• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 13:28:48 följande:
    Ja. Jag försökte lära känna honom, men jag tog mig inte in.
    Men du visste att han bokade trekantsträffar med främmande kvinnor trots att han var gift? Säger det dig nånting om vad det är för typ av man? 
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 13:28:48 följande:
    Ja. Jag försökte lära känna honom, men jag tog mig inte in.
    Så du håller med om att det du fastnade för inte var den han verkligen är, för den verkliga personen var inte tillgänglig för dig. Du jagar alltså ett spöke som inte finns
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 13:31:56 följande:
    Hur fick din vän kontakt med den här mannen när ni skulle ha trekant? Kände de varandra sen skoltiden eller svarade han på annons? 
    De är mycket goda vänner sedan många år, så det är inte min vän utan någon som jag träffade för sex ibland. 
    Vännen är gränslös och behandlar generellt kvinnor respektlöst men trots det ett mycket bra ligg och bra för att förverkliga en fantasi som jag hade. 
    Han blev meddragen så att säga, vännen har en fantastisk förmåga att övertyga människor om saker. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-09 13:37:28 följande:
    Så du håller med om att det du fastnade för inte var den han verkligen är, för den verkliga personen var inte tillgänglig för dig. Du jagar alltså ett spöke som inte finns
    Ja.
    Men ärligt, jag tror att han mår dåligt och därför gör sånna här saker.
    Nej, jag tror inte att jag kan rädda honom eller att han är bra för mig. 
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 14:15:08 följande:
    De är mycket goda vänner sedan många år, så det är inte min vän utan någon som jag träffade för sex ibland. 
    Vännen är gränslös och behandlar generellt kvinnor respektlöst men trots det ett mycket bra ligg och bra för att förverkliga en fantasi som jag hade. 
    Han blev meddragen så att säga, vännen har en fantastisk förmåga att övertyga människor om saker. 
    Då förstår jag att de är vänner - ingen av dem verkar ha särskilt mycket respekt för kvinnor. Härliga typer! Snälla och goa! Fina människor!
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 14:16:47 följande:
    Ja.
    Men ärligt, jag tror att han mår dåligt och därför gör sånna här saker.
    Nej, jag tror inte att jag kan rädda honom eller att han är bra för mig. 
    Jag har väl aldrig anklagat dig för att vilja rädda honom?
  • Anonym (Deppig)
    Lynx123 skrev 2025-03-09 14:25:49 följande:
    Då förstår jag att de är vänner - ingen av dem verkar ha särskilt mycket respekt för kvinnor. Härliga typer! Snälla och goa! Fina människor!
    De är dock inte riktigt jämförbara men det spelar ingen roll. Dålig respekt för kvinnor och sina äktenskap. Faktiskt vårt första "bråk" eller vad man ska kalla det kom av att jag råkade jämföra dem båda och detvtogs inte positivt emot. 
    Men det spelar ingen roll, jag förstår vad du menar. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-09 14:34:11 följande:
    Jag har väl aldrig anklagat dig för att vilja rädda honom?
    Nej, jag svarade på en fiktiv fråga
  • Anonym (Ursäkter)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 13:02:00 följande:
    Han bad ju dig komma och bo hos honom?

Ja, självklart träffar han andra. Han åker väl på affärsresor ibland? Han var ju nyligen i din stad för att jobba. Han skulle ju stanna flera dagar så han hade nog tid att träffa fler kvinnor. Han var ju inbjuden till trekant med dig och din vän och det var knappast den första eller sista gången. Han roar sig med trekanter och skiter i både dig och sin fru. Han låter inte som en fin människa för mig. 
    Fast i det är de ju lika. De var både ute efter trekant och tycker om att ha sex med olika personer. Även TS har ju ett sexliv utanför detta.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-09 15:53:51 följande:
    Fast i det är de ju lika. De var både ute efter trekant och tycker om att ha sex med olika personer. Även TS har ju ett sexliv utanför detta.
    Ja och jag tror att jag är mer utforskande i mitt sexliv så att ha testat olika konstellationer tex som att ha deltagit i trekanter stör mig inte (då skulle ju även jag vara "dålig"). Skillnaden är ju att jag inte haft en partner när jag testat mina saker, jag delar inte med mig när jag är i ett förhållande. 
Svar på tråden Han vågar inte