• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 06:14:33 följande:

Han hade tänkt stanna ett par dagar pga jobbet men åkte som sagt på morgonen dagen efter. Och nu tänker mitt huvud att han bara var kåt och använde mig i det ändamålet och när han fått vad han ville kunde han åka sen. Och sen har jag inte hört något från honom. Så ja...

Och det är de tankarna du ska lyssna på. För det är precis så det är.
    Han kommer till dig när det tränger på sen drar han igen.
    Det är det du måste fokusera på så blir det kanske lättare för dig att dumpa honom helt och sen blockera honom överallt.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 08:54:52 följande:
    Också för att det är jag som skapar den smärtan då.
    Jag vet att det inte är logiskt. Jag beter mig som en struts och hoppas att problemet ska försvinna av sig själv om jag har huvudet i sanden tillräckligt länge. 
    Men är det bättre att han skapar en långvarig smärta hos dig än att du orsakar det själv,en enda gång?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 09:42:36 följande:
    För mig var han världens finaste och han fick mig att känna mig så uppskattad. Jag fick uppleva en form av närhet som jag inte ens visste att jag saknade, och jag är så jävla rädd att inte få känna så igen. 
    Men så länge du klamrar dig fast vid honom så kommer du inte att få känna så igen.
    Jag är ledsen om jag låter hård. Men ska du få känna den känslan igen så måste du släppa taget och avbryta med honom och ge dig själv chansen att träffa någon ny.
    Du säger ju själv att du har alla möjligheter så varför inte ge dig själv den chansen? Tycker du inte att du är värd det?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 15:14:09 följande:
    Nej, jag svarade på en fiktiv fråga

Ok, det var nästan som att du tror att det är det som kommer bli nästa fråga mot dig. Som att du försvarar dig på förhand. Men jag kanske missuppfattade.

Poängen var iallafall att du är kär i en person som inte finns.

• Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-09 16:30:46 följande:

Ok, det var nästan som att du tror att det är det som kommer bli nästa fråga mot dig. Som att du försvarar dig på förhand. Men jag kanske missuppfattade.

Poängen var iallafall att du är kär i en person som inte finns.

Ja, jo det har du rätt i men frågan hade ju kommit, eller hur? ;)
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-03-09 16:17:23 följande:
    Men är det bättre att han skapar en långvarig smärta hos dig än att du orsakar det själv,en enda gång?
    Det är inte logiskt jag vet. Men jag är så förbaskat rädd för hur ont det kommer göra. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 18:15:25 följande:
    Ja, jo det har du rätt i men frågan hade ju kommit, eller hur? ;)

Vet inte.

Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 14:16:47 följande:
    Ja.
    Men ärligt, jag tror att han mår dåligt och därför gör sånna här saker.
    Nej, jag tror inte att jag kan rädda honom eller att han är bra för mig. 
    Vad menar du med sådana här saker? Att han behandlar dig som skit? Världens finaste kille gör inte så även om han mår dåligt. Klart man kan göra misstag ibland men inte så här upprepat som han har gjort.
    Och han är inte speciellt intresserad av dig heller för övrigt.

Jag hävdar fortfarande att du blev kär i ett spöke. Den där mannen som du föll för och så mycket längtar efter han finns inte.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-09 19:02:02 följande:

Vet inte.

Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 14:16:47 följande:
    Ja.
    Men ärligt, jag tror att han mår dåligt och därför gör sånna här saker.
    Nej, jag tror inte att jag kan rädda honom eller att han är bra för mig. 
    Vad menar du med sådana här saker? Att han behandlar dig som skit? Världens finaste kille gör inte så även om han mår dåligt. Klart man kan göra misstag ibland men inte så här upprepat som han har gjort.
    Och han är inte speciellt intresserad av dig heller för övrigt.

Jag hävdar fortfarande att du blev kär i ett spöke. Den där mannen som du föll för och så mycket längtar efter han finns inte.
    Jag menade otroheten generellt. Inte bara med mig.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-09 15:53:51 följande:
    Fast i det är de ju lika. De var både ute efter trekant och tycker om att ha sex med olika personer. Även TS har ju ett sexliv utanför detta.
    Han var gift och TS var singel. Hur då lika? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 14:15:08 följande:
    De är mycket goda vänner sedan många år, så det är inte min vän utan någon som jag träffade för sex ibland. 
    Vännen är gränslös och behandlar generellt kvinnor respektlöst men trots det ett mycket bra ligg och bra för att förverkliga en fantasi som jag hade. 
    Han blev meddragen så att säga, vännen har en fantastisk förmåga att övertyga människor om saker. 
    Och så fick han tillgång till ett gratishotell hemma hos dig i samma veva. Gratis boende och tillgång till sex på den ort där han jobbade. Så praktiskt. Och så lurade han dig att tro att ni hade en framtid och att han skulle lämna sin fru. Och sen tröttnade han på dig och drog till hotellet med en annan tjej. Trevlig kille. Jag förstår att du har svårt att komma på nån fin egenskap som du ser hos honom.
Svar på tråden Han vågar inte