• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Louieee
    EFW skrev 2024-04-19 11:05:16 följande:
    Hahaha Ja jag testade också massor vid mitt misslyckade ET. Och nu har jag beställt fler stickor inför FET. 😂 Så kommer nog också testa från dagen efter insättning fram till bim eller testdag även om det bli naturlig cykel 😁
    Ja det går ju inte att hålla sig 🙈 jag ska återföra I naturlig cykel så jag kommer nog börja testa dag 4 tror jag 😁 har 35 tester hemma, lite olika tester så är redo 😅 började testa för ägglossning idag så hoppas att det slår om snart 🙏 får dock inte bli en glad gubbe på måndag eller tisdag, då blir det ingen återföring den här månaden då dom har stängt på helger.. hur går det för dig? Börjar du närma dig? 😊
  • EFW
    Louieee skrev 2024-04-19 14:43:56 följande:
    Ja det går ju inte att hålla sig 🙈 jag ska återföra I naturlig cykel så jag kommer nog börja testa dag 4 tror jag 😁 har 35 tester hemma, lite olika tester så är redo 😅 började testa för ägglossning idag så hoppas att det slår om snart 🙏 får dock inte bli en glad gubbe på måndag eller tisdag, då blir det ingen återföring den här månaden då dom har stängt på helger.. hur går det för dig? Börjar du närma dig? 😊
    Nej och från min sida är det lite strategin också för att slippa få ett sådant klimax inför testdag 😅 

Jag har fått min tid för ul den 29, fick mens i går. Så ska jag bli uppringd och få mer info på måndag om äl testerna Osv 😁 Jag har just nu bara vanliga äl stickor hemma, så får se om det funkar eller om det är glad gubbe jag måste inskaffa också. Har använt det förut och tycker dem är bra men dyra 😂
  • Razorcrest

Igår tog jag ett gravtest på ruvardag 4 för att se ifall ovitrellen var ute ur systemet. Det blev ett supersvagt streck som knappt syns i dagsljus. Idag testade jag igen och strecket var mycket starkare och även ett digitalt test visade gravid. Kan ovitrellen bli starkare igen? Är så skakis!

• Grunkemoj
    Razorcrest skrev 2024-04-20 12:18:31 följande:

Igår tog jag ett gravtest på ruvardag 4 för att se ifall ovitrellen var ute ur systemet. Det blev ett supersvagt streck som knappt syns i dagsljus. Idag testade jag igen och strecket var mycket starkare och även ett digitalt test visade gravid. Kan ovitrellen bli starkare igen? Är så skakis!

Ovigrelle ska ju gå ur på 10 dygn vad jag förstår. Det skulle förvåna mig ytterst om den kunde bli starkare en dag senare. Testade du vid samma tidpunkt? Hoppas verkligen att det där strecket blir starkare och starkare för dig ❤️
  • theremustbeabetterway

Razorcrest:
    Tror du kan ta det som ett positivt test!!

Idag på dag 8 testade vi igen och fick se "gravid" på displayen. Känns så himla underbart!

• EFW
    Razorcrest skrev 2024-04-20 12:18:31 följande:

Jag säger grattis! 🥳😍
  • EFW
    theremustbeabetterway skrev 2024-04-21 07:01:39 följande:

Razorcrest:
    Tror du kan ta det som ett positivt test!!

Idag på dag 8 testade vi igen och fick se "gravid" på displayen. Känns så himla underbart!

Underbart 😍 
  • Razorcrest

Tusen tack bästa ni! Hjärta Jag tog ett test idag vid lunch igen och det var ännu starkare! Så nu vågar nog jag också lita på det Skrattande Så sjukt glad, pirrig och nervös! Känns overkligt efter så här lång tid. Hoppas att allt går bra för er andra nu också Hjärta Håller tummarna superhårt Hjärta

• Sand13
    Razorcrest skrev 2024-04-22 12:15:34 följande:

Tusen tack bästa ni! Hjärta Jag tog ett test idag vid lunch igen och det var ännu starkare! Så nu vågar nog jag också lita på det Skrattande Så sjukt glad, pirrig och nervös! Känns overkligt efter så här lång tid. Hoppas att allt går bra för er andra nu också Hjärta Håller tummarna superhårt Hjärta

Grattis! 😍
  • Grunkemoj
    Razorcrest skrev 2024-04-22 12:15:34 följande:

Grattis! 🥳 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024