• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • BaeA
    Razorcrest skrev 2024-04-20 12:18:31 följande:

Igår tog jag ett gravtest på ruvardag 4 för att se ifall ovitrellen var ute ur systemet. Det blev ett supersvagt streck som knappt syns i dagsljus. Idag testade jag igen och strecket var mycket starkare och även ett digitalt test visade gravid. Kan ovitrellen bli starkare igen? Är så skakis!

stort grattis att det tog sig ❤️
  • Louieee
    EFW skrev 2024-04-20 07:24:30 följande:
    Nej och från min sida är det lite strategin också för att slippa få ett sådant klimax inför testdag 😅 

Jag har fått min tid för ul den 29, fick mens i går. Så ska jag bli uppringd och få mer info på måndag om äl testerna Osv 😁 Jag har just nu bara vanliga äl stickor hemma, så får se om det funkar eller om det är glad gubbe jag måste inskaffa också. Har använt det förut och tycker dem är bra men dyra 😂
    Ja så är det, för mig blir det inte jobbigare att veta några dagar innan 😊 

Okej spännande 🤩 vad sa dom om det nu då? 😊
    jag måste köra med gladgubbe, beställde nya igår för att dom jag hade inte skulle räcka men var på ultraljud idag och jag fick välja om jag ville ta ovitrellespruta ikväll eller vänta på egen ägglossning men då riskera att hamna på en röddag så jag missar denna månaden.. så ikväll blir det spruta och på tisdag har jag återföring 😍
  • EFW
    Louieee skrev 2024-04-23 16:49:21 följande:
    Ja så är det, för mig blir det inte jobbigare att veta några dagar innan 😊 

Okej spännande 🤩 vad sa dom om det nu då? 😊
    jag måste köra med gladgubbe, beställde nya igår för att dom jag hade inte skulle räcka men var på ultraljud idag och jag fick välja om jag ville ta ovitrellespruta ikväll eller vänta på egen ägglossning men då riskera att hamna på en röddag så jag missar denna månaden.. så ikväll blir det spruta och på tisdag har jag återföring 😍
    Ååå så spännande! Men det är ju bra att man kan ta sprutan så man slipper hamna helt fel 😅
    Så då blir det till att testa ut ovitrellen denna gång också ju 😊 
    Jag ska på ul på måndag, cd11 så blir det äl test efter det om det behövs beroende på hur det ser ut.
  • Björkenli
    theremustbeabetterway skrev 2024-04-25 09:57:01 följande:

Vårt plus blev ett minus och en till kemisk graviditet att lägga till på de två andra vi fått sen vi började med IVF. Gråter

Beklagar verkligen!!!
  • Björkenli

Jag har missat denna tråd. Det finns en annan för ivf 2024 nämligen.  Lite förvirrande. 

Jag har fyllt 40 i år och hade AMH 0.2 när jag gjorde utredningen för ett år sedan! Mycket låg äggreserv redan för ett år sedan med andra ord....

Första ivf I december. 

Jättedumt att jag väntade. Gjorde en operation efter utredningen i våras och tog lång tid att återhämta mig. Började dejta någon lite samtidigt och fick för mig att jag kunde vänta. Fattar inte hur jag kunde tänka så. Hur som helst.  Tillslut insåg jag att jag bara måste komma igång. 

Ivf december- 3 äggblåsor. 2 ägg. 1 ET dag 3. Negativt test. 
    Januari med samma stimulering- bara en enda äggblåsa.. insemination trots att det ju är extremt liten chans då...
    Negativt.

Februari- stimulering inför förhoppningsvis ivf igen- denna gång NOLL äggblåsor...

Mars.. stimulering... först vul ingen äggblåsa som börjat växa... vul 2 så ser dem en gulkropp tror jag det heter, när man redan haft ägglossning!! Så en äggblåsa växte till snabbt som attans och hann ägglossa. 

April, stimulering igen.. 6 äggblåsor!! 
    Gick till ivf. 4 ägg ut. 2 befruktade. ET dag 3 inget till frysen. 

Testade negativt i helgen. Dock inte fått mens än och hade inga fler test hemma men när det är negativt 2v efter utan minsta tecken till svagt sträck så är det ju negativt...

• EmmyLO
    Razorcrest skrev 2024-04-22 12:15:34 följande:

Tusen tack bästa ni! Hjärta Jag tog ett test idag vid lunch igen och det var ännu starkare! Så nu vågar nog jag också lita på det Skrattande Så sjukt glad, pirrig och nervös! Känns overkligt efter så här lång tid. Hoppas att allt går bra för er andra nu också Hjärta Håller tummarna superhårt Hjärta

Åh så fint att höra! Stort, stort grattis! Blir jätteglad för er! Hjärta 

Jag var på återföring idag! Testdag 8/5, och ska försöka att hålla mig från att testa tills då. Vi får se hur det går hehe.
  • EmmyLO
    theremustbeabetterway skrev 2024-04-25 09:57:01 följande:

Vårt plus blev ett minus och en till kemisk graviditet att lägga till på de två andra vi fått sen vi började med IVF. Gråter

Åh, jag beklagar verkligen.. så tråkigt att höra. Skickar omtanke och kramar. Hjärta
  • Louieee
    EFW skrev 2024-04-25 06:34:51 följande:
    Ååå så spännande! Men det är ju bra att man kan ta sprutan så man slipper hamna helt fel 😅
    Så då blir det till att testa ut ovitrellen denna gång också ju 😊 
    Jag ska på ul på måndag, cd11 så blir det äl test efter det om det behövs beroende på hur det ser ut.
    Ja, jag trodde inte att jag skulle få möjlighet till det men väldigt skönt att jag fick det 🙌 nu är det en vecka från att jag tar sprutan till insättning så då borde den gått ur redan så jag tänker att jag börjar testa från ruvardag 4 ☺️ 

Åh spännande! Hoppas du får återföra nästa vecka också då 👏🥰 vet du om du får ta ovitrelle eller om du måste invänta ägglossningen? 😊
Svar på tråden IVF/ICSI 2024