024-07-05 08:08:35 följande:
    Vi har nästan samma testdag, önskar dig all lycka till!! 🥰 hur mår du? 
    Åh, spännande🙏🌸tack detsamma❤️jo jag mår bra, dock ganska spänd idag och börjat få såå ont i ländryggen! Fick det sist också, dock MA då, men minns inte om de började lika tidigt som nu! Hur mår du?
  • J000ssan

Hej tjejer,

Hej fina du! Åhhh så ledsen jag blir💔💔💔jag hade precis samma sist! Avstannat vid samma tidpunkt! Fick dock tabletter samma dag! Usch, finns här ❤️❤️
  • J000ssan
    LinneaWookie skrev 2024-07-05 14:54:25 följande:

Det känns så orättvist att vissa får dåliga nyheter och vissa tvärtom på samma dag, men måste väl ändå berätta hur det gick idag (fastän det känns motigt med tanke på ditt UL idag EFW😥)

Allt såg jättebra ut för oss och vi fick se det lilla hjärtat slå❤️Jag kan knappt fatta att det är sant, men storleken passade precis in på var jag borde ligga (v7+1 eller 7+2) och vi kunde inte vara mer lättade.

Åh🙏🙏🙏🙏stort grattis❤️❤️❤️❤️
  • J000ssan

Stort grattis ❤️❤️❤️❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024